Теоретичні засади впровадження компетентнісного підходу у процес фундаментальної математичної підготовки фахівців технічних спеціальностей
Автор
Коломієць, А. А.
Kolomiiets, A.
Коломиец, А.
Дата
2019Metadata
Показати повну інформаціюCollections
Анотації
Стаття присвячена дослідженню проблеми впровадження компетентнісного підходу у навчаль-
ний процес, зокрема під час фундаментальної математичної підготовки фахівців технічних спеціа-
льностей. Здійснено огляд літературних джерел, що стосуються проблемного поля компетентніс-
ного підходу, дано авторське тлумачення цієї дефініції.
Об’єкт дослідження – формування математичних, фахово-спрямованих математичних компете-
нтностей студентів технічних спеціальностей.
Мета статті – розкрити існуючі підходи до трактування понять «компетентність», «компетент-
нісний підхід», проаналізувати впровадження компетентнісного підходу у навчальний процес у
контексті теорії нейропластичності людського мозку, а також формування фахово-спрямованих математичних компетентностей у контексті цієї теорії.
Для формування конкретної компетентності потрібні декілька чинників: часовий проміжок, під
час якого відбувається формування компетентності; мотивація особистості до формування компе-
тентності; діяльність особистості, що сприяє формуванню компетентності; зовнішні цілеспрямо-
вані впливові чинники, спричинені діями викладача. Перераховані чинники формування компете-
нтності відповідають умовам формування нових нейронних зв’язків у головному мозку людини,
які відображають нові способи мислення та дій, корелюють з концепцією нейропластичності моз-
ку. Наведено приклад формування операційно-алгоритмічної компетентності у процесі фундамен-
тальної математичної підготовки студентів технічних спеціальностей. The article is devoted to the study of the problem of introducing a competence-based approach to the
educational process, in particular with the fundamental mathematical training of specialists in technical
specialties. A review of the literature relating to the problem field of the competence-based approach was
carried out; the author’s enterpretation of this definition was given.
The object of research is the formation of mathematical, professionally-directed mathematical
competences of students of technical specialties.
The purpose of the article is to reveal the existing approaches to the interpretation of the concepts of
competence, competence-based approach, to analyze the implementation of the competence-based
approach in the educational process in the context of the theory of neuroplasticity of the human brain, as
well as the formation of professionally-directed mathematical competences in the context of this theory.
For the formation of a specific competence, several factors are needed: the time period during which
the formation of competence takes place, the personality motivation to the formation of competence, the
activity of the personality, contributes to the formation of competence, external influential influential
factors caused by the teacher's actions. The listed factors of competence formation correspond to the
conditions of formation of new neural connections in the human brain, which reflect new ways of
thinking and actions, correlate with the concept of brain neuroplasticity. An example of the formation of
operational-algorithmic competence in the process of fundamental mathematical training of students of
technical specialties is given. Статья посвящена исследованию проблемы внедрения компетентностного подхода в учебный
процесс, в частности при фундаментальной математической подготовке специалистов технических специальностей. Осуществлён обзор литературных источников, касающихся проблемного
поля компетентностного подхода, дано авторское толкование этой дефиниции.
Объект исследования – формирование математических, профессионально направленных мате-
матических компетенций студентов технических специальностей.
Цель статьи – раскрыть существующие подходы к трактовке понятий «компетентность», «ком-
петентностный подход»; проанализировать внедрение компетентностного подхода в учебный
процесс в контексте теории нейропластичности человеческого мозга, а также формирование про-
фессионально направленных математических компетенций в контексте этой теории.
Для формирования конкретной компетентности нужны несколько факторов: временной проме-
жуток, во время которого происходит формирование компетентности; мотивация личности к фор-
мированию компетентности; деятельность личности способствует формированию компетентнос-
ти; внешние целенаправленные влиятельные факторы, вызванные действиями преподавателя. Пе-
речисленные факторы формирования компетентности соответствуют условиям формирования
новых нейронных связей в головном мозге человека, которые отражают новые способы мышления
и действий; коррелируют с концепцией нейропластичности мозга. Приведён пример формирова-
ния операционно-алгоритмической компетентности в процессе фундаментальной математической
подготовки студентов технических специальностей.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/30474