Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorДембіцька, С. В.uk
dc.contributor.authorКобилянська, І. М.uk
dc.contributor.authorDembitska, S. V.en
dc.contributor.authorKobylyanska, I. M.en
dc.date.accessioned2019-05-28T09:25:54Z
dc.date.available2019-05-28T09:25:54Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationДембіцька С. В. Формування ризик-орієнтованого мислення системних інженерів у процесі фахової підготовки [Текст] / С. В. Дембіцька, І. М. Кобилянська // Педагогіка безпеки. – 2017. – № 2. – С. 92-97.uk
dc.identifier.issn2524-1087
dc.identifier.issn2524-1079
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/25102
dc.description.abstractУ статті викладена інформація щодо особливостей формування ризик-орієнтованого мислення системних інженерів в процесі професійної підготовки. Зокрема, розглядається поняття «ризик» і його класифікація з урахуванням специфіки професійної підготовки.Об’єкт дослідження – пізнавальна діяльність студентів вищих навчальних закладів III–IV рівнів акредитації при вивченні безпеки життєдіяльності.Метою даної статті є обґрунтування методики цілеспрямованого формування ризик-орієнтованого мислення системних інженерів в процесі професійної підготовки.Професійна діяльність системних інженерів тягне за собою виникнення відповідних ризиків. Показано, що одним з ефективних заходів щодо попередження нещасних випадків на виробництві є усунення людського фактору з причин нещасних випадків шляхом формування відповідальності у працівників за свої дії під час професійної діяльності. Відповідно, завдання вищої освіти – підготувати фахівців, які будуть знати методи аналізу і прогнозування ризиків, а також розбиратися в особливостях їх уникнути в процесі професійної діяльності.Перспективи подальших досліджень полягають у детальній розробці методики формування ризик-орієнтованого мислення системних інженерів з урахуванням особливостей їх професійної діяльності.uk
dc.description.abstractВ статье изложена информация относительно особенностей формирования риск-ориентированного мышления системных инженеров в процессе профессиональной подготовки. В частности, рассматривается понятие «риск» и его классификация с учётом специфики профессиональной подготовки. Объект исследования – познавательная деятельность студентов вузов III–IV уровней аккредитации при изучении безопасности жизнедеятельности.Цель данной статьи – обоснование методических приёмов направленного формирования риск-ориентированного мышления системных инженеров в процессе профессиональной подготовки. Профессиональная деятельность системных инженеров влечёт за собой возникновение соответствующих рисков. Показано, что одним из эффективных мероприятий по предупреждению несчастных случаев на производстве является устранение человеческого фактора по причинам несчастных случаев путем формирования ответственности у работников за свои действия во время профессиональной деятельности. Соответственно, задача высшего образования – подготовить специалистов, которые будут владеть методами анализа и прогнозирования рисков, а также разбираться в том, как их избежать в процессе профессиональной деятельности.Перспективы дальнейших исследований заключаются в дальнейшей разработке методики формирования риск-ориентированного мышления системных инженеров с учётом особенностей их профессиональной деятельности.ru
dc.description.abstractThe article contains information on the specifics of the formation of risk-oriented thinking of system engineers in the process of professional training. In particular, the concept of «risk» and its classification are considered taking into account the specifics of vocational training.The object of the study is the cognitive activity of students of higher educational institutions of the III–IV levels of ac-creditation in the study of safety of vital activity.The purpose of this article is to substantiate the necessary methodological methods for the aim of purposeful for-mation of risk-oriented thinking of system engineers in the process of professional training.The professional activity of system engineers entails the occurrence of corresponding risks. It is shown that one of the effective measures to prevent accidents at work is the elimination of the human factor from the causes of accidents by creating responsibility for workers for their actions during their professional activities. Accordingly, the task of higher educa-tion is to train specialists who will own methods for analyzing and forecasting risks, and also to understand the peculiarities of avoiding them in the course of their professional activities.Prospects for further research are the further development of methods for the formation of risk-oriented thinking of system engineers, taking into account the specifics of their professional activities.en
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofПедагогіка безпеки. № 2 : 92-97.uk
dc.relation.urihttps://pedbezpeka.vntu.edu.ua/index.php/pb/article/view/49
dc.subjectбезпека життєдіяльностіuk
dc.subjectризикuk
dc.subjectризик-орієнтоване мисленняuk
dc.subjectпрофесійна підготовкаuk
dc.subjectформування компетентностейuk
dc.subjectудосконалення навчального процесуuk
dc.subjectlife safetyen
dc.subjectrisken
dc.subjectrisk-oriented thinkingen
dc.subjectvocational trainingen
dc.subjectformation of competencesen
dc.subjectimprovement of ed-ucational processen
dc.titleФормування ризик-орієнтованого мислення системних інженерів у процесі фахової підготовкиuk
dc.title.alternativeFormation of risk-oriented thinking of system engineers in the process of professional trainingкиen
dc.title.alternativeФормирование риск-ориентированного мышления системных инженеров в процессе профессиональной подготовкиru
dc.typeArticle
dc.identifier.udc378.147
dc.relation.referencesКобилянський О. В. Теоретико-методичні основи навчання безпеки життєдіяльності студентів економічних спеціальностей у вищих навчальних закладах : монографія / О. В. Кобилянський. – Вінниця : ВНТУ, 2012. – 590uk
dc.relation.referencesКобилянський О. В. Застосування ризик-орієнтованого підходу у процесі формування компетенцій з безпеки життєдіяльності / О. В. Кобилянський, І. М. Кобилянська / Мистецька освіта в контексті європейської інтеграції: інтер-культурний вимір : матер. ІІІ Міжн. наук. конф. «Теоретичні та методичні засади розвитку мистецької освіти в контексті європейської інтеграції» (1–3 жовтня 2013 р.). – Суми : СумДПУ, 2013. – С. 62–64.uk
dc.relation.referencesКобилянський О. В. Застосування ризик-орієнтованого підходу при формуванні у студентів компетенцій з без-пеки життєдіяльності / О. В. Кобилянський, І. М. Кобилянська / Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології // Науковий журнал. – 2013. – No 7 (33). – С. 109–119uk
dc.relation.referencesКобилянська І. М. Оцінка ризику ймовірних небезпек на робочому місці / І. М. Кобилянська, Н. С. Липова / Ін-новаційні технології в процесі підготовки фахівців : зб. наук. пр. Міжн. наук.-практ. інтернет-конф. – Вінниця : ВНТУ, 2016. – C. 80–82.uk
dc.relation.referencesКобилянський О. В. Формування культури безпеки у студентів вищих навчальних закладів / О. В. Кобилянсь-кий, І. М. Кобилянська / Вісник ЛНУ ім. Т. Шевченка. Серія: Педагогічні науки, ч. ІV. – Луганськ : ЛНУ ім. Т. Шевчен-ка, 2013. – No 10 (269). – С. 78–85.uk
dc.relation.referencesКобилянський О. В. Формування ризик-орієнтованого мислення в процесі вивчення дисципліни «Безпека жит-тєдіяльності» / О. В. Кобилянський, І. М. Кобилянська / Наукові записки ВДПУ ім. М. Коцюбинського. Серія: Педагогі-ка і психологія : зб. наук. праць. – Вип. 39. – Вінниця: ТОВ Планер, 2013. – С. 41 –46.uk
dc.relation.referencesЗакон України «Про об’єкти підвищеної небезпеки» [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2245-14uk
dc.relation.referencesГвоздій С.П. Ризик-орієнтований підхід у викладанні нормативної дисципліни «Безпека життєдіяльності» [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://ps.stateuniversity.ks.ua/file/issue_62/48.pdfuk
dc.relation.referencesЛомов Б. Ф. Вопросы общей, педагогической и инженерной психологии / Б. Ф. Ломов – М. : Педагогика, 1991. – 295 сru
dc.relation.referencesШнайер Брюс. Безопасность – это и ощущение, и реальность. И это не одно и то же. Психология безопаснос-ти. – 11 апреля 2008. – Режим доступа : http://www.securitylab.ru/analytics/350799.php.ru
dc.relation.referencesISO/ IEC 27035. Information technology. Security techniques. Information security incedent management. – 2011. – 78 pen
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31649/2524-1079-2016-1-1-92-97


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію