Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorПокалюк, В. М.uk
dc.contributor.authorPokaliuk, V.en
dc.contributor.authorПокалюк, В. Н.ru
dc.date.accessioned2020-09-10T11:35:25Z
dc.date.available2020-09-10T11:35:25Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationПокалюк В. М. Теоретичні засади навчання безпеки життєдіяльності в закладах освіти України [Текст] / В. М. Покалюк // Педагогіка безпеки. – № 2. – Вінниця, 2019. – С. 97-103.uk
dc.identifier.issn2524-1079
dc.identifier.issn2524-1087
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/30460
dc.description.abstractВ статті розкрито зміст поняття безпека життєдіяльності людини, культура безпеки життєдія- льності населення, небезпека, зміст мети освіти в галузі безпеки життєдіяльності, охарактеризова- но природні, техногенні, соціально-політичні та комбіновані небезпеки. Наведено дані щодо фун- кціонування на території України потенційно небезпечних об’єктів та об’єктів підвищеної небез- пеки. Розкрито мету та зміст освіти з безпеки життєдіяльності, описано об’єктивні та суб’єктивні чинники, що його визначають. Наведено основні тенденції в освіті з безпеки життєдіяльності. За- пропоновано теоретичні засади навчання з безпеки життєдіяльності, що забезпечують його безпе- рервність і взаємозв’язок між різними рівнями системи освіти (повна загальна середня освіта, професійна (професійно-технічна) освіта, вища освіта). В учнів загальноосвітніх навчальних за- кладів мають бути сформовані основи культури особистої та колективної безпеки, вміння надавати домедичну допомогу, знання способів рятування та транспортування потерпілих тощо; учні мають бути здатними оцінювати власні фізичні, фізіологічні та психологічні можливості. На рівні профе- сійної (професійно-технічної) освіти мають розширюватись знання з таксономії, ідентифікації та квантифікації досліджуваних небезпек, характерних для професійної діяльності, методів і способів індивідуального та колективного захисту від них, основ управління безпекою життєдіяльності, питання адміністративно-громадського контролю. Випускник закладу вищої освіти має набути знання та вміння із забезпечення захисту окремих осіб і груп людей від небезпечних чинників шляхом орієнтації їх дій та дій персоналу; а також має бути сформована загальна культура особис- тої та колективної безпеки.uk
dc.description.abstractThe article describes the content of the concept of human life safety, culture of life safety, danger, content of the purpose of education in the field of life safety, describes the natural, man-made, sociopolitical and combined dangers. The data on the functioning of potentially dangerous and high risk objects in Ukraine are presented. The purpose and content of life safety education are outlined and the objective and subjective factors that determine it are described. The main trends in life safety education are outlined. Theoretical foundations of life safety training are offered to ensure its continuity and interconnection between different levels of the education system (complete general secondary education, vocational (vocational) education, higher education). Pupils in general educational institutions should have the basics of a culture of personal and collective security, the ability to provide domedic assistance, knowledge of how to rescue and transport victims, etc .; students should be able to assess their own physical, physiological and psychological abilities. At the level of vocational (vocational-technical) education, knowledge on taxonomy, identification and quantification of the studied dangers, characteristic for professional activity, methods and methods of individual and collective protection against them, basics of life safety management, issues of administrative and public control should be expanded. A graduate of a higher education institution must acquire knowledge and skills to protect individuals and groups from dangerous factors by targeting their actions and those of staff; and a general culture of personal and collective security must be formed.en
dc.description.abstractВ статье раскрыто содержание понятий «безопасность жизнедеятельности человека», «культура безопасности жизнедеятельности населения», «опасность», «содержание цели образования в обла- сти безопасности жизнедеятельности». Охарактеризовано природные, техногенные, социально- политические и комбинированные опасности. Приведены данные по функционированию на тер- ритории Украины потенциально опасных объектов и объектов повышенной опасности. Раскрыты цели и содержание образования по безопасности жизнедеятельности, описано объективные и суб- ъективные факторы, которые его определяют. Приведены основные тенденции в образовании по безопасности жизнедеятельности. Предложены теоретические основы обучения безопасности жи- знедеятельности, обеспечивающие его непрерывность и взаимосвязь между различными уровнями системы образования (полное общее среднее образование, профессиональное (профессионально- техническое) образование, высшее образование). У учащихся общеобразовательных учебных за- ведений должны быть сформированы основы культуры личной и коллективной безопасности, умения оказывать домедицинскую помощь, знания способов спасения и транспортировки постра- давших; ученики должны быть способными оценивать собственные физические, физиологические и психологические возможности. На уровне профессионального (профессионально-технического) образования должны расширяться знания по таксономии, идентификации и квантификации иссле- дуемых опасностей, характерных для профессиональной деятельности, методов и способов инди- видуальной и коллективной защиты от них, основ управления безопасностью жизнедеятельности, вопросы административно-общественного контроля. Выпускник учреждения высшего образова- ния должен обладать знаниями и умениями по обеспечению защиты отдельных лиц и групп людей от опасных факторов путем ориентации их действий и действий персонала функциональной под- системы Единой государственной системы гражданской защиты, добровольных формирований гражданской защиты; должна быть сформирована общая культура личной и коллективной безопа- сности.ru
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofПедагогіка безпеки. № 2 : 97-103.uk
dc.subjectбезпека життєдіяльностіuk
dc.subjectкультура безпекиuk
dc.subjectнебезпекаuk
dc.subjectвиди небезпекuk
dc.subjectзміст освітиuk
dc.subjectрівні освітиuk
dc.subjectзаклади освітиuk
dc.subjectlife safetyen
dc.subjectsafety cultureen
dc.subjectdangeren
dc.subjecttypes of dangersen
dc.subjectcontent of educationen
dc.subjectlevels of educationen
dc.subjecteducational institutionsen
dc.subjectбезопасность жизнедеятельностиru
dc.subjectкультура безопасностиru
dc.subjectопасностьru
dc.subjectвиды опасностейru
dc.subjectсодержание образованияru
dc.subjectуровни образованияru
dc.subjectучебные заведенияru
dc.titleТеоретичні засади навчання безпеки життєдіяльності в закладах освіти Україниuk
dc.title.alternativeTheoretical Principles of Teaching Life Safety in Educational Institutions of Ukraineen
dc.title.alternativeТеоретические основы обучения безопасности жизнедеятельности в заведениях образования Украиныru
dc.typeArticle
dc.relation.referencesАналітичний огляд стану техногенної та природної безпеки в Україні за 2018 рік. (2018). Київ: Український науково-дослідний інститут цивільного захисту.uk
dc.relation.referencesДевисилов, В. А., Ильницкая, А. В., Козьяков А. Ф., Морозова, Л. Л., Павлихин, Г. П., Переездчи- ков, И. В. Белов, С. В. (Ред.). (2007). Безопасность жизнедеятельности: учебник для вузов (7-е изд.). Москва: Высшая школа.ru
dc.relation.referencesЗимняя, И. А. (2004). Педагогическая психология: учебник для вузов. Москва: Логос.ru
dc.relation.referencesКобилянський, О. В. (2009a). Міжпредметні зв’язки та особливості викладання безпеки життєдія- льності бакалаврам економічного спрямування. Вісник Вінницького політехнічного інститу- ту, 6, 114–120.uk
dc.relation.referencesКобилянський, О. В. (2009b). Особливості організації самостійної роботи студентів при вивченні безпеки життєдіяльності. Освіта Донбасу, 5(136), 34–42.uk
dc.relation.referencesКобилянський, О. В. (2010). Вивчення безпеки життєдіяльності при підготовці бакалаврів еконо- мічного спрямування. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного універси- тету імені Володимира Гнатюка. Серія: Педагогіка, 1, 243–250.uk
dc.relation.referencesКобилянський, О. (2013). Компетентнісний підхід до вивчення дисциплін циклу безпеки життєдія- льності у вищих навчальних закладах. Науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. Серія: Педагогічні науки. Луцьк: СНУ імені Лесі Українки, 7(256), 43–48.uk
dc.relation.referencesКобилянський, О., & Дембіцька, С. (2014a). Використання інтернет-технологій у процесі вивчення безпеки життєдіяльності. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, вип. 132, 61–65.uk
dc.relation.referencesКобилянський, О. В., & Дембіцька, С. В. (2014b). Педагогічні умови використання інтернет- технологій у процесі вивчення безпеки життєдіяльності. Сучасні інформаційні технології та ін- новаційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми: зб. наук. пр. Київ-Вінниця: ТОВ фірма «Планер», вип. 38, 310–315.uk
dc.relation.referencesКобилянський, О. В., Дембіцька, С. В., & Кобилянська, І. М. (2014). Теоретичні засади формуван- ня компетенцій з безпеки життєдіяльності у студентів економічних спеціальностей: моногра- фія. Вінниця: ВНТУ.uk
dc.relation.referencesКодекс цивільного захисту України від 2 жовтня 2012 року № 5403-VI. (2012). URL: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/5403-17.uk
dc.relation.referencesКузнецов, В. О., Мухін, В. В., Буров, О. Ю., Сидорчук, Л. А., Шкребець, С. А., & Заплатинський В. М. (2001). Концепція освіти з напряму «Безпека життя і діяльності людини». Інформаційний вісник Вища освіта. Київ: Видавництво науково-методичного центру вищої освіти МОНУ, № 6.uk
dc.relation.referencesПолукаров, О. І. (уклад.). (2019). Безпека життєдіяльності та цивільний захист: конспект лекцій. Київ: КПІ ім. Ігоря Сікорського.uk
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31649/2524-1079-2019-4-2-097-103


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію