dc.contributor.author | Горбунова, Л. С. | uk, ru |
dc.contributor.author | Gorbunova, L. S. | en |
dc.date.accessioned | 2021-05-12T10:54:57Z | |
dc.date.available | 2021-05-12T10:54:57Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.citation | Горбунова Л. С. Трансверсальна самість в епоху глобалізації (до обґрунтування трансформативних стратегій вищої освіти) [Електронний ресурс] / Л. С. Горбунова // Матеріали ІV Міжнародної науково-практичної конференції "Знання. Освіта. Освіченість", м. Вінниця, 28–29 вересня 2018 р. – Електрон. текст. дані. – Вінниця : ВНТУ, 2018. – Режим доступу: https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/znanosv/znanosv2018/paper/view/5975. | uk |
dc.identifier.uri | http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/32065 | |
dc.description.abstract | Контекст глобальних трансформацій вимагає трансформативних стратегій вищої освіти,
спрямованих на формування автономного індивіда, здатного долати ризики та відповідати на
виклики глобалізації і становлення інформаціоналізму як нового способу розвитку цивілізації.
Реалізація трансформативних стратегій вищої освіти в змістовному аспекті вимагає інтер- і
трансдисциплінарних методологій дослідження процесу трансформативного навчання дорослих,
спрямованого на розвиток «цілісної людини», а не тільки його раціонально-когнітивних складових.
В рамках такого холістичного підходу постає питання про природу трансформативних змін
основної онто-антропологічної складової освітнього процесу, а саме феномену самості.
З метою прояснення напрямів і завдань трансформативного навчання розглядається
динаміка феномену самості на тлі зміни концептуального ландшафту культури. Застосовуються
трансдисциплінарні підходи до його дослідження і обґрунтовується релевантність концепту
трансверсальної самості як процесуально-діалогової єдності відмінностей у просторі
лімінальності на глобальному та індивідуальному рівнях. | uk |
dc.description.abstract | Контекст глобальных трансформаций требует трансформативных стратегий высшего
образования, направленных на формирование автономного индивида, способного преодолевать
риски и отвечать на вызовы глобализации и информационализма как нового способа развития
цивилизации. Реализация трансформативных стратегий высшего образования в содержательном
аспекте требует интер- и трансдисциплинарных методологий исследования процесса
трансформативного обучения взрослых, направленного на развитие «целостного человека», а не
только его рационально-когнитивных составляющих. В рамках такого холистического подхода возникает вопрос о природе трансформативных изменений основной онто-антропологической
составляющей образовательного процесса, а именно феномена самости.
С целью прояснения направлений и задач трансформативного обучения рассматривается
динамика феномена самости на фоне изменения концептуального ландшафта культуры. На
основе примения трансдисциплинарных подходов к его исследованию обосновывается
релевантность концепта трансверсальной самости как процессуально-диалогового единства
различий в пространстве лиминальности на глобальном и индивидуальном уровнях. | ru |
dc.description.abstract | The context of global transformations requires transformative strategies of higher education aimed
at forming an autonomous individual that can overcome risks and respond to the challenges of
globalization and informationalism as a new way of civilization development. The implementation of
transformative higher education strategies in the content aspect requires interdisciplinary and
transdisciplinary methodological approaches to the process of transformative adult learning aimed at
development an "Holistic Subjectivity", and not only its rationally-cognitive components. Within the
framework of this holistic approach, the question arises of the nature of the transformative changes in the
basic ontological anthropological component of the educational process, namely, the phenomenon of the
Self.
