Кафедра філософії та гуманітарних наук
Колекції в цій спільноті
-
Навчальні видання каф. ФГН [49]
підручники, методичні рекомендації, навчальні матеріали -
Наукові роботи каф. ФГН [155]
статті, матеріали конференцій -
Наукові видання каф. ФГН [11]
монографії, книги та ін.
Останні надходження
-
Самовизначення як атрибут суб’єктності особистості.
(SPC "Sci-conf.com.ua", 2023)Проаналізовано історичні та сучасні погляди вчених на самовизначення особистості. Досліджено суть та зміст самовизначення як атрибуту суб’єктності особистості. Визначено взаємозв’язок та взаємовплив самовизначення та ... -
Становлення комунікативної парадигми буття людини
(SPC "Sci-conf.com.ua", 2021)Досліджено сутність та наслідки класичної парадигми буття людини, яка базувалася на принципах філософії свідомості (свідомості «Я»). Визначено причини, логіку та чинники становлення комунікативної парадигми буття людини, ... -
Суб’єктно-комунікативний підхід до особистості
(SPC "Sci-conf.com.ua", 2021)Дослідження процесу трансформації буття людини та проблеми, які виникають в процесі розробки суб’єктного підходу до особистості, засвідчують необхідність розробки суб’єктно-комунікативного підходу до буття людини (особистості), ... -
Кантівське запитання «що таке людина?» в епоху екологічної кризи
(ВНТУ, 2019)Результатом дискурсу суті та змісту комунікації людини в світі став вихід на проблему відповідальності людини, яка інституалізувалася в “етику відповідальності”. Відповідальність за природу і довкілля постає для людини ... -
Генеза суб’єктного підходу до особистості
(Mezinárodní Ekonomický Institut s.r.o., 2023)Криза сутнісних засад буття людини, яка визначає історичний процес ХХ ст., не тільки загострила проблему «комунікативності буття» [1], але і вивела на порядок денний питання суб’єктної ролі людини у процесі її взаємодії у ... -
Етика та психологія ділових відносин
(ВНТУ, 2023)У посібнику розкриваються питання основ психології та етики, висвітлені основні положення ділової етики, правила ділового етикету, психології ділових відносин. Розглянуто питання, що регламентують порядок ділових зустрічей, ... -
Методичні вказівки до самостійної та індивідуальної роботи з дисципліни «Етика та психологія ділових відносин» для студентів спеціальностей 051 – «Економіка», 073 – «Менеджмент», 075 – «Маркетинг», 076 – «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність»
(ВНТУ, 2022)Методичні вказівки передбачається використовувати в процесі самостійної та індивідуальної роботи студентів, підготовці до практичних занять. Методичні вказівки розроблені відповідно до програми дисципліни «Етика та ... -
Про деякі аспекти становлення парадигми освіти України
(ВНТУ, 2017)Проаналізовано філософські парадигми освіти. Визначено позитивні сторони та недоліки особистісно орієнтованого та компетентнісного підходів. Досліджено роль комунікативного підходу як методологічного чинника становлення ... -
Мотиваційність як інструментальна компонента суб’єктності особистості.
(ВНТУ, 2022)Досліджено суть та зміст мотиваційної компоненти суб’єктності особистості. Доведено, що мотиваційність є важливим системоутворювальним інструментальним чинником актуалізації суб’єктності. Визначено та проаналізовано роль ... -
Співвідношення явищ і понять «особистість» та «суб’єкт»
(ВНТУ, 2023)Досліджено явища і поняття «особистість» та «суб’єкт». Визначено їх ключові характеристики. Розкрито сутність феномену суб’єктності у співвідношенні понять «особистість» та «суб’єкт». -
Філософія «свідомості-Я» як методологічна основа класичної парадигми буття людини
(CPN Publishing Group, 2022)Досліджено суть класичної парадигми буття людини, яка базується на ідеях філософії «свідомості-Я». Визначено та проаналізовано принципи та зміст філософії «свідомості-Я». Визначено негативні наслідки класичної парадигми. ... -
Період дорослішання (студентський вік) як етап «зустрічі» та взаємопосилення самовизначення та суб’єктності особистості
(ВНТУ, 2022)Досліджено та визначено суть та зміст самовизначення та розвитку суб’єктності особистості в перід дорослішання (студентський вік), який є етапом «зустрічі» та взаємопосилення самовизначення та суб’єктності особистості. ... -
Проблеми на шляху становлення суб’єктного підходу до особистості
(ВНТУ, 2021)Досліджено проблеми на шляху становлення суб’єктного підходу до особистості. Обгрунтовано необхід-ність зміни методологічних основ дослідження сутності та розвитку особистості та становлення на їх ос-нові суб’єктно-комунікативного ... -
Телеологічний аспект генези явища та поняття духовності в педагогічній думці України другої половини ХІХ – початку ХХ століття
(ВНТУ, 2021)Досліджено телеологічні аспекти генези явища та поняття духовності в педагогічній думці України дру-гої половини ХІХ – початку ХХ століття. Розкрито та проаналізовано погляди педагогів досліджуваного пе-ріоду на телеологічні ... -
Саморозвиток суб’єктності особистості: від суб’єктно-генетичного до комунікативно-генетичного підходу
(Всеукраїнська Асамблея докторів наук із державного управління, 2022)В статті досліджено питання природи суб’єктності особистості та джерел розвитку як якостей суб’єктності так і суб’єктності як цілісного явища – суб’єкта. Визначено, що в сучасній психолого-педагогічній науці домінуючим є ... -
На шляху становлення суб’єктно-комунікативного підходу до особистості
(Вінницький державний педагогічний університет ім. М. Коцюбинського, 2022)В статті досліджено проблеми означення та становлення суб’єктно-комунікативного підходу до особистості. Визначено та проаналізовано причини необхідності зміни методологічних основ дослідження сутності та розвитку особистості ... -
Комунікативно-духовний підхід до суб’єктності особистості
(Тернопільський національний медичний університет імені І.Я. Горбачевського, 2023)В статті досліджено питання сутності та структури суб’єктності як методологічної основи комунікативно-духовного підходу до суб’єктності особистості. Аналіз питання суб’єктності підтверджує те, що сучасні підходи до ... -
Генеза комунікативних ідей у педагогічній думці України (50-ті – 80-ті роки ХХ століття)
(Державна науково-педагогічна бібліотека України імені В. О. Сухомлинського, 2022)У статті визначено комунікативні ідеї в педагогічній думці України (50-ті – 80-ті рр. ХХ ст.), які впливали на становлення комунікативного підходу в освіті та досліджено їх генезу (означення, соціально-історичні умови ... -
Категоріальне мислення в китайській традиції
(ВНТУ, 2022)Запропоновано компаративний аналіз категоріального мислення в європейській та китайській традиції. Особливий наголос робиться на китайському письмі та мисленні, відправним пунктом якого виступає уявлення про атомарний факт ... -
Як створити та застосувати свій ментальний код аби убезпечити себе від руйнування ціннісної картини світу
(ВНТУ, 2022)В статті запропоновано розгляд проблеми, чому людський спосіб життя неминуче веде до виникнення світогляду. Поставлене питання, чому для сучасної людини так необхідно зверну-тися до себе, аби уникнути екзистенційного вакууму ...