dc.contributor.author | Прищак, М. Д. | uk |
dc.contributor.author | Pryschak, M. D. | en |
dc.contributor.author | Прыщак, Н. Д. | ru |
dc.date.accessioned | 2018-10-29T06:59:30Z | |
dc.date.available | 2018-10-29T06:59:30Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.citation | Прищак М. Д. Освіта ХХІ століття: пошук парадигми [Текст] / М. Д. Прищак // Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія "Педагогіка і психологія" : збірник наукових праць. – Вінниця : ТОВ «Нілан ЛТД», 2018. – Вип. 55. – С. 24-29. | uk |
dc.identifier.uri | http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/22854 | |
dc.description.abstract | В статті проаналізовано генезу філософських парадигм освіти в контексті визначення методологічних основ розвитку освіти ХХІ ст. Розкрито позитивний вплив на розвиток Західної культури та цивілізації класичної парадигми освіти. Але з іншого боку, саме принципи класичної парадигми призвели до негативних наслідків (моральних, екологічних) в ХХ ст. Встановлено позитивну роль в руйнуванні класичної парадигми освіти некласичної парадигми, яка відкидає абсолютизацію раціональності, нормативності та абсолютизує плюралістичні підходи та відносність в поглядах на світ та способах їх вирішення. Але будь-яка абсолютизація принципів плюралізму, відносності також веде негативних наслідків, особливо в сфері моралі. Обгрунтовано сутність та базові принципи розробки постнекласичної (сучасної) парадигми освіти. Постнекласична філософія освіти, на відміну від некласичної не абсолютизує «відмову від істин» та «плюралізм», а акцентує увагу на діалозі ідей, світоглядів, цінностей. | uk |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | Вінницький державний педагогічний університет ім. М. Коцюбинського | uk |
dc.relation.ispartof | Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія: Педагогіка і психологія : 24-29. | uk |
dc.subject | освіта | uk |
dc.subject | педагогіка | uk |
dc.subject | парадигма | uk |
dc.subject | класична (традиційна) парадигма освіти | uk |
dc.subject | некласична парадигма освіти | uk |
dc.subject | постнекласична (сучасна) парадигма освіти | uk |
dc.subject | свобода | uk |
dc.subject | етика відповідальності | uk |
dc.subject | education | en |
dc.subject | pedagogy | en |
dc.subject | paradigm | en |
dc.subject | classical (traditional) paradigm of education | en |
dc.subject | nonclassical paradigm of education | en |
dc.subject | post-nonclassical (modern) paradigm of education | en |
dc.subject | freedom | en |
dc.subject | ethics of responsibility | en |
dc.subject | образование | ru |
dc.subject | педагогика | ru |
dc.subject | парадигма | ru |
dc.subject | классическая (традиционная) парадигма образования | ru |
dc.subject | неклассическая парадигма образования | ru |
dc.subject | постнеклассическая (современная) парадигма образования | ru |
dc.subject | свобода | ru |
dc.subject | этика ответственности | ru |
dc.title | Освіта ХХІ століття: пошук парадигми | uk |
dc.title.alternative | Education of the XXI century: search of paradigm | en |
dc.title.alternative | Образование XXI века: поиск парадигмы | ru |
dc.type | Article | |
dc.identifier.bbc | 74. 00+88. 40+88. 840 | |
dc.identifier.udc | 37.013.73:101 | |