Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorВіштак, І. В.uk
dc.contributor.authorФедотов, В. О.uk
dc.contributor.authorПоліщук, О. В.uk
dc.contributor.authorКобилянський, Є. О.uk
dc.contributor.authorVishtak, I.en
dc.contributor.authorFedotov, V.en
dc.contributor.authorPolishchuk, O.en
dc.contributor.authorKobylianskyi, Ye.en
dc.contributor.authorВиштак, И.ru
dc.contributor.authorФедотов, В.ru
dc.contributor.authorПолищук, А.ru
dc.contributor.authorКобылянский, Е.ru
dc.date.accessioned2020-09-09T11:03:35Z
dc.date.available2020-09-09T11:03:35Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationОсобливості формування професійної компетентності майбутніх фахівців машинобудівної галузі під час вивчення теми «Безпечне конструювання високошвидкісних шпиндельних вузлів на пневматичних опорах» [Текст] / І. В. Віштак, В. О. Федотов, О. В. Поліщук, Є. О. Кобилянський // Педагогіка безпеки. – № 2. – Вінниця, 2019. – С. 142-150.uk
dc.identifier.issn2524-1079
dc.identifier.issn2524-1087
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/30451
dc.description.abstractУ статті здійснено аналіз процесу навчання студентів машинобудівної галузі. Встановлено, що серед професійних компетенцій для успішної професійної діяльності технічного фахівця особливе місце займає інженерне мислення. Метою статті є аналіз особливостей формування професійної компетентності майбутніх фахівців машинобудівної галузі під час вивчення теми «Безпечне конс- труювання високошвидкісних шпиндельних вузлів на пневматичних опорах». Вивчення цієї теми передбачає набуття студентами знань і умінь проектування ефективних і безпечних елементів меха- нічного обладнання. В першу чергу наголос робиться на безпеці машин та механізмів для металооб- робки, які проектуються. Цим обумовлена пропозиція застосовувати для шпиндельних вузлів пнев- матичні опори, які призначені для високошвидкісних верстатів підвищеної точності та дозволяють підвищити жорсткість і технологічні можливості шпинделя при його високому коефіцієнті корисної дії та задовольняють вимоги електро-, вибухо- і пожежобезпеки, що дозволяє сформувати у студен- тів культуру безпеки, яка є визначальною при формуванні професійної компетентності. Вважаємо, що запропонована методика розрахунку пневматичних опор з потрібною статичною стійкістю її положення рівноваги забезпечує ефективне та безпечне їхнє використання, а також формує у майбу- тніх фахівців технічне мислення та професійну компетентність. Крім того, зазначена методика фор- мування технічного мислення під час вивчення теми про безпечне конструювання високошвидкіс- них шпиндельних вузлів на пневматичних опорах, в умовах скорочення часу на підготовку майбут- ніх фахівців машинобудівної галузі, дозволяє перейти від репродуктивного навчання до пошукового.uk
dc.description.abstractThe article analyzes the learning process of the students of the machine-building industry. It is established that engineering thinking occupies a special place among professional competences needed for the successful professional activity of a technical specialist. The aim of the article is to analyze the peculiarities of forming the professional competence of future specialists of the machine-building industry during the study of the topic "Safe construction of high-speed spindle units on the pneumatic supports". Studying of this topic provides acquiring by the students the knowledge and skills of designing of efficient and safe elements of the mechanical equipment. First of all the stress is made on the safety of the machines and mechanisms for metal working, being designed. This stipulates the proposal to use pneumatic supports for spindle units, which are designed for high-speed machine-tools of high precision and allow to increase the rigidity and technological capabilities of the spindle at its high efficiency and satisfy the requirements of electrical, explosion and fire-safety, allowing students to form the culture of safety, which is decisive for the formation of professional competence. We believe that the proposed method of calculating the pneumatic supports with the required static stability of its equilibrium position ensures their efficient and safe use, as well as generates technical thinking and professional competence of future specialists. In addition, this technique of forming technical thinking while studying the topic of safe construction of high-speed spindle units on pneumatic supports, in the conditions of the reduction of time for training of future specialists of the machine- building industry, allows moving from the reproductive training to searching training.en
dc.description.abstractВ статье проанализирован процесс обучения студентов машиностроительной отрасли. Устано- влено, что среди профессиональных компетенций для успешной профессиональной деятельности инженера особое место занимает инженерное мышление. Целью статьи является анализ особенностей формирования профессиональной компетентности будущих специалистов машиностроитель- ной отрасли при изучении темы «Безопасное конструирования высокоскоростных шпиндельных узлов на пневматических опорах». Изучение этой темы предусматривает приобретение студента- ми знаний и умений проектирования эффективных и безопасных элементов механического обору- дования. В первую очередь упор делается на безопасность проектируемых машин и механизмов для металлообработки. Этим обусловлено предложение применять для шпиндельных узлов пнев- матические опоры, которые предназначены для высокоскоростных станков повышенной точности и позволяют повысить жесткость и технологические возможности шпинделя при его высоком ко- эффициенте полезного действия и удовлетворяют требованиям электро-, взрыво- и пожаробезопа- сности, что позволяет сформировать у студентов культуру безопасности, которая является опреде- ляющей при формировании профессиональной компетентности. Считаем, что предложенная ме- тодика расчёта пневматических опор с нужной статической устойчивостью её положения равнове- сия обеспечивает эффективное и безопасное их использование, а также формирует у будущих спе- циалистов техническое мышление и профессиональную компетентность. Кроме того, указанная методика формирования технического мышления при изучении темы о безопасном конструирова- нии высокоскоростных шпиндельных узлов на пневматических опорах, в условиях сокращения времени на подготовку будущих специалистов машиностроительной отрасли, позволяет перейти от репродуктивного обучения к поисковому.ru
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofПедагогіка безпеки. № 2 : 142-150.uk
dc.subjectпідготовка фахівців машинобудівної галузіuk
dc.subjectпрофесійна компетентністьuk
dc.subjectтехнічне мисленняuk
dc.subjectбезпека праціuk
dc.subjecttraining of the specialists of machine-building industryen
dc.subjectprofessional competenceen
dc.subjecttechnical thinkingen
dc.subjectwork safetyen
dc.subjectподготовка специалистов машиностроительной отраслиru
dc.subjectпрофессиональная компетентностьru
dc.subjectтехническое мышлениеru
dc.subjectбезопасность трудаru
dc.titleОсобливості формування професійної компетентності майбутніх фахівців машинобудівної галузі під час вивчення теми «Безпечне конструювання високошвидкісних шпиндельних вузлів на пневматичних опорах»uk
dc.title.alternativeFeatures of the Professional Competence Formation of Future Specialists of the Machine Building Industry During the Study of the Topic «Safety Design of High Speed Spindle Units on the Pneumatic Supports»en
dc.title.alternativeОсобенности формирования профессиональной компетентности будущих специалистов машиностроительной отрасли при изучении темы «безопасное конструирование высокоскоростных шпиндельных узлов на пневматических опорах»ru
dc.typeArticle
dc.relation.referencesВербицкий, А. А. (1992). Активное обучение в высшей школе: контекстный подход: метод. пособие. Москва: Высшая школа.ru
dc.relation.referencesВіштак, І. В. (2015). Переваги використання підшипників з газовим мащенням. Вісник машинобуду- вання та транспорту, 1, 9–13.uk
dc.relation.referencesДембіцька, С. В., & Кобилянська, І. М. (2018). Забезпечення якості фахової підготовки в технічних закладах вищої освіти. Педагогіка безпеки, 2, 131–136.uk
dc.relation.referencesДембіцька, С. В. (2019a). Аналіз історичного досвіду організації фахової підготовки студентів ма- шинобудівних спеціальностей. Педагогіка безпеки, 4(1), 1–6. https://doi.org/10.31649/2524-1079- 2019-4-1-001-006uk
dc.relation.referencesДембіцька, С. В. (2019b). Розвиток працеохоронної компетентності майбутніх фахівців машинобуді- вних спеціальностей: монографія. Вінниця: ВНТУ.uk
dc.relation.referencesДержспоживстандарт України. (2005). Безпечність машин. Принципи оцінювання ризику (EN 1050:1996, IDT) : ДСТУ EN 1050:2003 (Національний стандарт України).uk
dc.relation.referencesДобровольский, Г. Г., & Крячек, В. С. (1983). Применение опор с газовой смазкой в шпинделях и поворотных столах для станков сверхвысокой точности. Исследование и применение опор ско- льжения с газовой смазкой: Всесоюзное координационное совещание: тезисы докл. (с. 57). Вин- ница: б. в.ru
dc.relation.referencesЖедь, В. П., Пинегин, С. В., & Табачников, Ю. Б. (1977). Применение в промышленности опор с газовой смазкой. Станки и инструмент, 12, 1–3.ru
dc.relation.referencesКобилянський, О. В., Дембіцька, С. В., & Кобилянська, І. М. (2014). Теоретичні засади формування компетенцій з безпеки життєдіяльності у студентів економічних спеціальностей: монографія. Вінниця: ВНТУ.uk
dc.relation.referencesКобилянський, О. В., & Дембіцька, С. В. (2018a). Розвиток професійної культури фахівців технічно- го профілюю. Проблеми та інновації в природничо-математичній, технологічній і професійній освіті: збірник матеріалів VII Міжнародної науково-практичної онлайн-інтернет конференції: за заг. ред. М. І. Садового (с. 51–52). Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка.uk
dc.relation.referencesКобилянський, О. В., & Дембіцька, С. В. (2018b). Сутність та особливості професійної культури фа- хівців технічного профілю. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. Вип. 173 (ч. 2). 120–122. Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка.uk
dc.relation.referencesКобилянський, О. В., & Дембіцька, С. В. (2018c). Самоосвітня діяльність студентів технічних спеці- альностей як педагогічна проблема. Матеріали Міжнародної науково-практичної інтернет- конференції «Тенденції та перспективи розвитку науки і освіти в умовах глобалізації»: зб. наук. праць. Вип. 42. 258–260. Переяслав-Хмельницький: ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди».uk
dc.relation.referencesКудрявцев, Т. В. (1975). Психология технического мышления. Москва: Педагогика.ru
dc.relation.referencesПинегин, С. В., Орлов, А. В., & Табачников, Ю. Б. (1984). Прецизионные опоры качения и опоры с газовой смазкой. Справочник. Москва: Машиностроение.ru
dc.relation.referencesПинегин, С. В., Табачников, Ю. Б., & Синенков, И. Е. (1982). Статические и динамические характе- ристики газостатических опор. Москва: Наука.ru
dc.relation.referencesТабачников, Ю. Б., Шевченко, А. В., & Степанчук, В. И. (1981). Исследование и оптимизация радиа- льных газостатических подшипников с продольными канавками с учётом угловой жесткости. Машиноведение, 2, 100–107.ru
dc.relation.referencesФедотов, В. О., & Віштак, І. В. (2016). Розрахунок характеристик газового підвісу зі змінним зовні- шнім дроселем при складній неспіввісності. Вісник «ХПІ»: Темат. вип.: Технології в машинобу- дуванні. Харків: НТУ «ХПІ». № 5 (1177). С. 21–24.uk
dc.relation.referencesШейнберг, С. А., Жедь, В. П., & Шишеев, М. Д. (1969). Опоры скольжения с газовой смазкой. Моск- ва: Машиностроение.ru
dc.relation.referencesBoyatzis, R., Goleman, D., & Rhee, K. In Bar-On, R. & Parker, J.D.A. (eds.). (2000). Clustering competence in emotional intelligence: insights from the emotional competence inventory (ECI) [Handbook of emotional intelligence]. San Francisco: Jossey-Bass. P. 343–362.en
dc.relation.referencesFedorynenko, D., Sapon, S., & Boyko, S. (2018). Accuracy of spindle units with hydrostatic bearings. SCImago Journal Rank (SJR): 0.243. Source Normalized Impact per Paper (SNIP) 2018: 0.615. 10 (2), 117–124. DOI 10.1515/ama-2016-0019.en
dc.relation.referencesFigueroa-Rodríguez, B., Figueroa-Sandoval, B., & Figueroa-Rodríguez, K. A. (2012). Competence training in higher education: the case of the technological master “Prestación De Servicios Profesionales” from The Colegio De Postgraduados (México). Procedia – Social and Behavioral Sciences. No. 46. P. 2389– 2393. URL: doi: 10.1016/j.sbspro.2012.05.490.en
dc.relation.referencesGuihua, H., Jianying, L., Yuhong, D., & Junpeng, S. (2009). Control Method of Heavy Hydrostatic Thrust Bearing. Intelligent Human-Machine Systems and Cybernetics 2009. IHMSC '09. International Conference on. Vol. 2. Pp. 62–65. DOI: 10.1109/ICAL.2008.4636314.en
dc.relation.referencesHoffmann, T. (1999). The meanings of competency. Journal of European Industrial Training. Vol. 23.6. P. 275–285.en
dc.relation.referencesHutmacher, W. (1997). Key competencies in Europe: Report #DECS/SE/Sec-(96)-43 of the Symposium [«A Secondary Education for Europe Project». Berne, Switzerland], (27-30.03.1996). Strasbourg: Council for Cultural Cooperation.en
dc.relation.referencesHyland, T. (2001). Book review of Competency Based Education and Training: A World Perspective by A. Arguelles and A. Gonczi. Journal of Vocational Education and Training. Vol. 53.3. P. 487–490.en
dc.relation.referencesLozano, J. F., Boni, A., Peris, J., & Hueso, A. (2012). Competencies in Higher Education: A Critical Analysis from the Capabilities Approach. Journal of Philosophy of Education. No. 46. P. 132– 147.McClelland, D. C. (2004). Testing for competence rather than for intelligence. American Psychologist. P. 28. URL: http://www.lichaoping.com/wp-content/ap7301001.pdf.en
dc.relation.referencesRothwell, William J., & Graber, Jim M. (2010). Competency-Based Training Basics. New York: ASTD.en
dc.relation.referencesXiaodong, Y., Yanqin, Z., Junpeng, S., Chao, Y., Bo, W., Zhimin, S. … Changqing, Y. (2009). Simulation Research on Gap Flow of Circular Cavity Multi-pad Hydrostatic Thrust Bearing. Intelligent Human- Machine Systems and Cybernetics 2009. IHMSC '09. International Conference on. Vol. 2. Pp. 41– 44. doi: 10.1109/IHMSC.2009.136.en
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31649/2524-1079-2019-4-2-142-150


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію