Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorОвчарук, В. В.uk, ru
dc.contributor.authorOvcharuk, V. V.en
dc.date.accessioned2019-04-12T08:34:24Z
dc.date.available2019-04-12T08:34:24Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationОвчарук В. В. Адаптація змісту освіти з дисципліни «Фізичне виховання» з урахуванням професійної специфіки студентів технічного профілю [Текст] / В. Овчарук // Збірник наукових праць. Педагогічні науки. – Херсон, 2019. – Вип. LXXXVI. – С. 251-255.uk
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/24378
dc.description.abstractУ статті розглянута проблема адаптації змісту освіти з дисципліни «Фізичне виховання» з ураху- ванням професійної специфіки студентів технічного профілю з метою створення здоров’язберігаючого середовища вищої школи; проаналізовано теоретичні умови та визначено основні активні та пасивні фактори небезпеки для здоров’я студентів технічних спеціальностей закладів вищої освіти. Визначено основні освітні акценти, які мають впроваджуватися на заняттях із фізичного виховання для інженерних професій із метою збереження та зміцнення здоров’я. Обґрунтовано, що здоров’язбереження є необхідністю для сучасного студента, котрий навчається в умовах різноманітних екологічних проблем, модернізації суспільства, поширення явищ нездорового способу життя тощо.uk
dc.description.abstractВ статье рассмотрена проблема адаптации содержания образования по дисциплине «Физическое воспитание» с учетом профессиональной специфики студентов технического профиля с целью создания здоровьесберегающей среды высшей школы; проанализированы теоретические условия и определены основные активные и пассивные факторы опасности для здоровья студентов технических специальностей высших учебных заведений. Определены основные образовательные акценты, которые должны внедряться на занятиях по физическому воспитанию для инженерных профессий с целью сохранения и укрепления здоровья. Обосновано, что здоровьесбережение является необходимостью для современного студента, который учится в условиях различных экологических проблем, модернизации общества, распространения явлений нездорового образа жизни и т. п.ru
dc.description.abstractThe article deals with the problem of adapting the content of education in the discipline “Physical Education”, taking into account the professional specificity of technical students in order to create a healthsaving environment of higher education; theoretical conditions are analyzed and the main active and passive factors of danger to the health of students of technical specialties of universities are determined. It has been substantiated that health preservation is a necessity for a modern student who studies in the conditions of various environmental problems, the modernization of society, the spread of the phenomena of an unhealthy lifestyle, and the like. The purpose of this article is to determine the active and passive factors of danger to the health of students of technical specialties of higher education institutions and to determine the main educational emphasis to be taken in physical education classes for engineering professions in order to preserve and strengthen health. It is substantiated that for the health of students of technical specialties of higher education institutions there are destructive constantly acting passive and active dangers that extend in the range of “psycho-emotional and intellectual stress” – long-term static work with nonergonic (aeronautical, polluted, inconvenient, harmful, dangerous) the technical environment. However, the rear positive and positive effects of professional training on healthcare of students: increased need for physical education and sports, professional interest in the material side of being, its perfection, energy transformation, understanding of the laws of motion, mechanics and dynamics, etc.en
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherХерсонський державний університетuk
dc.relation.ispartofЗбірник наукових праць. Педагогічні науки. Вип. LXXXVI : 251-255.uk
dc.subjectздоров’яuk
dc.subjectфізична культураuk
dc.subjectстудентuk
dc.subjectтехнічний ЗВОuk
dc.subjectфактори небезпеки.uk
dc.subjectздоровьеru
dc.subjectфизическая культураru
dc.subjectстудентru
dc.subjectтехнический вузru
dc.subjectфакторы опасностиru
dc.subjecthealthen
dc.subjectphysical educationen
dc.subjectstudenten
dc.subjecttechnical collegeen
dc.subjecthazardsen
dc.titleАдаптація змісту освіти з дисципліни «фізичне виховання» з урахуванням професійної специфіки студентів технічного профілюuk
dc.title.alternativeAdaptation of the education content on the discipline “physical education” with the professional specificity of technical profile studentsen
dc.typeArticle
dc.identifier.udc378.147:37.037


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію