dc.contributor.author | Дембіцька, С. В. | uk |
dc.contributor.author | Dembitska, S. | en |
dc.contributor.author | Дембицкая, С. В. | ru |
dc.date.accessioned | 2020-09-14T12:05:01Z | |
dc.date.available | 2020-09-14T12:05:01Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | Дембіцька С. В. Аналіз історичного досвіду організації фахової підготовки студентів машинобудівних
спеціальностей [Текст] / С. В. Дембіцька // Педагогіка безпеки. – 2019. – № 1. – С. 1-6. | uk |
dc.identifier.issn | 2524-1087 | |
dc.identifier.issn | 2524-1079 | |
dc.identifier.uri | http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/30477 | |
dc.description.abstract | У статті проаналізовані етапи розвитку фахової підготовки працівників машинобудівної галузі.
Розглядаються методичні особливості забезпечення цього процесу та їх вдосконалення на кожно-
му з етапів її розвитку.
Об’єкт дослідження – історичний розвиток процесу фахової підготовки майбутніх спеціалістів
машинобудівної галузі.
Метою даної статті є аналіз особливостей підготовки майбутніх фахівців машинобудівної галу-
зі з моменту її виникнення дотепер. Такий аналіз здійснено з метою виокремлення позитивних та
негативних моментів на кожному з розглядуваних етапів для окреслення шляхів вдосконалення процесу підготовки майбутніх машинобудівників.
Аналіз історичного досвіду підготовки фахівців машинобудівної галузі показує, що пошуки
ефективних методів і засобів відбувалися завжди. За два століття практики підготовки майбутніх
машинобудівників на теренах України навчання змінилося із суто теоретичного до теоретико-
практичного. В процесі еволюції вищої школи відкидалися ті методичні підходи, які не приносили
очікуваного результату.
В статті здійснено аналіз публікацій щодо питання фахової підготовки майбутніх машинобуді-
вників та визначено, що шляхами його вдосконалення є стандартизація змісту підготовки майбут-
ніх машинобудівників (шляхом затвердження стандартів вищої освіти України), врахування вимог
компетентнісного підходу, формування мотивації до самовдосконалення та самоосвіти працівни-
ків машинобудівної галузі протягом усієї фахової діяльності й використання новітніх технологій
та інновацій.
Перспективами подальших досліджень є розробка методичного забезпечення підготовки май-
бутніх фахівців машинобудівних спеціальностей на основі компетентнісного підходу. | uk |
dc.description.abstract | The article analyzes the stages of development of professional training of workers in the machinebuilding
industry. The methodical features of providing this process and their improvement at each of the
considered stages are considered.
The object of the research is the historical development of the professional training of future
specialists in the machine-building industry.
The purpose of this article is to analyze the peculiarities of the training of future specialists in the
machine-building industry since its inception till now. Such an analysis was carried out in order to
distinguish between positive and negative points at each of the stages under consideration, to outline the
ways to improve the process of preparing future engineers.
An analysis of the historical experience of training specialists in the engineering industry shows that
there has always been the search for effective methods and tools. For two centuries, the training of future
machine builders in Ukraine has changed from purely theoretical to theoretical and practical. In the
process of evolution of a higher school, those methodological approaches that did not bring the expected
result were rejected.
The article analyzes the publications on the issue of the professional training of future machine
builders and states that the ways of its improvement are standardization of the content of the training of
future machine builders (by approving the standards of higher education of Ukraine), taking into account
the requirements of the competent approach, forming the motivation to self-improvement and selfeducation
of the workers of the machine-building industry throughout the professional activity and use of
the latest technologies and innovations.
Prospects for further research are the development of methodological provision for the training of
future specialists in machine-building specialties on the basis of a competent approach. | en |
dc.description.abstract | В статье проанализированы этапы развития профессиональной подготовки работников маши-
ностроительной отрасли. Рассматриваются методические особенности обеспечения этого процесса
и его совершенствование на каждом из этапов.
Объект исследования – историческое развитие процесса профессиональной подготовки буду-
щих специалистов машиностроительной отрасли.
Целью данной статьи является анализ особенностей подготовки будущих специалистов маши-
ностроительной отрасли с момента её возникновения до сих пор. Такой анализ осуществлён с це-
лью выделения положительных и отрицательных моментов на каждом из рассматриваемых этапов
для определения путей совершенствования процесса подготовки будущих машиностроителей.
Анализ исторического опыта подготовки специалистов машиностроительной отрасли показы-
вает, что поиски эффективных методов и средств происходили всегда. За два века практики подго-
товки будущих машиностроителей на территории Украины обучения изменилось с чисто теорети-
ческого к теоретико-практическому. В процессе эволюции высшей школы отвергались те методи-
ческие подходы, которые не приносили ожидаемого результата.
В статье проведён анализ публикаций по вопросу профессиональной подготовки будущих ма-
шиностроителей и определено, что путями его совершенствования является стандартизация соде-
ржания подготовки будущих машиностроителей (путём утверждения стандартов высшего образо-
вания Украины), учёт требований компетентностного подхода, формирование мотивации к само-
совершенствованию и самообразованию работников машиностроительной отрасли в течение всей
профессиональной деятельности и использования новейших технологий и инноваций.
Перспективами дальнейших исследований является разработка методического обеспечения по-
дготовки будущих специалистов машиностроительных специальностей на основе компетентност-
ного подхода.
Ключевые слова | ru |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | ВНТУ | uk |
dc.relation.ispartof | Педагогіка безпеки. № 1 : 1-6. | uk |
dc.subject | фахова підготовка | uk |
dc.subject | підготовка фахівців машинобудівної галузі | uk |
dc.subject | формування компетенцій | uk |
dc.subject | удосконалення навчального процессу | uk |
dc.subject | історичний розвиток процесу фахової підготовки | uk |
dc.subject | vocational training | en |
dc.subject | training of specialists in the machine-building industry | en |
dc.subject | formation of competences | en |
dc.subject | improvement of the educational process | en |
dc.subject | historical development of the professional training process | en |
dc.subject | профессиональная подготовка | ru |
dc.subject | подготовка специалистов машиностроительной отрасли | ru |
dc.subject | формирование компетенций | ru |
dc.subject | совершенствования учебного процесса | ru |
dc.subject | историческое развитие процесса профессиональной подготовки | ru |
dc.title | Аналіз історичного досвіду організації фахової підготовки студентів машинобудівних спеціальностей | uk |
dc.title.alternative | Анализ исторического опыта организации профессиональной подготовки студентов машиностроительных специальностей | ru |
dc.title.alternative | Analysis of Historical Experience of Organization of Professional Training of Students in Engineering Specialties | en |
dc.type | Article | |
dc.relation.references | Алєксєєв, О. М. (2012). Теоретичні і методичні основи застосування технологій дистанційного
навчання дисциплін професійної і практичної підготовки студентів машинобудівних спеціаль-
ностей. Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України, Київ. | uk |
dc.relation.references | Андрусь, О. (2011). Сучасні аспекти професійної підготовки студентів у технічних університетах.
Проблеми підготовки сучасного вчителя, № 4 (Ч. 2), 283–294. | uk |
dc.relation.references | Боголіб, Т. М. (2003). Принципи управління вузом. Київ: Знання. | uk |
dc.relation.references | Буцко, М. І., & Кипаренко, В. Г. (1994). Державний університет «Львівська політехніка» 1844–
1994. Львів: Вид-во Держ. ун-ту «Львівська політехніка». | uk |
dc.relation.references | Згуровський, М. З., Ільченко, М. Ю., & Константинов, В. О. (1999). Основні етапи розвитку Націо-
нального технічного університету України «Київський політехнічний інститут». Наука та нау-
кознавство, № 2, 106–112. | uk |
dc.relation.references | Зиновьев, С. И. (1975). Учебный процесс в советской высшей школе. Москва: Высшая школа. | ru |
dc.relation.references | Зубець, М. В. (Ред.). (2006). Сільське господарство України – від минулого до сьогодення (Т. 4).
Київ: ННЦ «Інститут аграрної економіки». | uk |
dc.relation.references | Ігнатюк, О. А. (2009). Формування готовності майбутнього інженера до професійного самовдос-
коналення: теорія і практика: монографія. Харків: НТУ «ХПІ». | uk |
dc.relation.references | Концепція Державної цільової програми розвитку професійно-технічної освіти в Україні на 2011–
2020 роки. Колегія Міністерства освіти і науки України: 25 червня 2010 р. | uk |
dc.relation.references | Крупський, Я. В. (2012). Розвиток системи Maple у навчанні вищої математики майбутніх інжене-
рів-механіків. (Автореф. канд. пед. наук). Інститут інформаційних технологій і засобів навчання
НАПН України, Київ. | uk |
dc.relation.references | Нехай, В. В. (2016). Збутова діяльність підприємств сільськогосподарського машинобудування:
теорія та практика: монографія. Мелітополь: видавництво МДПУ ім. Богдана Хмельницького. | uk |
dc.relation.references | Ніколаєнко, В. І. (Ред.). (2010). Національний технічний університет «Харківський політехнічний
інститут»: історія розвитку, 1885–2010. Харків: НТУ. | uk |
dc.relation.references | Тітова, О. А. (2016). Історико-педагогічний аналіз проблеми підготовки вітчизняних інженерів для сільського господарства. Науково-педагогічний журнал «Молодь і ринок», № 7 (138), 49–54. | uk |
dc.relation.references | Фоміна, М. В. (2005). Структурування змісту психолого-педагогічної підготовки майбутніх інже-
нерів машинобудівного профілю. (Автореф. канд. пед. наук). Вінницький державний педагогіч-
ний університет ім. М. Коцюбинського, Вінниця. | uk |
dc.relation.references | Юхно, О. І. (2014). Діяльність політехнічних ВНЗ україни у другій половині ХХ століття: чинники
та етапи. Вісник Житомирського державного університету. Педагогічні науки, Випуск 6 (78),
237–242. | uk |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.31649/2524-1079-2019-4-1-001-006 | |