In order to clarify the directions and tasks of transformative learning, the dynamics of the
phenomenon of self is examined against the background of a change in the conceptual landscape of
culture. Based on the application of transdisciplinary approaches the relevance of the concept of the
transversal self is substantiated as a process-dialogue unity of differences in the liminal space at the
global and individual levels. | en |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | ВНТУ | uk |
dc.relation.ispartof | Матеріали ІV Міжнародної науково-практичної конференції "Знання. Освіта. Освіченість", м. Вінниця, 28–29 вересня 2018 р. | uk |
dc.relation.uri | https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/znanosv/znanosv2018/paper/view/5975 | |
dc.subject | трансверсальна самість | uk |
dc.subject | трансформативне навчання дорослих | uk |
dc.subject | лімінальність | uk |
dc.subject | Теорія складності | uk |
dc.subject | синергетика | uk |
dc.subject | культуралізм | uk |
dc.subject | транскультурність | uk |
dc.subject | трансверсальная самость | ru |
dc.subject | трансформативное обучение взрослых | ru |
dc.subject | лиминальность | ru |
dc.subject | Теория сложности | ru |
dc.subject | синергетика | ru |
dc.subject | культурализм | ru |
dc.subject | транскультурность | ru |
dc.subject | transversal self | en |
dc.subject | transformative adult learning | en |
dc.subject | liminality | en |
dc.subject | complexity theory | en |
dc.subject | synergetics | en |
dc.subject | culturalism | en |
dc.subject | transculturality | en |
dc.title | Трансверсальна самість в епоху глобалізації (до обґрунтування трансформативних стратегій вищої освіти) | uk |
dc.title.alternative | Трансверсальная самость в эпоху глобализации (к обоснованию трансформативных стратегий высшего образования) | ru |
dc.title.alternative | Transversal Self in the Era of Globalization (Toward the Rationale for Transformative Strategies of Higher Education) | en |
dc.type | Thesis | |
dc.identifier.udc | 130.2:37.04-053 | |
dc.relation.references | Бейтсон, Г. (2000) Экология разума. Избранные статьи по антропологии, психиатрии и
эпистемологии (Пер. с англ.). М.: Смысл. | ru |
dc.relation.references | Вельш В. (2004) Наш постмодерний модерн. Пер. з нім. А.Л.Богачова, М.Д.Култаєвої,
Л.А.Ситніченко. К.: Альтерпрес. | ru |
dc.relation.references | Геннеп А., ван (2002) Обряды перехода: Систематическое изучение обрядов.Пер. с франц.
Ю.В.Ивановой, Л.В.Покровской. М.: Вост.лит. | ru |
dc.relation.references | Гердер И.Г. (1977) Идеи к философии истории человечества. Пер. и примеч. А.В.Михайлова.
М. | ru |
dc.relation.references | Горбунова Л. (2014a) Транскультурна освітня стратегія в контексті викликів глобалізації.
Філософія освіти. Philosophy of Education, № 1 (14), 158-198. | uk |
dc.relation.references | Горбунова Л. (2014b) Транскультурна компетентність: освітній шлях до глобальної культури
миру. Філософія освіти. Philosophy of Education, № 2 (15), 141-167. | uk |
dc.relation.references | Горбунова Л. (2015) Досвід лімінальності: соціально-антропологічне обгрунтування
трансформативного навчання. Філософія освіти. Philosophy of Education, № 1(16), 105-132. | uk |
dc.relation.references | Горбунова Л. (2017) Самість у просторі лімінальності: до обгрунтування трансформативних
стратегій вищої освіти. Філософія освіти. Philosophy of Education, №2 (21), 71-97. | uk |
dc.relation.references | Кастельс М. (2000) Информационная эпоха: экономика, общество и культура: Пер. с англ.
Под науч. Ред. О.И.Шкаратана. М.: ГУ ВШЭ. | ru |
dc.relation.references | Морен Э. (2005) Метод. Природа природы. М.: «Прогресс-Традиция». | ru |
dc.relation.references | Appadurai, A. (Ed). (2001) Globalization. Durham: Duke University Press. | en |
dc.relation.references | URL: http://www.worldcat.org/title/globalization/oclc/177124342 | en |
dc.relation.references | Dirkx, J. (2001) The power of feelings: Emotion, imagination, and the construction of meaning in
adult learning. New Directions for Adult and Continuing Education 89: 63–72. | en |
dc.relation.references | URL: http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/ace.9/abstract | en |
dc.relation.references | Dirkx J., Mezirow J., Cranton P. (2006) Musings and Reflections on the Meaning, Context, and
Process of Transformative Learning: A Dialogue Between John M. Dirkx and Jack Mezirow. Facilitated
by Patricia Cranton. Journal of Transformative Education, 4 (2), 123-139.
URL:http://jtd.sagepub.com/content/4/2/123 | en |
dc.relation.references | Ewing, K. P.(1990) The Illusion of Wholeness: Culture, Self, and the Experience of
Inconsistency. Ethos,18(3), 251-78. URL:
http://www.academia.edu/2081742/The_illusion_of_wholeness_Culture_self_and_the_experience_of_inc
onsistency | en |
dc.relation.references | Hall, S. (2016) Cultural Studies 1983: A Theoretical History.In: Stuart Hall: Selected Writings.
Duke University Press. URL:https://www.dukeupress.edu/cultural-studies-1983 | en |
dc.relation.references | Hermans, H. J. M., & Dimaggio, G. (2007) Self, identity, and globalization in times of uncertainty:
A dialogical analysis. Review of General Psychology, 11(1), 31-61. | en |
dc.relation.references | Lewis, J. (2002) From Culturalism to Transculturalism. Iowa Journal of Cultural Studies 1 (Spring
2002). URL: http://ir.uiowa.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1003&context=ijcs | en |
dc.relation.references | Maiese, M. (2015). Transformative Learning, Enactivism, and Affectivity. Studies in Philosophy
and Education. An International Journal, Vol. 34, No 6, November 2015. | en |
dc.relation.references | URL:https://www.researchgate.net/publication/287806906_Transformative_Learning_Enactivism_
and_Affectivity | en |
dc.relation.references | Mezirow, J. (2009). Overview of transformative learning theory. In: Contemporary theories of
learning: Learning theorists…in their Own words, ed. K. Illeris, 90–105. New York: Routledge
URL: https://pdfs.semanticscholar.org/1085/b8aaeee9d65dccbe930dca5fe6034bbaeb4d.pdf | en |
dc.relation.references | Quinn, N. (2006) The self. Anthropological Theory, 6(3), 362-384.
URL: http://journals.sagepub.com/doi/pdf/10.1177/1463499606066893 | en |
dc.relation.references | Robertson R. (1995). Glocalisation:Time – Space and Homogeneity – Heterogeneity. In: Global
Modernities. Ed. by M. Featerstone, S. Lach and R.Robertson, London, 25-44. | en |
dc.relation.references | Said, E. (1993) Culture and Imperialism. L., P. XXIX. URL:
https://janeaustensummer.files.wordpress.com/2016/01/culture_and_imperialism.pdf | en |
dc.relation.references | Schrag, C.O. (1997) The Self after Postmodernity. New Haven. | en |
dc.relation.references | Slimbach, R. (2005) The Transcultural Journey. Essays, Asuza Pacific University, Frontiers: the
Interdisciplinary Journal of Study Abroad, Fall, 205-230). URL:
http://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ891470.pdf | en |
dc.relation.references | Turner, V. (1967) Betwixt and Between: The Liminal Period in Rites de Passage. In: The Forest
of Symbols, New York: Cornell University Press. | en |
dc.relation.references | UNESCO (2015) Regional Study on Transversal Competencies in Education Policy and Practice. URL: http://unesdoc.unesco.org/images/0023/002319/231907E.pdf | en |
dc.relation.references | Van Meijl, T. (2008) Culture and Identity in Anthropology: Reflections on ‘Unity’ and ‘Uncertainty’ in the Dialogical Self. International Journal for Dialogical Science. Fall, 2008, Vol. 3, No. 1, 165-190. URL: ijds.lemoyne.edu/journal/3_1/pdf/IJDS.3.1.13.VanMeijl.pdf | en |
dc.relation.references | Welsch, W. (1998) Philosophy: specific origin and universal aspirations (traditional, modern, future). In: Twentieth World Congress of Philosophy, Boston, 10-16 August 10th, Roundtable «Internationalism in Philosophy», August 10th. URL: http: //www2.uni-jena.de/Welsch | en |
dc.relation.references | Welsch, W. (1999)Transculturality - the Puzzling Form of Cultures Today. In: Spaces of Culture: City, Nation, World, ed. by Mike Featherstone and Scott Lash, London: Sage, 194-213. | en |