Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorХом'юк, І. В.uk
dc.contributor.authorХом'юк, В. В.uk
dc.date.accessioned2019-06-03T16:44:43Z
dc.date.available2019-06-03T16:44:43Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationХом’юк І. В. Доведення теорем як засіб активізації навчання студентів вищої математики у технічних ВОЗ [Текст] / І. В. Хом’юк, В. В. Хом’юк // Збірник наукових праць «Актуальні питання природничо-математичної освіти». – Суми : Сумський держ. педагогічний університет ім. А. С. Макаренка, 2018. – Вип. 1(11). – С. 114-119.uk
dc.identifier.otherDOI 10.5281/zenodo.2108570
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/25318
dc.description.abstractУ статті проаналізовано концептуальні ідеї доведення теорем в курсі математичного аналізу як засобу активізації навчання студентів у технічних ВОЗ. Використання математичних методів у виробництві зумовлює потребу у інженерах, які матимуть добре розвинуте логічне та алгоритмічне мислення, на формування якого не абияк впливає саме доведення теорем з курсу вищої математики. Визначено, що доведення фундаментальних теорем теорії границь і деяких інших розділів викликають неабиякі труднощі у студентів, що пов’язано із значною абстрактністю міркувань і не завжди чітко видимим геометричним змістом. Наведено деякі шляхи подолання цих труднощів та підвищення активності студентів в оволодінні теоретичним матеріалом. Перш за все, на думку автора, основним джерелом труднощів засвоєння абстрактних міркувань є не зміст, а форма цих міркувань. Специфіка цієї форми приводить до того, що за , – символікою та іншими подібними «атрибутами» студенти не завжди бачать сутність поняття, а це створює небезпеку відриву форми доведення теореми від її змісту. Автором запропоновано в доведенні кожної теореми умовно виокремити дві складові: 1) логічну складову (ЛС), яка містить в собі основну ідею доведення; 2) технічну складову (ТС), яка здійснює реалізацію цієї ідеї засобами математичних символів і співвідношень. Наявність цих двох складових відповідає існуванню в кожному предметі чи явищі двох таких категорій, як зміст і форма. Автором запропоновано приклади ЛС доведення трьох важливих теорем математичного аналізу. Встановлено, що виділення ЛС в доведеннях теорем можна використовувати як засіб безпосереднього управління процесом навчання. Поряд з наведенням на лекціях повних доведень теорем представляється доречним в окремих теоремах обмежитись викладом лише ЛС доведення, пропонуючи студентам реалізувати техніку доведення самостійно. Такий прийом є один із способів створення проблемної ситуації і його використання сприяє активізації мислення студентів.uk
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherСумський державний педагогічний університет ім. А. С. Макаренкаuk
dc.relation.ispartofЗбірник наукових праць «Актуальні питання природничо-математичної освіти». Вип. 1 : 114-119.uk
dc.subjectактивізація навчанняuk
dc.subjectвища математикаuk
dc.subjectдоведення теоремuk
dc.subjectматематичний аналізuk
dc.subjectмайбутній інженерuk
dc.subjectлогічна складоваuk
dc.subjectтехнічна складоваuk
dc.subjectactivation of trainingen
dc.subjecthigher mathematicsen
dc.subjectproofing of theoremsen
dc.subjectmathematical analysisen
dc.subjectfuture engineeren
dc.subjectlogical componenten
dc.subjecttechnical componenten
dc.titleДоведення теорем як засіб активізації навчання студентів вищої математики у технічних ВОЗuk
dc.typeArticle
dc.identifier.udc378.147


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію