Забезпечення міжпредметної інтеграції дисциплін в процесі підготовки фахівців механічної інженерії
Автор
Дембіцька, С. В.
Dembitska, S.
Дембицкая, С.
Дата
2019Metadata
Показати повну інформаціюCollections
Анотації
В статті проаналізовані особливості використання міжпредметної інтеграції в процесі підготов-ки фахівців у закладах вищої освіти. Визначені його переваги та можливі недоліки, які виникають в процесі її реалізації.
Об’єкт дослідження – процес фахової підготовки майбутніх спеціалістів машинобудівної га-лузі.
Метою даної статті є визначення шляхів забезпечення міжпредметної інтеграції фахових дис-циплін та дисциплін безпекового циклу в процесі підготовки майбутніх фахівців машинобудівної галузі.
На підставі аналізу науково-методичної літератури було визначено рівні міжпредметної інтег-рації (міжпредметні зв’язки, дидактичний синтез та створення нових дисциплін) та визначені ме-тодичні особливості на кожному з наведених рівнів.
Були конкретизовані принципи реалізації міжпредметної інтеграції, зокрема такі, як свободи вибору (надання можливості студенту самостійного пошуку інформації та прийняття відповідаль-ного рішення); відвертості (формування розуміння того, що більшість реальних виробничих за-вдань не має однозначної відповіді і наслідки залежать від прийнятого рішення працівника); діяльності (освоєння знань, умінь, навичок через активну діяльність студентів) та встановлення зво-ротного зв’язку.
На основі узагальнення власного педагогічного досвіду та теоретичних пошуків були окреслені напрямки реалізації міжпредметної інтеграції у фаховій підготовці майбутніх працівників маши-нобудівної галузі.
Перспективами подальших досліджень є розробка методичного забезпечення міжпредметної інтеграції фахових дисциплін та дисциплін безпекового циклу в процесі підготовки майбутніх фахівців машинобудівних спеціальностей. The article analyzes the peculiarities of use between subject integration in the process of training specialists in higher education institutions. Its advantages and possible disadvantages that arise in the process of its realization are identified.
The object of study is the process of professional training of future specialists in the mechanical engineering industry.
The purpose of this article is to identify ways to ensure cross-curricular integration of professional and safety-cycle disciplines in the preparation of future engineering professionals. Based on the analysis of the scientific and methodological literature, the levels of cross-curricular integration (between subject relations, didactic synthesis and creation of new disciplines) were determined and methodological features were determined at each of the given levels.
The principles of the implementation of intersubject integration were specified, in particular, such as freedom of choice (providing students with the opportunity to independently search for information and make responsible decisions); frankness (the formation of an understanding that most real production tasks do not have a clear answer and the consequences depend on the decision made by the employee); activities (the development of knowledge, skills through the active activity of students) and the provision of constant feedback.
On the basis of generalization of own pedagogical experience and theoretical searches, directions of realization of cross-curricular integration in professional training of future workers of the machine-building industry were outlined.
Prospects for further research are the development of methodological support between the subject integration of professional and safety cycle disciplines in the process of training future specialists in mechanical engineering. В статье проанализированы особенности использования межпредметной интеграции в процессе подготовки специалистов в заведениях высшего образования. Определены его преимущества и возможные недостатки, которые возникают в процессе её реализации.
Объект исследования – процесс профессиональной подготовки будущих специалистов маши-ностроительной отрасли.
Целью данной статьи является определение путей обеспечения межпредметной интеграции профессиональных дисциплин и дисциплин цикла безопасности в процессе подготовки будущих специалистов машиностроительной отрасли.
На основании анализа научно-методической литературы было определены уровни межпредме-тной интеграции (межпредметные связи, дидактический синтез и создание новых дисциплин), а также методические особенности на каждом из приведённых уровней.
Были конкретизированы принципы реализации межпредметной интеграции, в частности такие, как свобода выбора (предоставление возможности студенту самостоятельного поиска информации и принятия ответственного решения); откровенности (формирование понимания того, что боль-шинство реальных производственных задач не имеет однозначного ответа, и последствия зависят от принятого решения работника); деятельности (освоение знаний, умений, навыков через актив-ную деятельность студентов) и обеспечение постоянной обратной связи.
На основе обобщения собственного педагогического опыта и теоретических изысканий были очерчены направления реализации межпредметной интеграции в профессиональной подготовке будущих работников машиностроительной отрасли.
Перспективами дальнейших исследований является разработка методического обеспечения межпредметной интеграции профессиональных дисциплин и дисциплин цикла безопасности в процессе подготовки будущих специалистов машиностроительных специальностей.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/30458