Lviv-Warsaw school and the value of logical and ethic education
Abstract
The analysis of philosophical and pedagogical reflections on the value of logical and ethic
education is carried out in the works the majority of representatives of the Lwow-Warsaw School (LWS).
By the mind of author this text, even in spite of the dominance of scientism in culture of this period, pupils
and students of K.Tvardovsky (lieder of LWS) defended the value of logic, ethic and esthetic too for man
and society, seeing in it the path to criticism, unity and progress. Aнализ философских и педагогических положений относительно ценностей логического и
этического образования осуществлен большинством представителей Львовско-Варшавской
школы (ЛВШ). По мнению автора данного текста, несмотря на доминирование сциентизма в
культуре того периода, ученики и студенты К.Твардовского (главы ЛВШ) отстаивали важность
ценностей логики, этики, а также эстетики для человека и общества, видя в этом
составляющую критичности, единства и прогресса. Аналіз філософських і педагогічних положень стосовно цінностей логічної та етичної
освіти здійснений більшістю представників Львівсько-Варшавскої школи (ЛВШ). На думку
автора даного тексту, навіть попри домінування сцієнтизму в культурі того періоду, учні і
студенти К.Твардовського (голови ЛВШ) відстоювали важливість цінностей логіки, етики, а
також естетики для людини і суспільства, вбачаючи в них складову критичності, єдності та
прогресу.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/32022