dc.contributor.author | Хом'юк, І. В. | uk |
dc.contributor.author | Хом'юк, В. В. | uk |
dc.date.accessioned | 2019-06-03T16:44:43Z | |
dc.date.available | 2019-06-03T16:44:43Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.citation | Хом’юк І. В. Доведення теорем як засіб активізації навчання студентів вищої математики у технічних ВОЗ [Текст] / І. В. Хом’юк, В. В. Хом’юк // Збірник наукових праць «Актуальні питання природничо-математичної освіти». – Суми : Сумський держ. педагогічний університет ім. А. С. Макаренка, 2018. – Вип. 1(11). – С. 114-119. | uk |
dc.identifier.other | DOI 10.5281/zenodo.2108570 | |
dc.identifier.uri | http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/25318 | |
dc.description.abstract | У статті проаналізовано концептуальні ідеї доведення теорем в курсі математичного аналізу як засобу активізації навчання студентів у технічних ВОЗ. Використання математичних методів у виробництві зумовлює потребу у інженерах, які матимуть добре розвинуте логічне та алгоритмічне мислення, на формування якого не абияк впливає саме доведення теорем з курсу вищої математики. Визначено, що доведення фундаментальних теорем теорії границь і деяких інших розділів викликають неабиякі труднощі у студентів, що пов’язано із значною абстрактністю міркувань і не завжди чітко видимим геометричним змістом. Наведено деякі шляхи подолання цих труднощів та підвищення активності студентів в оволодінні теоретичним матеріалом. Перш за все, на думку автора, основним джерелом труднощів засвоєння абстрактних міркувань є не зміст, а форма цих міркувань. Специфіка цієї форми приводить до того, що за , – символікою та іншими подібними «атрибутами» студенти не завжди бачать сутність поняття, а це створює небезпеку відриву форми доведення теореми від її змісту. Автором запропоновано в доведенні кожної теореми умовно виокремити дві складові: 1) логічну складову (ЛС), яка містить в собі основну ідею доведення; 2) технічну складову (ТС), яка здійснює реалізацію цієї ідеї засобами математичних символів і співвідношень. Наявність цих двох складових відповідає існуванню в кожному предметі чи явищі двох таких категорій, як зміст і форма. Автором запропоновано приклади ЛС доведення трьох важливих теорем математичного аналізу. Встановлено, що виділення ЛС в доведеннях теорем можна використовувати як засіб безпосереднього управління процесом навчання. Поряд з наведенням на лекціях повних доведень теорем представляється доречним в окремих теоремах обмежитись викладом лише ЛС доведення, пропонуючи студентам реалізувати техніку доведення самостійно. Такий прийом є один із способів створення проблемної ситуації і його використання сприяє активізації мислення студентів. | uk |
dc.language.iso | uk | uk_UA |
dc.publisher | Сумський державний педагогічний університет ім. А. С. Макаренка | uk |
dc.relation.ispartof | Збірник наукових праць «Актуальні питання природничо-математичної освіти». Вип. 1 : 114-119. | uk |
dc.subject | активізація навчання | uk |
dc.subject | вища математика | uk |
dc.subject | доведення теорем | uk |
dc.subject | математичний аналіз | uk |
dc.subject | майбутній інженер | uk |
dc.subject | логічна складова | uk |
dc.subject | технічна складова | uk |
dc.subject | activation of training | en |
dc.subject | higher mathematics | en |
dc.subject | proofing of theorems | en |
dc.subject | mathematical analysis | en |
dc.subject | future engineer | en |
dc.subject | logical component | en |
dc.subject | technical component | en |
dc.title | Доведення теорем як засіб активізації навчання студентів вищої математики у технічних ВОЗ | uk |
dc.type | Article | |
dc.identifier.udc | 378.147 | |