Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorБерезюк, О. В.uk
dc.contributor.authorBereziuk, O. V.en
dc.date.accessioned2019-05-30T06:59:39Z
dc.date.available2019-05-30T06:59:39Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationБерезюк О. В. Оптимізація міжпредметних зв’язків при формуванні компетенцій з безпеки у фахівців радіотехнічного профілю [Текст] / О. В. Березюк // Педагогіка безпеки. – 2018. – № 2. – С. 95-101.uk
dc.identifier.issn2524-1087
dc.identifier.issn2524-1079
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/25192
dc.description.abstractВ роботі проведено дослідження з визначення оптимальної послідовності викладання дисциплін «Безпека життєдіяльності» та «Основи охорони праці» під час підготовки фахівців радіотехнічного профілю за критерієм міцності міжпредметних зв’язків вказаних дисциплін. Встановлено, що в різні навчальні роки послідовність викладання дисциплін Безпека життєдіяльності» та «Основи охорони праці» під час підготовки фахівців радіотехнічного профілю у Вінницькому національному технічному університеті була різною. Розглядались такі варіанти послідовності викладання дисциплін безпека життєдіяльності та основи охорони праці: вивчення дисциплін паралельно в одному семестрі; вивчення спочатку дисципліни «Безпека життєдіяльності», а в наступному семестрі – «Основи охорони праці»; вивчення спочатку дисципліни «Основи охорони праці», а в наступному семестрі – «Безпека життєдіяльності». Дослідження проводились окремо в двох академічних групах з різним рівнем успішності, де студенти отримали оцінки за 100-бальною шкалою з різних дисциплін. Порівняння дисперсій різних вибірок виконано за критерієм Фішера. Визначення міцності міжпредметних зв’язків проведено методом кореляції. Під час розрахунку коефіцієнта лінійної кореляції враховувались: середні та часткові вибіркові значення величин, що порівнюються, загальне число цих величин в рядах показників, дисперсії, відхилення цих величин від середніх значень. Порівняння однорідності різних вибірок та належності їх до однієї генеральної сукупності (майбутні фахівці радіотехнічного профілю) проводилось за критерієм Стьюдента. Наведено графічну інтерпретацію отриманих результатів. На підставі зіставлення даних визначено міцні міжпредметні зв’язки в усіх трьох досліджуваних варіантах послідовності вивчення курсів «Безпека життєдіяльності» та «Основи охорони праці». Встановлено, що за критерієм міцності міжпредметних зв’язків оптимальною послідовністю викладання дисциплін під час підготовки майбутніх фахівців радіотехнічного профілю є викладання спочатку безпеки життєдіяльності, а потім основ охорони праці. Визначена оптимальна послідовність вивчення курсів «Безпека життєдіяльності» та «Основи охорони праці» підтверджується визначенням безпеки життєдіяльності як дисципліни.uk
dc.description.abstractIn this paper a study was conducted to determine the optimal sequence of teaching disciplines, the life safety and the bases of labor protection during the training of specialists in radio engineering according to the criterion of the strength of interdisciplinary connections of these disciplines. It was established that in the different academic years the sequence of teaching of disciplines the life safety and the bases of labor protection during the training of specialists in radio engineering at Vinnytsia National Technical University was different. The following variants of the sequence of teaching disciplines were considered: life safety and the bases of labor protection: the study of disciplines in parallel in one semester, the study of the initial discipline of life safety, and in the next semester – the bases of labor protection, the study of the discipline of the bases of labor protection, and in the next semester – the life safety. The research was conducted separately in two academic groups with different levels of success, where students received grades on a 100-point scale from different disciplines. The comparison of variances of different samples was performed according to Fisher's criterion. Determination of the strength of interdisciplinary connections is carried out by the correlation method. The calculation of the linear