Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorКоломієць, А. А.uk
dc.contributor.authorKolomiiets, A.en
dc.contributor.authorКоломиец, А.ru
dc.date.accessioned2020-09-14T11:03:37Z
dc.date.available2020-09-14T11:03:37Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationКоломієць А. А. Теоретичні засади впровадження компетентнісного підходу у процес фундаментальної математичної підготовки фахівців технічних спеціальностей [Текст] / А. А. Коломієць // Педагогіка безпеки. – 2019. – № 1. – С. 25-32.uk
dc.identifier.issn2524-1087
dc.identifier.issn2524-1079
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/30474
dc.description.abstractСтаття присвячена дослідженню проблеми впровадження компетентнісного підходу у навчаль- ний процес, зокрема під час фундаментальної математичної підготовки фахівців технічних спеціа- льностей. Здійснено огляд літературних джерел, що стосуються проблемного поля компетентніс- ного підходу, дано авторське тлумачення цієї дефініції. Об’єкт дослідження – формування математичних, фахово-спрямованих математичних компете- нтностей студентів технічних спеціальностей. Мета статті – розкрити існуючі підходи до трактування понять «компетентність», «компетент- нісний підхід», проаналізувати впровадження компетентнісного підходу у навчальний процес у контексті теорії нейропластичності людського мозку, а також формування фахово-спрямованих математичних компетентностей у контексті цієї теорії. Для формування конкретної компетентності потрібні декілька чинників: часовий проміжок, під час якого відбувається формування компетентності; мотивація особистості до формування компе- тентності; діяльність особистості, що сприяє формуванню компетентності; зовнішні цілеспрямо- вані впливові чинники, спричинені діями викладача. Перераховані чинники формування компете- нтності відповідають умовам формування нових нейронних зв’язків у головному мозку людини, які відображають нові способи мислення та дій, корелюють з концепцією нейропластичності моз- ку. Наведено приклад формування операційно-алгоритмічної компетентності у процесі фундамен- тальної математичної підготовки студентів технічних спеціальностей.uk
dc.description.abstractThe article is devoted to the study of the problem of introducing a competence-based approach to the educational process, in particular with the fundamental mathematical training of specialists in technical specialties. A review of the literature relating to the problem field of the competence-based approach was carried out; the author’s enterpretation of this definition was given. The object of research is the formation of mathematical, professionally-directed mathematical competences of students of technical specialties. The purpose of the article is to reveal the existing approaches to the interpretation of the concepts of competence, competence-based approach, to analyze the implementation of the competence-based approach in the educational process in the context of the theory of neuroplasticity of the human brain, as well as the formation of professionally-directed mathematical competences in the context of this theory. For the formation of a specific competence, several factors are needed: the time period during which the formation of competence takes place, the personality motivation to the formation of competence, the activity of the personality, contributes to the formation of competence, external influential influential factors caused by the teacher's actions. The listed factors of competence formation correspond to the conditions of formation of new neural connections in the human brain, which reflect new ways of thinking and actions, correlate with the concept of brain neuroplasticity. An example of the formation of operational-algorithmic competence in the process of fundamental mathematical training of students of technical specialties is given.en
dc.description.abstractСтатья посвящена исследованию проблемы внедрения компетентностного подхода в учебный процесс, в частности при фундаментальной математической подготовке специалистов технических специальностей. Осуществлён обзор литературных источников, касающихся проблемного поля компетентностного подхода, дано авторское толкование этой дефиниции. Объект исследования – формирование математических, профессионально направленных мате- матических компетенций студентов технических специальностей. Цель статьи – раскрыть существующие подходы к трактовке понятий «компетентность», «ком- петентностный подход»; проанализировать внедрение компетентностного подхода в учебный процесс в контексте теории нейропластичности человеческого мозга, а также формирование про- фессионально направленных математических компетенций в контексте этой теории. Для формирования конкретной компетентности нужны несколько факторов: временной проме- жуток, во время которого происходит формирование компетентности; мотивация личности к фор- мированию компетентности; деятельность личности способствует формированию компетентнос- ти; внешние целенаправленные влиятельные факторы, вызванные действиями преподавателя. Пе- речисленные факторы формирования компетентности соответствуют условиям формирования новых нейронных связей в головном мозге человека, которые отражают новые способы мышления и действий; коррелируют с концепцией нейропластичности мозга. Приведён пример формирова- ния операционно-алгоритмической компетентности в процессе фундаментальной математической подготовки студентов технических специальностей.ru
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofПедагогіка безпеки. № 1 : 25-32.uk
dc.subjectкомпетентністьuk
dc.subjectкомпетентнісний підхідuk
dc.subjectфахово-спрямовані математичні компетентностіuk
dc.subjectфундаментальна математична підготовкаuk
dc.subjectнейропластичність мозкуuk
dc.subjectcompetenceen
dc.subjectcompetence-based approachen
dc.subjectprofessional-oriented mathematical competenceen
dc.subjectfundamental mathematical trainingen
dc.subjectbrain neuroplasticityen
dc.subjectкомпетентностьru
dc.subjectкомпетентностный подходru
dc.subjectпрофессионально направленные математические компетентностиru
dc.subjectфундаментальная математическая подготовкаru
dc.subjectнейропластичность мозгаru
dc.titleТеоретичні засади впровадження компетентнісного підходу у процес фундаментальної математичної підготовки фахівців технічних спеціальностейuk
dc.title.alternativeTheoretical Basis for the Implementation of the Competence Approach in the Processof Fundamental Mathematical Training of Specialists in Technical Specialitiesen
dc.title.alternativeТеоретические основы внедрения компетентностного подхода в процесс фундаментальной математической подготовки специалистов технических специальностейru
dc.typeArticle
dc.relation.referencesКоломієць, А. А. (2018) Нейропластичність мозку як фактор формування математичних компетен- тностей у студентів технічних спеціальностей. Матеріали конференції «Проблеми вищої ма- тематичної освіти: виклики сучасності». Вінниця: ВНТУ. URL: https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/pmovc/index/pages/view/zbirn2018. (дата звернення: 02.04.2019).uk
dc.relation.referencesКоломієць, А., Клочко, В., & Стахова, О. (2019). Професійно-орієнтовані задачі як компонент фу- ндаментальної математичної підготовки студентів технічних університетів та коледжів, Педа- гогічний дискурс, № 26, 75–83.uk
dc.relation.referencesЛейко, С. В. (2013). Поняття компетенція та компетентність: теоретичний аналіз, Педагогічний процес: теорія і практика, № 4, 128-135. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/pptp_2013_4_15. (дата звернення: 02.04.2019).uk
dc.relation.referencesЛиф, К. (2015). Включите свой мозг. URL: http://booksonline.com.ua/view.php?book=177035. (дата звернення: 02.04.2019).ru
dc.relation.referencesПетрук, В. А. (2011). Формування базового рівня професійної компетентності у майбутніх фахів- ців технічних спеціальностей засобами інтерактивних технологій. Вінниця: ВНТУ.uk
dc.relation.referencesПро вищу освіту. № 2704-VIII, 25.04.2019. ВВР, № 21, ст. 81. (2019).uk
dc.relation.referencesРавен, Дж. (2001). Педагогическое тестирование: Проблемы, заблуждения, перспективы. (пер. с англ.). (2 изд., испр.). Москва: Интеллект-Центр.ru
dc.relation.referencesРаков, С. А. (2005). Формування математичних компетентностей учителя математики на основі дослідницького підходу у навчанні з використанням інформаційних технологій. (Дис. д. пед. наук). Харківський національний педагогічний університет ім. Г. С. Сковороди, Харків.uk
dc.relation.referencesРоманишина, Л. М., Хмеляр, І. М., & Лукащук, М. М. (2011). Формування ключових компетентно- стей майбутніх фахівців у процесі навчання в медичному коледжі. Наукові записки ТНПУ ім. В. Гнатюка. Серія: Педагогіка, № 2, 71–78.uk
dc.relation.referencesСтратегія реформування освіти в Україні: Рекомендації з освітньої політики. (2003). Київ: К.І.С.uk
dc.relation.referencesТатур, Ю. Г. (2004). Компетентность в структуре модели качества подготовки специалиста. Выс- шее образование сегодня, № 3, 20–26.ru
dc.relation.referencesBlumberg, M. S., Freeman, J. H., & Robinson, S. R. (2010). A new frontier for developmental behavioral neuroscience. Oxford Handbook of Developmental Behavioral Neuroscience. New York, NY: Oxford University Press. pp. 1–6.en
dc.relation.referencesGreenough, W. T., & Chang, F. F. (1989). Plasticity of synapse structure and pattern in the cerebral cortex. In: Peters, A., & Jones, E.G., editors. Cerebral Cortex, Vol 7. New York, NY: Plenum Press. pp. 391–440. URL : https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3222570/. (дата звернення: 02.04.2019).en
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31649/2524-1079-2019-4-1-025-032


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію