Особливості формування професійної компетентності майбутніх фахівців машинобудівної галузі під час вивчення теми «Безпечне конструювання високошвидкісних шпиндельних вузлів на пневматичних опорах»
Автор
Віштак, І. В.
Федотов, В. О.
Поліщук, О. В.
Кобилянський, Є. О.
Vishtak, I.
Fedotov, V.
Polishchuk, O.
Kobylianskyi, Ye.
Виштак, И.
Федотов, В.
Полищук, А.
Кобылянский, Е.
Дата
2019Metadata
Показати повну інформаціюCollections
Анотації
У статті здійснено аналіз процесу навчання студентів машинобудівної галузі. Встановлено, що
серед професійних компетенцій для успішної професійної діяльності технічного фахівця особливе
місце займає інженерне мислення. Метою статті є аналіз особливостей формування професійної
компетентності майбутніх фахівців машинобудівної галузі під час вивчення теми «Безпечне конс-
труювання високошвидкісних шпиндельних вузлів на пневматичних опорах». Вивчення цієї теми
передбачає набуття студентами знань і умінь проектування ефективних і безпечних елементів меха-
нічного обладнання. В першу чергу наголос робиться на безпеці машин та механізмів для металооб-
робки, які проектуються. Цим обумовлена пропозиція застосовувати для шпиндельних вузлів пнев-
матичні опори, які призначені для високошвидкісних верстатів підвищеної точності та дозволяють
підвищити жорсткість і технологічні можливості шпинделя при його високому коефіцієнті корисної
дії та задовольняють вимоги електро-, вибухо- і пожежобезпеки, що дозволяє сформувати у студен-
тів культуру безпеки, яка є визначальною при формуванні професійної компетентності. Вважаємо,
що запропонована методика розрахунку пневматичних опор з потрібною статичною стійкістю її
положення рівноваги забезпечує ефективне та безпечне їхнє використання, а також формує у майбу-
тніх фахівців технічне мислення та професійну компетентність. Крім того, зазначена методика фор-
мування технічного мислення під час вивчення теми про безпечне конструювання високошвидкіс-
них шпиндельних вузлів на пневматичних опорах, в умовах скорочення часу на підготовку майбут-
ніх фахівців машинобудівної галузі, дозволяє перейти від репродуктивного навчання до пошукового. The article analyzes the learning process of the students of the machine-building industry. It is established
that engineering thinking occupies a special place among professional competences needed for the
successful professional activity of a technical specialist. The aim of the article is to analyze the peculiarities
of forming the professional competence of future specialists of the machine-building industry during the
study of the topic "Safe construction of high-speed spindle units on the pneumatic supports". Studying of
this topic provides acquiring by the students the knowledge and skills of designing of efficient and safe elements
of the mechanical equipment. First of all the stress is made on the safety of the machines and mechanisms
for metal working, being designed. This stipulates the proposal to use pneumatic supports for spindle
units, which are designed for high-speed machine-tools of high precision and allow to increase the rigidity
and technological capabilities of the spindle at its high efficiency and satisfy the requirements of electrical,
explosion and fire-safety, allowing students to form the culture of safety, which is decisive for the formation
of professional competence. We believe that the proposed method of calculating the pneumatic supports
with the required static stability of its equilibrium position ensures their efficient and safe use, as well as
generates technical thinking and professional competence of future specialists. In addition, this technique of
forming technical thinking while studying the topic of safe construction of high-speed spindle units on
pneumatic supports, in the conditions of the reduction of time for training of future specialists of the machine-
building industry, allows moving from the reproductive training to searching training. В статье проанализирован процесс обучения студентов машиностроительной отрасли. Устано-
влено, что среди профессиональных компетенций для успешной профессиональной деятельности
инженера особое место занимает инженерное мышление. Целью статьи является анализ особенностей формирования профессиональной компетентности будущих специалистов машиностроитель-
ной отрасли при изучении темы «Безопасное конструирования высокоскоростных шпиндельных
узлов на пневматических опорах». Изучение этой темы предусматривает приобретение студента-
ми знаний и умений проектирования эффективных и безопасных элементов механического обору-
дования. В первую очередь упор делается на безопасность проектируемых машин и механизмов
для металлообработки. Этим обусловлено предложение применять для шпиндельных узлов пнев-
матические опоры, которые предназначены для высокоскоростных станков повышенной точности
и позволяют повысить жесткость и технологические возможности шпинделя при его высоком ко-
эффициенте полезного действия и удовлетворяют требованиям электро-, взрыво- и пожаробезопа-
сности, что позволяет сформировать у студентов культуру безопасности, которая является опреде-
ляющей при формировании профессиональной компетентности. Считаем, что предложенная ме-
тодика расчёта пневматических опор с нужной статической устойчивостью её положения равнове-
сия обеспечивает эффективное и безопасное их использование, а также формирует у будущих спе-
циалистов техническое мышление и профессиональную компетентность. Кроме того, указанная
методика формирования технического мышления при изучении темы о безопасном конструирова-
нии высокоскоростных шпиндельных узлов на пневматических опорах, в условиях сокращения
времени на подготовку будущих специалистов машиностроительной отрасли, позволяет перейти
от репродуктивного обучения к поисковому.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/30451