Наукові роботи каф. ФГН
Останні надходження
-
Суб`єктно-діяльнісний підхід в освіті: спроба подолання діяльнісного підходу
(Бердянський державний педагогічний університет, 2024)В статті досліджено суб`єктно-діяльнісний підхід в освіті як фактор подолання діяльнісного підходу. Визначено позитивні сторони та недоліки суб`єктно-діяльнісного підходу. Акцентовано увагу на необхідності розробки ... -
Антикрихкість як властивість життєстійкості особистості
(ВНТУ, 2024)The article explores the essence and content of antifragility as a characteristic of personal resilience. -
Життєстійкість особистості
(ВНТУ, 2024)The article investigates the phenomenon of the concept of «personality resilience». The approaches to defining the essence and content of resilience as a systemic phenomenon are identified and analyzed. -
Національні аспекти генези духовності в українській педагогічній думці початку ХХ століття
(ВНТУ, 2024)The national aspects of the genesis of the concept of spirituality in Ukrainian pedagogical thought of the beginning of the 20th century have been studied. The views of teachers of the researched period on the national ... -
Творчість як інструментальна компонента суб`єктності особистості
(Material Design & Processing Communications, 2024)Доведено, що творчість є важливим системоутворювальним інструментальним чинником актуалізації суб`єктності особистості. Визначено інструментальні компоненти (форми) актуалізації творчості. Акцентовано увагу на таких ключових ... -
Життєстійкість особистості: пошук системоутворювального поняття
(ГНО «Всеукраїнська Асамблея докторів наук із державного управління» ; ГО «Асоціація науковців України, 2024)The article examines the issue of system-forming concepts (principles) of defining the phenomenon and concept of resilience of a personality. The existence of approaches to the definition of resilience based on the relevant ... -
Генеза комунікативних ідей у педагогічній думці України (90-ті роки ХХ ст.)
(Державна науково-педагогічна бібліотека України імені В. О. Сухомлинського, 2023)У статті визначено комунікативні ідеї в педагогічній думці України (90-ті роки ХХ ст.), які впливали на становлення комунікативного підходу в освіті та досліджено їхню генезу (означення, соціально-історичні умови ... -
Самовизначення як атрибут суб’єктності особистості.
(SPC "Sci-conf.com.ua", 2023)Проаналізовано історичні та сучасні погляди вчених на самовизначення особистості. Досліджено суть та зміст самовизначення як атрибуту суб’єктності особистості. Визначено взаємозв’язок та взаємовплив самовизначення та ... -
Становлення комунікативної парадигми буття людини
(SPC "Sci-conf.com.ua", 2021)Досліджено сутність та наслідки класичної парадигми буття людини, яка базувалася на принципах філософії свідомості (свідомості «Я»). Визначено причини, логіку та чинники становлення комунікативної парадигми буття людини, ... -
Суб’єктно-комунікативний підхід до особистості
(SPC "Sci-conf.com.ua", 2021)Дослідження процесу трансформації буття людини та проблеми, які виникають в процесі розробки суб’єктного підходу до особистості, засвідчують необхідність розробки суб’єктно-комунікативного підходу до буття людини (особистості), ... -
Кантівське запитання «що таке людина?» в епоху екологічної кризи
(ВНТУ, 2019)Результатом дискурсу суті та змісту комунікації людини в світі став вихід на проблему відповідальності людини, яка інституалізувалася в “етику відповідальності”. Відповідальність за природу і довкілля постає для людини ... -
Про деякі аспекти становлення парадигми освіти України
(ВНТУ, 2017)Проаналізовано філософські парадигми освіти. Визначено позитивні сторони та недоліки особистісно орієнтованого та компетентнісного підходів. Досліджено роль комунікативного підходу як методологічного чинника становлення ... -
Мотиваційність як інструментальна компонента суб’єктності особистості
(ВНТУ, 2022)Досліджено суть та зміст мотиваційної компоненти суб’єктності особистості. Доведено, що мотиваційність є важливим системоутворювальним інструментальним чинником актуалізації суб’єктності. Визначено та проаналізовано роль ... -
Співвідношення явищ і понять «особистість» та «суб’єкт»
(ВНТУ, 2023)Досліджено явища і поняття «особистість» та «суб’єкт». Визначено їх ключові характеристики. Розкрито сутність феномену суб’єктності у співвідношенні понять «особистість» та «суб’єкт». -
Філософія «свідомості-Я» як методологічна основа класичної парадигми буття людини
(CPN Publishing Group, 2022)Досліджено суть класичної парадигми буття людини, яка базується на ідеях філософії «свідомості-Я». Визначено та проаналізовано принципи та зміст філософії «свідомості-Я». Визначено негативні наслідки класичної парадигми. ... -
Період дорослішання (студентський вік) як етап «зустрічі» та взаємопосилення самовизначення та суб’єктності особистості
(ВНТУ, 2022)Досліджено та визначено суть та зміст самовизначення та розвитку суб’єктності особистості в перід дорослішання (студентський вік), який є етапом «зустрічі» та взаємопосилення самовизначення та суб’єктності особистості. ... -
Проблеми на шляху становлення суб’єктного підходу до особистості
(ВНТУ, 2021)Досліджено проблеми на шляху становлення суб’єктного підходу до особистості. Обгрунтовано необхід-ність зміни методологічних основ дослідження сутності та розвитку особистості та становлення на їх ос-нові суб’єктно-комунікативного ... -
Телеологічний аспект генези явища та поняття духовності в педагогічній думці України другої половини ХІХ – початку ХХ століття
(ВНТУ, 2021)Досліджено телеологічні аспекти генези явища та поняття духовності в педагогічній думці України дру-гої половини ХІХ – початку ХХ століття. Розкрито та проаналізовано погляди педагогів досліджуваного пе-ріоду на телеологічні ... -
Саморозвиток суб’єктності особистості: від суб’єктно-генетичного до комунікативно-генетичного підходу
(Всеукраїнська Асамблея докторів наук із державного управління, 2022)В статті досліджено питання природи суб’єктності особистості та джерел розвитку як якостей суб’єктності так і суб’єктності як цілісного явища – суб’єкта. Визначено, що в сучасній психолого-педагогічній науці домінуючим є ... -
На шляху становлення суб’єктно-комунікативного підходу до особистості
(Вінницький державний педагогічний університет ім. М. Коцюбинського, 2022)В статті досліджено проблеми означення та становлення суб’єктно-комунікативного підходу до особистості. Визначено та проаналізовано причини необхідності зміни методологічних основ дослідження сутності та розвитку особистості ...