correlation coefficient took into account: the average and partial sample values of the comparable values, the total number of these values in the series of indicators, the variance, and the deviation of these values from the mean values. Homogeneity comparison of different samples and their belonging to one general population (future specialists of radio engineering profile) was conducted according to Student's criterion. Graphical interpretation of the obtained results is presented. On the basis of comparison and comparison of data, strong interdisciplinary connections are defined in all three studied variants of the sequence of studying the courses of life safety and the bases of labor protection. It was established that according to the criterion of the strength of interdisciplinary relations, the optimal sequence of teaching disciplines during the training of future specialists in the radio engineering profile is the teaching of the initial life safety, and then the bases of labor protection. The determined optimal sequence of studying the courses of life safety and the bases of labor protection is confirmed by the definition of life safety as a discipline.en
dc.description.abstractВ работе проведено исследование по определению оптимальной последовательности препода-вания дисциплин «Безопасность жизнедеятельности» и «Основы охраны труда» при подготовке специалистоврадиотехнического профиля по критерию прочности межпредметных связей указан-ных дисциплин. Установлено, что в разные учебные года последовательность преподавания дис-циплин «Безопасность жизнедеятельности» и «Основы охраны труда» при подготовке специали-стоврадиотехнического профиля в Винницком национальном техническом университете была разной. Рассматривались такие варианты последовательности преподавание дисциплин «Безопас-ность жизнедеятельности» и «Основы охраны труда»: изучение дисциплин параллельно в одном семестре; изучение сначала дисциплины «Безопасность жизнедеятельности», а в следующем семе-стре – «Основы охраны труда»; изучение сначала дисциплины «Основы охраны труда», а в сле-дующем семестре – «Безопасность жизнедеятельности». Исследования проводились отдельно в двух академических группах с разным уровнем успеваемости, где студенты получили оценки по 100-балльной шкале по различным дисциплинам. Сравнение дисперсий различных выборок вы-полнено по критерию Фишера. Определение прочности межпредметныхсвя зей проведено мето-дом корреляции. При расчёте коэффициента линейной корреляции учитывались: средние и час-тичные выборочные значения сравниваемых величин, общее число этих величин в рядах показа-телей, дисперсии, отклонение этих величин от средних значений. Сравнение однородности раз-личных выборок и принадлежности их к одной генеральной совокупности (будущие специалисты радиотехнического профиля) проводилось по критерию Стьюдента. Приведена графическая ин-терпретация полученных результатов. На основании сопоставления данных, определены прочные межпредметные связи во всех трёх исследуемых вариантах последовательности изучение курсов «Безопасность жизнедеятельности» и «Основы охраны труда». Установлено, что по критерию прочности межпредметных связей оптимальной последовательностью преподавания дисциплин при подготовке будущих специалистов радиотехнического профиля является преподавание снача-ла безопасности жизнедеятельности, а затем основ охраны труда. Определённая оптимальная по-следовательность изучения курсов «Безопасность жизнедеятельности» и «Основы охраны труда» подтверждается определением безопасности жизнедеятельности как дисциплины.ru
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofПедагогіка безпеки. № 2 : 95-101.uk
dc.relation.urihttps://pedbezpeka.vntu.edu.ua/index.php/pb/article/view/68
dc.subjectпослідовність викладання дисциплінuk
dc.subjectміжпредметні зв’язкиuk
dc.subjectбезпека життєдіяльностіuk
dc.subjectоснови охорони праціuk
dc.subjectкоефіцієнт лінійної кореляціїuk
dc.subjectsequence of disciplines teachingen
dc.subjectinterdisciplinary connectionsen
dc.subjectlife safetyen
dc.subjectbases of labor protectionen
dc.subjectcoefficient of linear correlationen
dc.titleОптимізація міжпредметних зв’язків при формуванні компетенцій з безпеки у фахівців радіотехнічного профілюuk
dc.title.alternativeOptimization of interdisciplinary connections in formation of safety competencies in the radio engineering profileen
dc.title.alternativeОптимизация межпредметных связей при формировании компетенций по безопасности у специалистов радиотехнического профиляru
dc.typeArticle
dc.relation.referencesБерезюк,Л. Л. , &Березюк,О. В.(2018). Визначення рівня міжпредметних зв’язків у процесі ви-вчення біології та географії майбутніми фахівцями у сфері кооперації, Тези доповідей на IV Всеукраїнській науково-методичній конференції «Моє бачення шляхів удосконалення вивчення навчальної дисципліни, яку я викладаю». Вінниця: Коледж економіки і права Вінницького коо-перативного інституту.uk
dc.relation.referencesБерезюк, О. В. (2016). Застосування комп’ютерних технологій під час вивчення студентами дис-циплін циклу безпеки життєдіяльності. Педагогіка безпеки, 1, 6-10.uk
dc.relation.referencesБерезюк,О. В. (2017a ). Використання віртуального лабораторного стенда для проведення лабора-торної роботи «Дослідження ефективності освітлення у виробничих приміщеннях». Педагогіка безпеки, 1, 35-39.ru
dc.relation.referencesБерезюк,О. В. (2017b ). Міжпредметні зв’язки у процесі вивчення дисциплін циклу безпеки життє-діяльності майбутніми фахівцями радіотехнічного профілю. Педагогіка безпеки, 2, 21-26. Березюк, О. В., & Лемешев,М. С. (2011). Безпека життєдіяльності: навчальний посібник. Вінн и-ця: ВНТУ.uk
dc.relation.referencesБерезюк,О. В. ,Лемешев,М. С.,& Віштак,І.В.(2014). Комп’ютерна програма для тестової пере-вірки рівня знань студентів, Тези науково-технічної конференції студентів, магістрів та аспіра-нтів «Інформатика, управління та штучний інтелект». Харків: НТУ «ХПІ».uk
dc.relation.referencesБерезюк,О. В. ,Лемешев,М.С., Заюков,І.В., & Королевська,С. В. (2017). Безпека життєдіяль-ності: практикум. Вінниця: ВНТУ.uk
dc.relation.referencesВласов, К.П. (Ред.). (2002). Методы исследований и организация экспериментов. Харьков: Гума-нитарный центр.ru
dc.relation.referencesДжигирей, В. С., & Житецький, В. Ц.(2000). Безпека життєдіяльності: навчальний посібник(3-є, доповнене). Львів: Афіша.uk
dc.relation.referencesКобилянський, О. В. (2009).Міжпредметні зв’язки та особливості викладання безпеки життєдіяль-ності бакалаврам економічного спрямування. Вісник Вінницького політехнічного інститу-ту, 6, 114-120.uk
dc.relation.referencesКоби лянський, О. В. ,Лемешев,М.С., & Березюк,О.В.(2010). Основи охорони праці: навчальний посібник. Вінниця: ВНТУ.uk
dc.relation.referencesКовальчук,Л., & Когут, І. (2008). Міжпредметні зв’язки у процесі вивчення хімії в загальноосвіт-ній школі. Вісник Львівського університету. Cерія педагогічна,23, 80-89.uk
dc.relation.referencesКремечек, Г. А. (2006). Методологічні аспекти викладання безпеки життєдіяльності в навчальних закладах. Проблеми освіти, 49, 85-89.uk
dc.relation.referencesЛемешев,М.С. , &Березюк,О.В.(2007). Основи охорони праці для фахівців радіотехнічного про-філю: навчальний посібник. Вінниця: ВНТУ.uk
dc.relation.referencesМіністерство освіти і науки, молоді та спорту України.(2011a ). Типова навчальна програма нор-мативної дисципліни «Безпека життєдіяльності» для вищих навчальних закладів. Київ: МОН-МСУ.uk
dc.relation.referencesМіністерство освіти і науки, молоді та спорту України.(2011b ). Типова навчальна програма нор-мативної дисципліни «Основи охорони праці» для вищих навчальних закладів. Київ: МОНМСУ.uk
dc.relation.referencesНемов,Р.С. (1998). Психология:учеб. для студ. высш. пед. учеб. завед. Психодиагностика. Введе-ние в научное психологическое исследование с элементами математической статистики (Кн. 3).Москва: Гуманит. изд. центр ВЛАДОС.ru
dc.relation.referencesХом’юк,І.В. (2012). Система формування професійної мобільності майбутніх інженерів маши-нобудівної галузі. (Автореф. дис. докт. пед. наук). Національний університет біоресурсів і при-родокористування України, Київ.uk
dc.relation.referencesШука люк ,Г.П. (2016) . Міжпредметні зв’язки на уроках охорони праці. Профтехосвіта, 4(88) , 40–42.uk
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31649/2524-1079-2019-3-2-095-101


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію