Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorГерасимова, І. Г.uk
dc.contributor.authorЗінько, О. В.uk
dc.contributor.authorGerasimova, I. G.en
dc.contributor.authorZinko, O. V.en
dc.date.accessioned2019-03-18T19:35:25Z
dc.date.available2019-03-18T19:35:25Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationГерасимова І. Г. Гуманітарні грані гуманізації [Текст] / І. Г. Герасимова, О. В. Зінько // Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія "Педагогіка і психологія". – 2018. – № 55. – С. 63-68.uk
dc.identifier.issn2415-7872
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/24149
dc.description.abstractСтаття присвячена проблемі гуманізації професійної підготовки майбутніх педагогів. Означена праця набуває особливої актуальності у зв’язку з процесом реформування освіти в цілому, прийняттям концепції «Нова українська школа», яка має втілити новий Державний стандарт початкової загальної освіти. З’ясовано, що суттєвою перепоною на шляху змін в освіті є функціонування авторитарної педагогіки, традиції якої можна подолати завдяки гуманізації професійної підготовки майбутніх педагогів. Узагальнено існуючі підходи та досвід гуманізації освітнього процесу у навчальних закладах.uk
dc.description.abstractArticle is dedicated to the problem of humanization of professional training future pedagogues. It gets specially actual in connection to the process of reformation of educational system in general and also accepting concept of «New Ukrainian school» that should implement new Government standard for primary public education. Considered necessity of creating attracting environment for development of personality, securing its self actualization with absolute respect for the person. It was emphasized that the precondition of humanization of social life is the enlisted of moral values as an active public position. Emphasize conditions of implementation humanization principle in education process high education institutions, strategies and approaches to humanization of education. It was found out that the process of humanization of education has a philosophical, psychological and purely pedagogical components. Generalized experience of humanization of professional training that can be used in process of training professionals of different specializations. It was shown the considerable potential of a constructive approach to the formation of knowledge, a museum pedagogy, a connection of technical sciences with the development of culture in the process of humanization of the professional training of future specialists, the use of potential of the organization of educational process. With this purpose a special «cultural « environment is created, realize an appeal to the highest achievements in the field of culture, philosophical, historical and so on excursus is carried outen
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВінницький державний педагогічний університет ім. Михайла Коцюбинськогоuk
dc.relation.ispartofНаукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. № 55 : 63-68.uk
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка і психологіяuk
dc.subjectпрофесійна підготовка педагогівuk
dc.subjectгуманізація освітиuk
dc.subjectгуманізація професійної підготовки фахівців.uk
dc.subjectprofessional training of teachersen
dc.subjecthumanismen
dc.subjecthumanization of educationen
dc.subjecthumanization of professional training of specialistsen
dc.titleГуманітарні грані гуманізаціїuk
dc.typeArticle
dc.identifier.udc378.015.31: [165.7421.72.61]


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію