dc.contributor.author | Прищак, М. Д. | uk |
dc.contributor.author | Pryschak, M. D. | en |
dc.contributor.author | Прыщак, Н. Д. | ru |
dc.date.accessioned | 2019-05-10T12:39:26Z | |
dc.date.available | 2019-05-10T12:39:26Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | Прищак М. Д. Дискурс методологічних засад екологічної освіти [Текст] / М. Д. Прищак // Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія "Педагогіка і психологія": – Вінниця : ТОВ «Нілан ЛТД», 2019. – Вип. 57. – С. 15–21. | uk |
dc.identifier.uri | http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/24660 | |
dc.description.abstract | В статті здійснено аналіз причин та наслідків екологічної кризи в другій половинні ХХ століття. Розкрито роль екологічної освіти як ключового фактору вирішення екологічних викликів у сучасному світі. З метою визначення методологічних засад сучасної екологічної освіти проаналізовано екологічний дискурс «комунікативної практичної філософії», зокрема творчість відомих її представників (Г. Йонас, Д. Бьолер, К.-О. Апель, В. Гьосле, К. Маєр-Абіх) та виділено ключові світоглядні установки їх поглядів на питання вирішення екологічних проблем, які можуть стати методологічною основою розробки системи екологічної освіти.
Аналіз екологічного дискурсу комунікативної практичної філософії дав можливість визначити методологічні засади формування та реалізації екологічної освіти: подолання філософії свідомості («Я») та антропоцентричності етики; розвиток комунікативної свідомості («Я – Інший») як онтологічної, аксіологічної, телеологічної основи взаємодії людини та природи; природа повинна виступати рівноправним партнером дискурсу; предметом екологічної етики є не просто відносини людини з природою, а відносини людей одна з одною і суспільством в цілому щодо природи; «етика відповідальності» є ключовим методологічним принципом розробки та вирішення екологічних проблем. | uk |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського | uk |
dc.relation.ispartof | Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Вип. 57 : 15–21. | uk |
dc.relation.ispartofseries | Педагогіка і психологія | uk |
dc.subject | екологія | uk |
dc.subject | педагогіка | uk |
dc.subject | освіта | uk |
dc.subject | екологічна освіта | uk |
dc.subject | екологічний дискурс | uk |
dc.subject | комунікація | uk |
dc.subject | комунікативна практична філософія | uk |
dc.subject | етика відповідальності | uk |
dc.subject | екологічна етика | uk |
dc.subject | ecology | en |
dc.subject | pedagogics | en |
dc.subject | education | en |
dc.subject | environmental education | en |
dc.subject | ecological discourse | en |
dc.subject | communicative practical philosophy | en |
dc.subject | ecological ethics | en |
dc.title | Дискурс методологічних засад екологічної освіти | uk |
dc.title.alternative | Discourse of methodological principles of environmental education | en |
dc.title.alternative | Дискурс методологических основ экологического образования | ru |
dc.type | Article | |
dc.identifier.udc | 37.013.73:101 | |