Сучасний стан професійної підготовки фахівців механічної інженерії в Україні
Автор
Дембіцька, С. В.
Кобилянська, І. М.
Пугач, С.
Dembitska, S.
Kobylyanska, I.
Puhach, S.
Дембицкая, С.
Кобылянская, И.
Пугач, С.
Дата
2020Metadata
Показати повну інформаціюCollections
Анотації
У статті проаналізовані особливості фахової підготовки майбутніх працівників машинобудівної
галузі у закладах вищої освіти України. Проаналізовані наявні напрацювання з проблеми дослідження
та практичні аспекти підготовки майбутніх фахівців механічної інженерії.
Об’єкт дослідження – процес професійної підготовки майбутніх фахівців механічної інженерії.
Метою даної статті є аналіз особливостей професійної підготовки майбутніх фахівців
машинобудівної галузі з подальшим виокремленням проблем і перспектив вдосконалення професійної
підготовки майбутніх фахівців механічної інженерії.
На підставі проведеного аналізу навчальних планів підготовки бакалаврів та магістрів механічної
інженерії встановлено структуру навчального навантаження за циклами дисциплін. Зокрема,
визначено частку гуманітарної, природничої, професійної та практичної підготовок майбутніх
працівників машинобудівної галузі.
Визначено напрями вдосконалення професійної підготовки майбутніх фахівців механічної
інженерії шляхом аналізу та адаптації загальнодидактичних принципів щодо визначення змісту освіти:
урахування соціальних умов і потреб суспільства; відповідності змісту освіти цілям обраної моделі
освіти; структурної єдності змісту освіти на різних рівнях; єдності змістової та процесуально-
діяльнісної сторін навчання; доступності й природовідповідності.
Перспективами подальших досліджень є розробка методичного забезпечення підготовки
майбутніх фахівців машинобудівних спеціальностей на основі компетентнісного підходу. The article analyzes the features of professional training of future employees of the machine-building
industry in higher education institutions of Ukraine. The existing developments on the research problem and
practical aspects of training future specialists in mechanical engineering are analyzed.
The object of research is the process of professional training of future specialists in mechanical engineering.
The purpose of this article is to analyze the features of professional training of future specialists in the
machine-building industry with further identification of problems and prospects for improving the professional
training of future specialists in mechanical engineering.
Based on the analysis of curricula for bachelors and masters of mechanical engineering, the structure of
the study load by cycles of disciplines is established. In particular, the share of humanitarian, natural,
professional and practical training of future workers in the machine-building industry is determined. The
directions of improvement of professional training of future specialists of mechanical engineering by the
analysis and adaptation of general didactic principles concerning definition of the maintenance of education
are defined: the account of social conditions and needs of a society; compliance of the content of education
with the goals of the chosen model of education; structural unity of the content of education at different levels;
unity of semantic and procedural aspects of education; accessibility and environmental compliance.
Prospects for further research are the development of methodological support for the training of future
specialists in engineering specialties on the basis of a competency-based approach. В статье проанализированы особенности профессиональной подготовки будущих работников
машиностроительной отрасли в учреждениях высшего образования Украины. Проанализированы
имеющиеся наработки по проблеме исследования и практические аспекты подготовки будущих
специалистов механической инженерии.
Объект исследования – процесс профессиональной подготовки будущих специалистов
механической инженерии.
Целью данной статьи является анализ особенностей профессиональной подготовки будущих
специалистов машиностроительной отрасли с последующим выделением проблем и перспектив
совершенствования профессиональной подготовки будущих специалистов механической инженерии.
На основании проведенного анализа учебных планов подготовки бакалавров и магистров
механической инженерии установлена структура учебной нагрузки по циклам дисциплин. В частности,
определено долю гуманитарной, естественной, профессиональной и практической подготовки
будущих работников машиностроительной отрасли.
Определены направления совершенствования профессиональной подготовки будущих
специалистов механической инженерии путем анализа и адаптации общедидактических принципов по
определению содержания образования: учета социальных условий и потребностей общества;
соответствия содержания образования целям выбранной модели образования; структурного единства
содержания образования на разных уровнях; единства содержательной и процессуально-
деятельностной сторон обучения; доступности и природосоответствия.
Перспективами дальнейших исследований является разработка методического обеспечения
подготовки будущих специалистов машиностроительных специальностей на основе
компетентностного подхода.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/31776