Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorІваник, С.uk
dc.contributor.authorIvanyk, S.en
dc.date.accessioned2019-05-16T06:36:49Z
dc.date.available2019-05-16T06:36:49Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationІваник С. Що таке польська філософія і що вона може дати українській філософії? [Текст] / С. Іваник // Sententiae. – Вінниця, 2015. – № 1. – С. 128-142.uk
dc.identifier.issn2075-6461
dc.identifier.issn2308-8915
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/24800
dc.description.abstractВ статті розглянута дискусія 1911-го року між польськими філософами Генриком Струве і Казимежем Твардовським про стан польської філософії та план її подальшого розвитку. Результати дискусії екстрапольовано на теперішню ситуацію української філософії, а також на ті виклики, які стоять перед останньою. Зроблено висновок, що шлях, пройдений польською філософією протягом останнього століття, може слугувати сучасній українській філософії надійним орієнтиром на майбутнє. Перенесений на сучасну українську філософію рецепт успіху польської філософії полягає, по-перше, в усуненні домінації зовнішнього російського впливу через його врівноваження іншими іноземними впливами, і, по-друге, в цілеспрямованому розвитку аналітичного напряму.uk
dc.description.abstractThe article examines discussion wich took place in 1911 between Polish philosophers Henryk Struve and Kazimierz Twardowski about the state of Polish philosophy and plans for its future development. The results of the discussion were extrapolated to the current situation of Ukrainian philosophy and its challenges. The conclusion is that the path of Polish philosophy of the last century can serve to modern Ukrainian philosophy as reliable guide to the future. Polish philosophy’s recipe of success transferred to modern Ukrainian philosophy consists in, firstly, elimination of external domination of Russian influence due to its balancing by other foreign influences, and, secondly, purposeful development of analytical direction.en
dc.description.abstractВ статье рассмотрена дискуссия 1911-го года между польскими философами Генриком Струве и Казимиром Твардовским о состоянии польской философии и плане ее дальнейшего развития. Результаты дискуссии были экстраполированы на нынешнюю ситуацию украинской философии, а также на те вызовы, которые стоят перед последней. Был сделан вывод, что путь, пройденный польской философией в течение последнего столетия, может служить современной украинской философии надежным ориентиром на будущее. Рецепт успеха польской философии, перенесенный на современную украинскую философию, заключается, во-первых, в устранении доминирования внешнего российского влияния при помощи его уравновешивания другими иностранными влияниями, и, во-вторых, в целенаправленном развитии аналитического направления.ru
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofSententiae. № 1 : 128-142.en
dc.relation.urihttps://sententiae.vntu.edu.ua/index.php/sententiae/article/view/230
dc.subjectГенрик Струвеuk, ru
dc.subjectКазимеж Твардовськийuk
dc.subjectнаціональна філософіяuk
dc.subjectпольська філософіяuk
dc.subjectукраїнська філософіяuk
dc.subjectаналітична філософіяuk
dc.subjectКазимир Твардовскийru
dc.subjectнациональная философияru
dc.subjectпольская философияru
dc.subjectукраинская философияru
dc.subjectаналитическая философияru
dc.subjectHenryk Struveen
dc.subjectKazimierz Twardowskien
dc.subjectnational philosophyen
dc.subjectPolish philosophyen
dc.subjectUkrainian philosophyen
dc.subjectanalytical philosophyen
dc.titleЩо таке польська філософія і що вона може дати українській філософії?uk
dc.title.alternativeЧто такое польская философия и что она может дать украинской философии?ru
dc.title.alternativeWhat is Polish Philosophy and What Can It Give to Ukrainian Philosophy?en
dc.typeArticle
dc.relation.referencesАС (2014): Антологія сучасної аналітичної філософії, або Жук залишає коробку. Наук. ред. А.С. Синиця. Львів: Літопис, 2014, 374 с.uk
dc.relation.referencesБердяев (1990): Бердяев, Н.А. Истоки и смысл русского коммунизма. Москва: Наука, 1990, 224 с.ru
dc.relation.referencesІваник (2010): Іваник, С. «Степан Олексюк як український учень Казімєжа Твардовського: між ідеологією і наукою». В: Тези Міжнародної наукової конференції «XXII Читання, присвячені пам’яті засновника Львівсько-Варшавської філософської школи К. Твар-довського», 9-11 лютого 2010 р. Львів: Вид-во Нац. ун-ту «Львівська політехніка», 2010, C. 133.uk
dc.relation.referencesЛевицький (1930): Левицький, В. «В ім'я вільної науки». В: Діло, Вип. 06.03.1930, C. 2.uk
dc.relation.referencesЛесневскій (1913): Лесневскій, С.И. Логическія разсужденія. Санкт-Петербург: Типографія А. Смолинскаго, 1913, 87 с.ru
dc.relation.referencesЛосский (1991): Лосский, Н.О. История русской философии. Москва: Советский писатель, 1991, 480 с.ru
dc.relation.referencesМірчук (2011): Мірчук, І. «Про слов’янську філософію». В: Sententiae, Вип. XXV, 2011, № 2, С. 177–193.uk
dc.relation.referencesПетрушенко (2005): Петрушенко, В.Л. Філософія знання: онтологія, епістемологія, аксіоло-гія. Львів: Ахілл, 2005, 319 с.uk
dc.relation.referencesТудор (1930): Тудор, С. «Ті, що пасуться на задах реакції». В: Вікна, 1930, № 7–8, С. 86–90.uk
dc.relation.referencesAnalytic (2003): Analytic Philosophy in Finland. Ed. L. Haaparanta, I. Niinilupto. Amsterdam; New-York: Rodopi, 2003, 593 p.en
dc.relation.referencesBocheński (1993a): Bocheński, J.M. «Filozofia analityczna». In: Bocheński, J.M. Sens życia i inne esseje. Kraków: Philed, 1993, S. 136–152.pl
dc.relation.referencesBocheński (1993b): Bocheński, J.M. «O filozofii analitycznej». In: Bocheński, J. M. Logika i filozofia. Wybór pism. Warszawa: PWN, 1993, S. 35–49.pl
dc.relation.referencesBożek (2014): Bożek, H. «Ile procent Twardowskiego?» In: Тези Міжнародної наукової конференції «XXVI Читання, присвячені пам’яті засновника Львівсько-Варшавської філософської школи К. Твардовського», 10-11 лютого 2014. Львів: Новий світ 2000, 2014, С. 44–45.uk
dc.relation.referencesCzerny (1990): Czerny, J. Kazimierz Twardowski – współtwórca brentanowskiego programu filozofii. Wrocław; Warszawa; Kraków: ZNO, WPAN, 1990, 93 s.pl
dc.relation.referencesDąmbska (1948): Dąmbska, I. «Czterdzieści lat filozofii we Lwowie». In: Przegląd Filozoficzny, 1948, № 44, z. 1, S. 14–25.pl
dc.relation.referencesIvanyk (2014): Ivanyk, S. Filozofowie ukraińscy w Szkole Lwowsko-Warszawskiej. Warszawa: Semper, 2014, 223 S.pl
dc.relation.referencesJadczak (1997): Jadczak, R. Mistrz i jego uczniowie. Warszawa: Scholar, 1997, 227 s.pl
dc.relation.referencesMirczuk (1927): Mirczuk, I. «O filozofii słowiańskiej». In: Przegląd Filozoficzny, 1927, R. XXX, z. 2–3, S. 117–135.pl
dc.relation.referencesSmith (1997): Smith, B. «Dlaczego nie istnieje filozofia polska». In: Filozofia Nauki, 1997, R.V, № 1 (17), S. 5–15.pl
dc.relation.referencesStruve (1911): Struve, H. «Słówko o filozofii narodowej polskiej». In: Ruch Filozoficzny, 1911, R. I, № 1, S. 1–3.pl
dc.relation.referencesTwardowski (1911): Twardowski, K. «Jeszcze słówko o filozofii narodowej polskiej». In: Ruch Filozoficzny, 1911, R. I, № 6, S. 1–3.pl
dc.relation.referencesTwardowski (1965): Twardowski, K. «Przemówienie z okazji 25-lecia PTF». In: Twardowski, K. Wybrane pisma filozoficzne. Warszawa: PWN, 1965, 396 s.pl
dc.relation.referencesTwardowski (1992): Twardowski, K. «Autobiografia filozoficzna». In: Przeglad Filozoficzny. Nowa Seria, 1992, R. I, № 1 (1), S. 19–33.pl
dc.relation.referencesVorovka (1925): Vorovka, K. «Dojmy z Varšavy». In: Ruch Filozofický, 1925, R.V, S. 169–171.pl
dc.relation.referencesWoleński (1997): Woleński, J. «W sprawie polskiej filozofii narodowej». In: Woleński, J. Szkoła Lwowsko-Warszawska w polemikach. Warszawa: Scholar, 1997, S. 43–47.pl
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.22240/sent32.01.128


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію