Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorДембіцька, С. В.uk
dc.contributor.authorDembitska, S.en
dc.contributor.authorДембицкая, С.ru
dc.date.accessioned2020-09-10T09:09:13Z
dc.date.available2020-09-10T09:09:13Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationДембіцька С. В. Забезпечення міжпредметної інтеграції дисциплін в процесі підготовки фахівців механічної інженерії [Текст] / С. В. Дембіцька // Педагогіка безпеки. – № 2. – Вінниця, 2019. – С. 123-130.uk
dc.identifier.issn2524-1079
dc.identifier.issn2524-1087
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/30458
dc.description.abstractВ статті проаналізовані особливості використання міжпредметної інтеграції в процесі підготов-ки фахівців у закладах вищої освіти. Визначені його переваги та можливі недоліки, які виникають в процесі її реалізації. Об’єкт дослідження – процес фахової підготовки майбутніх спеціалістів машинобудівної га-лузі. Метою даної статті є визначення шляхів забезпечення міжпредметної інтеграції фахових дис-циплін та дисциплін безпекового циклу в процесі підготовки майбутніх фахівців машинобудівної галузі. На підставі аналізу науково-методичної літератури було визначено рівні міжпредметної інтег-рації (міжпредметні зв’язки, дидактичний синтез та створення нових дисциплін) та визначені ме-тодичні особливості на кожному з наведених рівнів. Були конкретизовані принципи реалізації міжпредметної інтеграції, зокрема такі, як свободи вибору (надання можливості студенту самостійного пошуку інформації та прийняття відповідаль-ного рішення); відвертості (формування розуміння того, що більшість реальних виробничих за-вдань не має однозначної відповіді і наслідки залежать від прийнятого рішення працівника); діяльності (освоєння знань, умінь, навичок через активну діяльність студентів) та встановлення зво-ротного зв’язку. На основі узагальнення власного педагогічного досвіду та теоретичних пошуків були окреслені напрямки реалізації міжпредметної інтеграції у фаховій підготовці майбутніх працівників маши-нобудівної галузі. Перспективами подальших досліджень є розробка методичного забезпечення міжпредметної інтеграції фахових дисциплін та дисциплін безпекового циклу в процесі підготовки майбутніх фахівців машинобудівних спеціальностей.uk
dc.description.abstractThe article analyzes the peculiarities of use between subject integration in the process of training specialists in higher education institutions. Its advantages and possible disadvantages that arise in the process of its realization are identified. The object of study is the process of professional training of future specialists in the mechanical engineering industry. The purpose of this article is to identify ways to ensure cross-curricular integration of professional and safety-cycle disciplines in the preparation of future engineering professionals. Based on the analysis of the scientific and methodological literature, the levels of cross-curricular integration (between subject relations, didactic synthesis and creation of new disciplines) were determined and methodological features were determined at each of the given levels. The principles of the implementation of intersubject integration were specified, in particular, such as freedom of choice (providing students with the opportunity to independently search for information and make responsible decisions); frankness (the formation of an understanding that most real production tasks do not have a clear answer and the consequences depend on the decision made by the employee); activities (the development of knowledge, skills through the active activity of students) and the provision of constant feedback. On the basis of generalization of own pedagogical experience and theoretical searches, directions of realization of cross-curricular integration in professional training of future workers of the machine-building industry were outlined. Prospects for further research are the development of methodological support between the subject integration of professional and safety cycle disciplines in the process of training future specialists in mechanical engineering.en
dc.description.abstractВ статье проанализированы особенности использования межпредметной интеграции в процессе подготовки специалистов в заведениях высшего образования. Определены его преимущества и возможные недостатки, которые возникают в процессе её реализации. Объект исследования – процесс профессиональной подготовки будущих специалистов маши-ностроительной отрасли. Целью данной статьи является определение путей обеспечения межпредметной интеграции профессиональных дисциплин и дисциплин цикла безопасности в процессе подготовки будущих специалистов машиностроительной отрасли. На основании анализа научно-методической литературы было определены уровни межпредме-тной интеграции (межпредметные связи, дидактический синтез и создание новых дисциплин), а также методические особенности на каждом из приведённых уровней. Были конкретизированы принципы реализации межпредметной интеграции, в частности такие, как свобода выбора (предоставление возможности студенту самостоятельного поиска информации и принятия ответственного решения); откровенности (формирование понимания того, что боль-шинство реальных производственных задач не имеет однозначного ответа, и последствия зависят от принятого решения работника); деятельности (освоение знаний, умений, навыков через актив-ную деятельность студентов) и обеспечение постоянной обратной связи. На основе обобщения собственного педагогического опыта и теоретических изысканий были очерчены направления реализации межпредметной интеграции в профессиональной подготовке будущих работников машиностроительной отрасли. Перспективами дальнейших исследований является разработка методического обеспечения межпредметной интеграции профессиональных дисциплин и дисциплин цикла безопасности в процессе подготовки будущих специалистов машиностроительных специальностей.ru
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofПедагогіка безпеки. № 2 : 123-130.uk
dc.subjectфахова підготовкаuk
dc.subjectпідготовка фахівців машинобудівної галузіuk
dc.subjectформування компетенційuk
dc.subjectудосконалення навчального процесуuk
dc.subjectміжпредметна інтеграціяuk
dc.subjectprofessional trainingen
dc.subjecttraining of specialists of machine-building industryen
dc.subjectformation of competencesen
dc.subjectimprovement of the educational processen
dc.subjectinter subject integrationen
dc.subjectпрофессиональная подготовкаru
dc.subjectподготовка специалистов машиностроительной отраслиru
dc.subjectформирование компетенцийru
dc.subjectсовершенствования учебного процессаru
dc.subjectмежпредметная интеграцияru
dc.titleЗабезпечення міжпредметної інтеграції дисциплін в процесі підготовки фахівців механічної інженеріїuk
dc.title.alternativeEnsuring Cross-curricular Integration of Disciplines in the Training оf Professional Training of Students in Engineering Specialtiesen
dc.title.alternativeОбеспечение межпредметной интеграции дисциплин в процессе подготовки специа-листов механической инженерииru
dc.typeArticle
dc.relation.referencesБерулава, М. Н. (1994). Интеграционные процессы в образовании. Интеграция содержания образо-вания в педвузе: cб. научн. трудов. Бийск: НИЦ БиГПИ, 3–93.ru
dc.relation.referencesБурилова, С. Ю. (2001). Межпредметная интеграция в учебном процессе технического вуза. (Дис. канд. пед. наук). Новосибирский государственный педагогический университет, Новоси-бирск.ru
dc.relation.referencesВотинцева, М. В. (2012). Интегрированное обучение иностранному языку как условие формирова-ния профессиональной мобильности экономистов. (Дис. канд. пед. наук). Благовещенский го-сударственный педагогический университет, Благовещенск.ru
dc.relation.referencesДембіцька, С. В., & Кобилянський, О. В. (2014). Педагогічні умови використання інтернет-технологій у процесі вивчення безпеки життєдіяльності. Сучасні інформаційні технології та ін-новаційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми: зб. наук. пр. Київ-Вінниця: ТОВ фірма «Планер», вип. 38, 310–315.uk
dc.relation.referencesЗверев, И. Д., & Максимова, В. Н. (1981). Межпредметные связи в современной школе. Москва: Педагогика.ru
dc.relation.referencesКобилянський, О. В. (2009a). Міжпредметні зв’язки та особливості викладання безпеки життєдія-льності бакалаврам економічного спрямування. Вісник Вінницького політехнічного інститу-ту, 6, 114–120.uk
dc.relation.referencesКобилянський, О. В. (2009b). Особливості організації самостійної роботи студентів при вивченні безпеки життєдіяльності. Освіта Донбасу, 5(136), 34–42.uk
dc.relation.referencesКобилянський, О. В. (2010). Вивчення безпеки життєдіяльності при підготовці бакалаврів еконо-мічного спрямування. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного універси-тету імені Володимира Гнатюка. Серія: Педагогіка, 1, 243–250.uk
dc.relation.referencesКобилянський, О. В. (2013). Компетентнісний підхід до вивчення дисциплін циклу безпеки життє-діяльності у вищих навчальних закладах. Науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. Серія: Педагогічні науки. Луцьк: СНУ імені Лесі Українки, 7(256), 43–48.uk
dc.relation.referencesКобилянський, О., & Дембіцька, С. (2014). Використання інтернет-технологій у процесі вивчення безпеки життєдіяльності. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, вип. 132, 61–65.uk
dc.relation.referencesКобилянський, О. В., Дембіцька, С. В., & Кобилянська, І. М. (2014). Теоретичні засади формуван-ня компетенцій з безпеки життєдіяльності у студентів економічних спеціальностей: моногра-фія. Вінниця: ВНТУ.uk
dc.relation.referencesКобилянський, О. В., & Кобилянська, І. М. (2014). Безпека життєдіяльності: навч. посібник. Він-ниця: ВНТУ.uk
dc.relation.referencesКозловська, І. М., & Литвин, А. В. (2001). Інтеграція та наступність у розвитку навчального знан-ня: методологічний аспект. Неперервна професійна освіта: теорія і практика: зб. наук. праць, ч. 2, 177–183.uk
dc.relation.referencesКоломієць, Д. І. (2001). Інтеграція знань з природничо-математичних і спеціальних дисциплін у професійній підготовці учителя трудового навчання. (Автореф. дис. канд. пед. наук). Ін-т пе-дагогіки і психології проф. освіти АПН України, Київ.uk
dc.relation.referencesПешкова, В. Е. (1998). Педагогика. Ч. 3: Технологии развивающего обучения. Майкоп: Изд-во АГУ.ru
dc.relation.referencesBoix-Mansilla, V., & Lenoir, Y. (2010). Interdisciplinarity in United States Schools: Past, Present, and Future. Issues in Integrative Studies, 28, 1-2.en
dc.relation.referencesJacobs, H. H. (1989). Interdisciplinary Curriculum: Design and Implementation. Alexandria, VA: Association for Supervision and Curriculum Development.en
dc.relation.referencesKliebard, H. M. (1992). Forging the American Curriculum. Essays in Curriculum History and Theory. New York, NY-London: Routledge.en
dc.relation.referencesLenoir, Y., & Klein, J. (2010). Interdisciplinarity in Schools: A Comparative View of National Perspectives. Issues in Integrative Studies, 28, 1–33.en
dc.relation.referencesPerkins, D.N. (1991). Educating for insight. Educational Leadership, 49(2), 4–8.en
dc.relation.referencesYves Lenoir, Abdelkrim Hasni (2016). Interdisciplinarity in Primary and Secondary School: Issues and Perspectives. Creative Education, Vol. 7, 16. DOI: 10.4236/ce.2016.716233.en
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31649/2524-1079-2019-4-2-123-130


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію