Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorПугач, С.uk, ru
dc.contributor.authorPugach, S.en
dc.date.accessioned2020-09-09T11:28:05Z
dc.date.available2020-09-09T11:28:05Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationПугач С. Визначення рівнів сформованості правової компетентності майбутніх фахівців з обліку і оподаткування [Текст] / С. Пугач // Педагогіка безпеки. – № 2. – Вінниця, 2019. – С. 131-141.uk
dc.identifier.issn2524-1079
dc.identifier.issn2524-1087
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/30454
dc.description.abstractУ статті за результатами аналізу наукових праць і власного досвіду з метою оцінювання стану сформованості правової компетентності майбутніх фахівців з обліку і оподаткування, на основі наукового обґрунтування як в теоретичному, так і у практичному плані, визначено критерії, пока- зники та рівні її розвитку. Запропоновано використання триступеневої шкали оцінювання (почат- ковий, середній і високий рівні формування правової компетентності), яка, на нашу думку, є реле- вантною специфіці досліджуваного об’єкта. Отже, початковий рівень сформованості правової компетентності майбутніх фахівців з обліку і оподаткування свідчить, що студенти мають часткові правові знання і не знають, як ці знання мо- жна використати в майбутній фаховій діяльності; вони не виявляють бажання вдосконалювати свої знання, фаховий рівень, виявляють епізодичний інтерес до опанування обраною професією, який стимулюється лише зовнішніми чинниками. В процесі навчання знання засвоюються форма- льно, студент не вміє працювати самостійно, діє за підказкою та не може пояснити свої дії та про- гнозований результат. Студентам, яким притаманний середній рівень сформованості правової компетентності, влас- тива нестійка позитивна мотивація, епізодичний інтерес до формування правових знань та нави- чок. У цієї групи сформовані вміння для розв’язання типових професійних завдань, однак творчо опрацювати матеріал вони не можуть через брак знань та навичок. Студентам притаманне усвідо- млення недоліків своєї підготовки та необхідності у самовдосконаленні, однак мотивами цього процесу є зовнішні фактори. Студентам, які демонструють високий рівень сформованості правової компетентності, властива стійка мотивація до опанування правових знань, наявне прагнення пошуку нестандартних рішень, сформовані навички самостійної роботи. Вони адекватно оцінюють рівень власної підготовленос- ті, знаходять шляхи його покращення. У них наявне свідоме розуміння мети, прогнозування своїх дій; вони знають реальну оцінку своїх можливостей, у них сформовано прагнення до творчості, здатність до самоаналізу та самооцінки. Подальші дослідження можуть бути скеровані на вдосконалення підходів та методів спрощення та автоматизації процесу оцінювання рівня сформованості правової компетентності майбутніх фахівців з обліку і оподаткування, запропонованих у цій технології, зокрема шляхом безпосеред- нього тестування на комп’ютері у процесі навчальної діяльності та після її закінчення.uk
dc.description.abstractAccording to the results of the analysis of scientific works and own experience, in order to evaluate the state of formation of legal competence of future specialists in accounting and taxation, on the basis of scientific substantiation both in theoretical and practical terms, the criteria, indicators and levels of its development are defined. It is proposed to use a three-stage assessment scale (initial, medium and high levels of legal competence formation), which, in our opinion, is relevant to the specificity of the object under study. Therefore, the initial level of legal competence of future accounting and tax specialists indicates that students have partial legal knowledge and do not know how this knowledge can be used in future professional activity; they do not want to improve their knowledge, their professional level, they have episodic interest in mastering their chosen profession, which is stimulated only by external factors. In the process of learning knowledge is learned formally, the student is not able to work independently, acting on the prompt and unable to explain their actions and the predicted result. Students who are characterized by an average level of legal competence are characterized by unstable positive motivation, episodic interest in the formation of legal knowledge and skills. This group has the skills to solve typical professional tasks, but they cannot creatively craft material because of a lack of knowledge and skills. Students are aware of the shortcomings of their training and the need for selfimprovement, but the motives behind this process are external factors. Students who demonstrate a high level of legal competence are formed with a strong motivation to acquire legal knowledge, a desire to find non-standard solutions, and independent work skills. They adequately assess their level of readiness, find ways to improve it. They have a conscious understanding of purpose, predicting their actions; they know the real assessment of their capabilities, they have a desire for creativity, the ability to self-analysis and self-esteem. Further research may be aimed at improving approaches and methods to simplify and automate the process of assessing the future competence of accounting and tax professionals proposed by this technology, in particular by directly testing the computer during and after graduation.en
dc.description.abstractВ статье по результатам анализа научных работ и собственного опыта с целью оценки состоя- ния формирования правовой компетентности будущих специалистов по учету и налогообложения на основе научного обоснования как в теоретическом, так и в практическом плане, определены критерии, показатели и уровни ее развития. Предложено использование трехступенчатой шкалы оценивания (начальный, средний и высокий уровни формирования правовой компетентности), которая, по нашему мнению, является релевантной специфике изучаемого объекта. Итак, начальный уровень формирования правовой компетентности будущих специалистов по учету и налогообложения свидетельствует, что студенты имеют частичные правовые знания и не знают, как эти знания можно использовать в будущей профессиональной деятельности; они не проявляют желания совершенствовать свои знания, профессиональный уровень, проявляют эпизо- дический интерес к овладению избранной профессией, который стимулируется только внешними факторами. В процессе обучения знания усваиваются формально, студент не умеет работать само- стоятельно, действует по подсказке и не может объяснить свои действия и прогнозируемый ре- зультат. Студентам, которым присущ средний уровень формирования правовой компетентности, свой- ственна неустойчивая положительная мотивация, эпизодический интерес к формированию право- вых знаний и навыков. У этой группы сформированы умения для решения типовых профессио- нальных задач, однако творчески обработать материал они не могут из-за нехватки знаний и навы- ков. Студентам присуще осознание недостатков своей подготовки и необходимости в самосовер- шенствовании, однако мотивами этого процесса являются внешние факторы. Студентам, которые демонстрируют высокий уровень формирования правовой компетентно- сти, свойственна устойчивая мотивация к овладению правовыми знаниями, имеется стремление к поиску нестандартных решений, сформированы навыки самостоятельной работы. Они адекватно оценивают уровень своей подготовленности, находят пути его улучшения; имеют сознательное понимание цели, прогнозирования своих действий; знают реальную оценку своих возможностей, у них сформировано стремление к творчеству, способность к самоанализу и самооценке. Дальнейшие исследования могут быть направлены на совершенствование подходов и методов упрощения и автоматизации процесса оценки уровня формирования правовой компетентности будущих специалистов по учету и налогообложению, предложенных в этой технологии, в частно- сти путем непосредственного тестирования на компьютере в процессе учебной деятельности и по ее окончанию.ru
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofПедагогіка безпеки. № 2 : 131-141.uk
dc.subjectкомпетентнісний підхідuk
dc.subjectправова компетентністьuk
dc.subjectфахівці з обліку і оподаткуванняuk
dc.subjectрівень розвитку правової компетентностіuk
dc.subjectоцінювання рівня розвиткуuk
dc.subjectcompetence approachen
dc.subjectlegal competenceen
dc.subjectaccounting and tax specialistsen
dc.subjectlevel of development of legal competenceen
dc.subjectassessment of level of developmenten
dc.subjectкомпетентностный подходru
dc.subjectправовая компетентностьru
dc.subjectспециалисты по учету и налогообложениюru
dc.subjectуровень развития правовой компетентностиru
dc.subjectоценка уровня развитияru
dc.titleВизначення рівнів сформованості правової компетентності майбутніх фахівців з обліку і оподаткуванняuk
dc.title.alternativeDefinition of Levels of Legal Competence Formation of Future Accounting and Taxation Professionalsen
dc.title.alternativeОпределение уровней формирования правовой компетентности будущих специалистов по учету и налогообложениюru
dc.typeArticleuk_UA
dc.relation.referencesАникина, А. С., & Постников, П. Г. (2012). Правовая компетентность как планируемый результат профессиональной подготовки педагога. Педагогическое образование и наука, № 2, 24-28.ru
dc.relation.referencesБагрій, В. Н. (2012). Критерії та рівні сформованості професійних умінь майбутніх соціальних педагогів. Збірник наукових праць Хмельницького інституту соціальних технологій Універси- тету «Україна», 6, 10–15.uk
dc.relation.referencesВведенский, В. Н. (2003). Моделирование профессиональной компетентности педагога. Педагоги- ка, 10, 51-55.ru
dc.relation.referencesГалімов, А. В. (2004). Теоретико-методичні засади підготовки майбутніх офіцерів-прикордонників до виховної роботи з особовим складом. Хмельницький: Вид-во НАДСПУ.uk
dc.relation.referencesГлавацька, А. О. (2013). Критерії формування правової компетентності майбутнього викладача в процесі професійної підготовки. Педагогічний процес: теорія і практика, Вип. 4, 34-43.uk
dc.relation.referencesГуба, А. (2010). Теоретико-методичні засади формування управлінської культури вчителя – май- бутнього менеджера освіти. (Дис. д-ра пед. наук). Харківський національний педагогічний уні- верситет імені Г. С. Сковороди, Харків.uk
dc.relation.referencesГузій, Н. (2007). Категорія професіоналізму в теорії і практиці підготовки майбутнього педагога. (Дис. д-ра пед. наук). Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, Київ.uk
dc.relation.referencesГусаковский, М. (Ред). (2006). Оценивание: образовательные возможности: сб. науч.- метод. статей. Вып. 4. Минск: БГУ.ru
dc.relation.referencesДоценко, Н. (2017). Методологічні підходи щодо підготовки здобувачів вищої освіти інженерних спеціальностей в умовах інформаційно-освітнього середовища. Молодий вчений, 11 (51), 298- 301.uk
dc.relation.referencesІванова, С. В. (2010). Критерії та показники розвитку професійної компетентності вчителів біології в закладах післядипломної педагогічної освіти. Вісник Житомирського державного університе- ту. Пед. науки, Вип. 52, 152–156.uk
dc.relation.referencesКалицкий, Э. М., Ильин, М. В., & Сикорская, Н. М. (2005). Разработка средств контроля учебной деятельности: метод. рекомендации. Минск: РИПО.ru
dc.relation.referencesКлютова, О. К. (2008). Основные компетенции специалиста по управлению персоналом в Велико- британии и США. Среднее профессиональное образование, 9, 79–82.ru
dc.relation.referencesКоваленко, Н. (2008). Формування правосвідомості і правової культури студентів неюридичних навчальних закладів. Часопис Київського університету права, 1, 53-58.uk
dc.relation.referencesКремень, В. (Ред). (2008). Енциклопедія освіти. Київ: Юрінком Інтер.uk
dc.relation.referencesКузнецов, С. А. (2011). Критерии и показатели сформированности социальноправовой компетент- ности будущего специалиста по физической культуре и спорту. Педагогико-психологические и медико-биологические проблемы физической культуры и спорта, 1(18), 1-6.ru
dc.relation.referencesКурлянд, З. (1992). Формирование и развитие профессиональной устойчивости учителя. (Автореф. дис. д-ра пед. наук). Одесский педагогический институт им. К. Д. Ушинского, Одесса.ru
dc.relation.referencesЛазарєв, О. В. (2014). Критерії, показники та рівні сформованості професійної комунікативної компетентності майбутніх фахівців аграрного профілю. Збірник наукових праць Уманського національного університету садівництва, Ч. 1, 211-216.uk
dc.relation.referencesЛуговська, Е. М. (2013). Критерії оцінювання фахової компетентності техніків-механіків агропро- мислового виробництва. Науковий вісник Донбасу, 1. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/nvd_2013_1_21.uk
dc.relation.referencesМасленнікова, К. С. (2009). Критерії та рівні сформованості професійної компетентності майбут- ніх економістів. Збірник наукових праць «Педагогічні науки Національної академії Державної прикордонної служби України», 2, 94-100.uk
dc.relation.referencesМиропольська, О. (2010). Формування професійної компетентності фахівців митних органів в умовах службової діяльності. (Автореф. дис. канд. пед. наук). Національна академія Державної прикордонної служби України імені Б. Хмельницького, Хмельницький.uk
dc.relation.referencesНагорняк, С. (2018). Умови формування правосвідомості студентів за спеціальністю правознавст- во у процесі виховної роботи коледжу. (Дис. канд. пед. наук). Вінницький державний педагогі- чний університет імені Михайла Коцюбинського, Вінниця.uk
dc.relation.referencesНовиков, А. М. (2010). Методология научного исследования. Москва: Либроком.ru
dc.relation.referencesПавлютенков, Є. М. (2008). Моделювання в системі освіти (у схемах і таблицях). Харків: Основа.uk
dc.relation.referencesПоліщук, О. (2018). Сутність та структура правової компетентності майбутніх менеджерів у вищих аграрних навчальних закладах. Молодь і ринок, 2 (157), 73-80.uk
dc.relation.referencesРжевська, Н. В. (2016). Критерії та показники сформованості правової компетентності майбутніх бакалаврів із підприємництва, торгівлі та біржової діяльності. Педагогічні науки. Збірник нау- кових праць, Вип. LXXIV, 3, 96-99.uk
dc.relation.referencesРотар, В. (2014). Критерії та показники правової компетентності фахівця пожежної безпеки. Лю- динознавчі студії. Педагогіка, Вип. 29, 179-187.uk
dc.relation.referencesСитянін, В. (2010). Формування правової компетентності науково-педагогічних працівників вищої школи. (Автореф. дис. канд. пед. наук). Державний вищий навчальний заклад «Університет ме- неджменту освіти» НАПН України, Київ.uk
dc.relation.referencesТернопільська, В. І., & Деревянко, О. В. (2012). Визначення критеріїв сформованості професійної компетентності майбутніх гірничих інженерів. Науковий часопис НПУ імені Н. П. Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи, 31, 264-267.uk
dc.relation.referencesФедієнко, В. (2009). Моделі кваліметрії і порівняння рівнів навчальних досягнень студентів у різ- них оціночних системах. (Дис. канд. пед. наук). Кіровоградський соціально-педагогічний інсти- тут «Педагогічна академія», Кіровоград.uk
dc.relation.referencesШтимак, А. (2015). Технологія визначення рівня компетентності випускника ВНЗ з використанням алгоритмів нечіткого логічного виведення. Вісник НУ «Львівська політехніка». Комп’ютерні науки та інформаційні технології, 826, 109-122. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VNULPKNIT_2015_826_18.uk
dc.relation.referencesЯворська, Н. В. (2017). Формування професійної компетентності майбутніх юристів у контексті стандартизації. Вісник університету імені Альфреда Нобеля. Серія «Педагогіка і психологія». Педагогічні науки, 2(14), 223-228.uk
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31649/2524-1079-2019-4-2-131-141


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію