Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorБерезюк, О. В.uk, ru
dc.contributor.authorBereziuk, O.en
dc.date.accessioned2020-09-10T08:21:34Z
dc.date.available2020-09-10T08:21:34Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationБерезюк О. В. Проблеми при викладанні безпеки життєдіяльності в процесі підготовки фахівців радіотехнічного профілю [Текст] / О. В. Березюк // Педагогіка безпеки. – № 2. – Вінниця, 2019. – С. 104-111.uk
dc.identifier.issn2524-1079
dc.identifier.issn2524-1087
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/30457
dc.description.abstractВ роботі проведено дослідження з визначення оптимального семестру для викладання дисцип- ліни «Безпека життєдіяльності» під час підготовки майбутніх фахівців радіотехнічного профілю. Встановлено, що в різні навчальні роки дисципліна «Безпека життєдіяльності» під час підготовки майбутніх фахівців радіотехнічного профілю у Вінницькому національному технічному універси- теті викладалася в різних семестрах. Розглядались такі семестри викладання дисципліни «Безпека життєдіяльності»: у 7-му семестрі (осінньо-зимовому семестрі 4-го курсу), у 8-му семестрі (весня- но-літньому семестрі 4-го курсу), у 3-му семестрі (осінньо-зимовому семестрі 2-го курсу). Дослі- дження проводились окремо в двох академічних групах з різним рівнем успішності, де студенти отримали оцінки за 100–бальною шкалою з дисципліни «Безпека життєдіяльності». Визначення оптимального семестру для викладання дисципліни «Безпека життєдіяльності» під час підготовки фахівців радіотехнічного профілю проведено за критерієм середньої успішності в академічних групах із різними рівнями успішності з вказаної дисципліни. Порівняння однорідності різних ви- бірок та належності їх до однієї генеральної сукупності (майбутні фахівці радіотехнічного профі- лю) проводилось за критерієм Стьюдента. Розрахункові значення критерію Стьюдента порівнюва- лись з критичним значенням для 95%-го рівня достовірності. Наведено графічну інтерпретацію отриманих результатів. На підставі зіставлення даних, визначено, що за критерієм середньої успі- шності в академічних групах із різними рівнями успішності оптимальним семестром для вивчення курсу «Безпека життєдіяльності» є 7-ий семестр (осінньо-зимовий семестр 4-го курсу) під час під- готовки майбутніх фахівців радіотехнічного профілю. Встановлення оптимального семестру ви- кладання дисципліни «Безпека життєдіяльності» не суперечить визначеній раніше оптимальній послідовності вивчення курсів «Безпека життєдіяльності» та «Основи охорони праці»: викладання спочатку безпеки життєдіяльності, а потім основ охорони праці в різних семестрах, оскільки до- зволяє вивчати дисципліну «Основи охорони праці» у 8-му семестрі (весняно-літньому семестрі 4- го курсу).uk
dc.description.abstractThe study is conducted to determine the optimal semester for teaching the subject «Life Safety» during the training of future specialists in radio engineering. It is established that in different academic years the discipline «Safety of Life» during the training of future specialists of radio engineering profile at Vinnytsa National Technical University was taught in different semesters. The following semesters of teaching the subject «Safety of Life» were considered: in the 7th semester (autumn-winter semester of the 4th year), in the 8th semester (spring-summer semester of the 4th year), in the 3rd semester (autumnwinter semester of the 2nd year). The studies were conducted individually in two academic groups with varying degrees of success, where students received scores on a 100-point scale in the course «Life Safety». Determining the optimal semester of teaching the subject «Safety of Life» during the training of specialists in radio engineering profile was carried out on the basis of the criterion of average success in academic groups with different levels of success in the specified discipline. Comparison of the homogeneity of different samples and their belonging to one general population (future specialists of radio engineering profile) was performed according to Student's criterion. The calculated values of the Student’s test were compared with the critical value for the 95% confidence level. A graphical interpretation of the results is given. Based on the comparison and comparison of data, it is determined that by the criterion of average success in academic groups with different levels of success, the optimal semester of studying the course «Life Safety» is 7 semester (fall-winter semester of the 4th year) in the preparation of future specialists in radio engineering. Establishing the optimal semester of teaching the subject «Life Safety» does not contradict the previously defined optimal sequence of studying the courses «Life Safety» and «Fundamentals of Occupational Safety»: first teaching the safety of life, and then the basics of occupational safety in different semesters, as it allows to study the discipline «Fundamentals of Occupational Safety» in the 8th semester (spring-summer semester of the 4th year).en
dc.description.abstractВ работе проведены исследования по определению оптимального семестра для преподавания дисциплины «Безопасность жизнедеятельности» при подготовке будущих специалистов радиотех-нического профиля. Установлено, что в разные учебные года дисциплина «Безопасность жизнеде-ятельности» при подготовке будущих специалистов радиотехнического профиля в Винницком национальном техническом университете преподавалась в разных семестрах. Рассматривались такие семестры преподавания дисциплины «Безопасность жизнедеятельности»: в 7-ом семестре (осенне-зимнем семестре 4-го курса), в 8-ом семестре (весенне-летнем семестре 4-го курса), в 3-ем семестре (осенне-зимнем семестре 2-го курса). Исследования проводились в отдель-ности в двух академических группах с разным уровнем успеваемости, где студенты получили оце-нки по 100–балльной шкале по дисциплине «Безопасность жизнедеятельности». Определение оп-тимального семестра преподавания дисциплины «Безопасность жизнедеятельности» при подгото-вке специалистов радиотехнического профиля проведено по критерию средней успеваемости в академических группах с разными уровнями успеваемости по указанной дисциплине. Сравнение однородности разных выборок и принадлежности их к одной генеральной совокупности (будущие специалисты радиотехнического профиля) проводилось по критерию Стьюдента. Расчётные зна-чения критерия Стьюдента сравнивались с критическим значением для 95%-го уровня достовер-ности. Приведена графическая интерпретация полученных результатов. На основании сопоставле-ния данных, определено, что по критерию средней успеваемости в академических группах с раз-ными уровнями успеваемости оптимальным семестром для изучения курса «Безопасность жизне-деятельности» является 7-ой семестр (осенне-зимний семестр 4-го курса) при подготовке будущих специалистов радиотехнического профиля. Установление оптимального семестра преподавания дисциплины «Безопасность жизнедеятельности» не противоречит определённой ранее оптималь-ной последовательности изучения курсов «Безопасность жизнедеятельности» и «Основы охраны труда»: преподавание сначала безопасности жизнедеятельности, а потом основ охраны труда в разных семестрах, поскольку позволяет изучать дисциплину «Основы охраны труда» в 8-ом семе-стре (весенне-летнем семестре 4-го курса).ru
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofПедагогіка безпеки. № 2 : 104-111.uk
dc.subjectбезопасность жизнедеятельностиru
dc.subjectподготовка специалистовru
dc.subjectсеместрuk, ru
dc.subjectоптимизацияru
dc.subjectкритерий Стьюдентаru
dc.subjectбезпека життєдіяльностіuk
dc.subjectпідготовка фахівцівuk
dc.subjectоптимізаціяuk
dc.subjectкритерій Стьюдентаuk
dc.subjectlife safetyen
dc.subjecttraining of specialistsmen
dc.subjectsemesteren
dc.subjectoptimizationen
dc.subjectStudent's criterionen
dc.titleПроблеми при викладанні безпеки життєдіяльності в процесі підготовки фахівців радіотехнічного профілюuk
dc.title.alternativeProblems in Teaching Life Safety in the Course of Training Specialists in Radio ngineering Profileen
dc.title.alternativeПроблемы при преподавании безопасности жизнедеятельности в процессе подготовки специалистов радиотехнического профиляru
dc.typeArticle
dc.relation.referencesБерезюк, О. В. (2016). Застосування комп’ютерних технологій під час вивчення студентами дис- циплін циклу безпеки життєдіяльності. Педагогіка безпеки, 1, 6–10.uk
dc.relation.referencesБерезюк, О. В. (2017). Міжпредметні зв’язки у процесі вивчення дисциплін циклу безпеки життє- діяльності майбутніми фахівцями радіотехнічного профілю. Педагогіка безпеки, 2, 21–26.uk
dc.relation.referencesБерезюк, О. В. (2018). Оптимізація міжпредметних зв’язків при формуванні компетенцій з безпеки у фахівців радіотехнічного профілю. Педагогіка безпеки, 2, 95–101.uk
dc.relation.referencesВласов, К. П. (Ред.). (2002). Методы исследований и организация экспериментов. Харьков: Гума- нитарный центр.ru
dc.relation.referencesГайченко, В. А., & Коваль, Г. М. (2002). Основи безпеки життєдіяльності людини. Київ: МАУП.uk
dc.relation.referencesДембіцька, С. В., & Кобилянський, О. В. (2014). Педагогічні умови використання інтернет- технологій у процесі вивчення безпеки життєдіяльності. Сучасні інформаційні технології та ін- новаційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми./ Зб. наук. пр. Вип. 38. Київ-Вінниця: ТОВ фірма «Планер». С. 310–315.uk
dc.relation.referencesДжигирей, В. С., & Жидецький, В. Ц. (2000). Безпека життєдіяльності: навчальний посібник (3-є, доповнене). Львів: Афіша.uk
dc.relation.referencesЖелібо, Є. П., & Сагайдак, І. С. (2011). Безпека життєдіяльності. Київ: ЕКОМЕН.uk
dc.relation.referencesКобилянський, О. В. (2009). Міжпредметні зв’язки та особливості викладання безпеки життєдіяль- ності бакалаврам економічного спрямування. Вісник Вінницького політехнічного інституту, 6, 114–120.uk
dc.relation.referencesКобилянський, О., & Дембіцька, С. (2014). Використання інтернет-технологій у процесі вивчення безпеки життєдіяльності. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка. Вип. 132. С. 61–65.uk
dc.relation.referencesКобилянський, О. В., Дембіцька, С. В., & Кобилянська, І. М. (2014). Теоретичні засади формуван- ня компетенцій з безпеки життєдіяльності у студентів економічних спеціальностей: моногра- фія. Вінниця: ВНТУ.uk
dc.relation.referencesКобилянський, О. В., & Кобилянська, І. М. (2014). Безпека життєдіяльності: навч. посібник. Він- ниця: ВНТУ.uk
dc.relation.referencesКобилянський, О. В., Лемешев, М. С., & Березюк, О. В. (2010). Основи охорони праці. Вінниця: ВНТУ.uk
dc.relation.referencesКовальчук, Л., & Когут, І. (2008). Міжпредметні зв’язки у процесі вивчення хімії в загальноосвіт- ній школі. Вісник Львівського університету. Cерія педагогічна, 23, 80–89.uk
dc.relation.referencesКремечек, Г. А. (2006). Методологічні аспекти викладання безпеки життєдіяльності в навчальних закладах. Проблеми освіти, 49, 85–89.uk
dc.relation.referencesЛитвин, А. (2019). Сучасні проблемні питання викладання дисциплін, пов’язаних з безпекою лю- дини у ЗВО України. Society. Document. Communication, 6/2, 134–150.uk
dc.relation.referencesНемов, Р. С. (1998). Психология. В 3 кн.: учеб. для студ. высш. пед. учеб. завед. Кн. 3: Психодиаг- ностика. Введение в научное психологическое исследование с элементами математической ста- тистики. Москва: Гуманит. изд. центр ВЛАДОС.ru
dc.relation.referencesПашкевич, К. Л., Третякова, Л. Д., & Прокопенко, І. Д. (2019). Європейська концепція підготовки фахівців з питань безпеки, Матеріали ІІ Міжнародної науково-практичної конференції «Eнергозбереження та промислова безпека: виклики та перспективи». Київ: ТОВ «Основа».uk
dc.relation.referencesПістун, І. П., Піщенюк, В. Ф., & Березовецький, А. П. (1999) Безпека життєдіяльності. Суми: Уні- верситетська книга.uk
dc.relation.referencesПоведа, Т. П. (2014). Інноваційні підходи у викладанні безпеки життєдіяльності на педагогічних спеціальностях університету. Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна, 23, 158–162.uk
dc.relation.referencesТкаченко, Т. В. (2009). Формування професійної компетентності майбутніх фахівців безпеки жит- тєдіяльності засобами інформаційно-комунікаційних технологій. (Автореф. дис. канд. пед. на- ук). Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, Вінниця.uk
dc.relation.referencesХом’юк, І. В. (2012). Система формування професійної мобільності майбутніх інженерів машино- будівної галузі. (Автореф. дис. докт. пед. наук). Національний університет біоресурсів і приро- докористування України, Київ.uk
dc.relation.referencesЧорна, О. Г. (2017). Інформаційно-комунікаційні технології в інтегрованому курсі безпеки життє- діяльності та охорони праці для майбутніх учителів технологій. Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна, 23, 158–162.uk
dc.relation.referencesШукалюк, Г. П. (2016). Міжпредметні зв’язки на уроках охорони праці. Профтехосвіта, 4(88), 40–42.uk
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31649/2524-1079-2019-4-2-104-111


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію