Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorПрищак, М. Д.uk
dc.contributor.authorPryschak, M. D.en
dc.contributor.authorПрыщак, Н. Д.ru
dc.date.accessioned2019-05-10T12:39:26Z
dc.date.available2019-05-10T12:39:26Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationПрищак М. Д. Дискурс методологічних засад екологічної освіти [Текст] / М. Д. Прищак // Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія "Педагогіка і психологія": – Вінниця : ТОВ «Нілан ЛТД», 2019. – Вип. 57. – С. 15–21.uk
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/24660
dc.description.abstractВ статті здійснено аналіз причин та наслідків екологічної кризи в другій половинні ХХ століття. Розкрито роль екологічної освіти як ключового фактору вирішення екологічних викликів у сучасному світі. З метою визначення методологічних засад сучасної екологічної освіти проаналізовано екологічний дискурс «комунікативної практичної філософії», зокрема творчість відомих її представників (Г. Йонас, Д. Бьолер, К.-О. Апель, В. Гьосле, К. Маєр-Абіх) та виділено ключові світоглядні установки їх поглядів на питання вирішення екологічних проблем, які можуть стати методологічною основою розробки системи екологічної освіти. Аналіз екологічного дискурсу комунікативної практичної філософії дав можливість визначити методологічні засади формування та реалізації екологічної освіти: подолання філософії свідомості («Я») та антропоцентричності етики; розвиток комунікативної свідомості («Я – Інший») як онтологічної, аксіологічної, телеологічної основи взаємодії людини та природи; природа повинна виступати рівноправним партнером дискурсу; предметом екологічної етики є не просто відносини людини з природою, а відносини людей одна з одною і суспільством в цілому щодо природи; «етика відповідальності» є ключовим методологічним принципом розробки та вирішення екологічних проблем.uk
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинськогоuk
dc.relation.ispartofНаукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Вип. 57 : 15–21.uk
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка і психологіяuk
dc.subjectекологіяuk
dc.subjectпедагогікаuk
dc.subjectосвітаuk
dc.subjectекологічна освітаuk
dc.subjectекологічний дискурсuk
dc.subjectкомунікаціяuk
dc.subjectкомунікативна практична філософіяuk
dc.subjectетика відповідальностіuk
dc.subjectекологічна етикаuk
dc.subjectecologyen
dc.subjectpedagogicsen
dc.subjecteducationen
dc.subjectenvironmental educationen
dc.subjectecological discourseen
dc.subjectcommunicative practical philosophyen
dc.subjectecological ethicsen
dc.titleДискурс методологічних засад екологічної освітиuk
dc.title.alternativeDiscourse of methodological principles of environmental educationen
dc.title.alternativeДискурс методологических основ экологического образованияru
dc.typeArticle
dc.identifier.udc37.013.73:101


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію