Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorПорев, С. М.uk
dc.contributor.authorPorev, S. M.en
dc.date.accessioned2021-05-12T11:10:35Z
dc.date.available2021-05-12T11:10:35Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationПорев С. М. Університетська наука і когнітивні розриви [Електронний ресурс] / С. М. Порев // Матеріали ІV Міжнародної науково-практичної конференції "Знання. Освіта. Освіченість", м. Вінниця, 28–29 вересня 2018 р. – Електрон. текст. дані. – Вінниця : ВНТУ, 2018. – Режим доступу: https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/znanosv/znanosv2018/paper/view/6003.uk
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/32066
dc.description.abstractЗапропоновано пояснення процесів формування, передачі та розповсюдження знань як виправданих істинних переконань із позицій наявності когнітивних розривів між індивідуумом і його текстом або промовою, а також урахування неможливості збереження тотожності знань при передачі між людьми. Ми вважаємо, що викладач, не маючи прямої можливості отримати беззаперечні знання «інших» як обґрунтоване переконання, змушений повторювати дослідження, щоб отримати свої власні переконання і систематизувати навчальний матеріал, його методологічну розробку для навчання студентів. Такі дослідження викладачів використовують «слабкі» версії знань, які корисні для навчального процесу, але в умовах ослаблення стандартів пізнання можуть привести до паранауки. Показано, що через когнітивні розриви знання викладача не може дорівнювати знанням його авторів-дослідників, однак і навчальні тексти та лекції не представляють всіх знань викладачів. У ланцюгу від дослідника до студента мають місце декілька когнітивних розривів не лише через так зване приховане знання, а й через неможливість відтворити у навчальному матеріалі весь контекст свідомості як дослідників так і викладачів. Наявність когнітивних розривів повинна враховуватись при стимулюванні пізнання дослідників та викладачів, які відрізняються за цілями, цінностями та підходами щодо досліджень. При цьому слід мати на увазі, що обидва види досліджень, - і одержання нових знань на передньому краї пізнання, і пошук з метою систематизації знань та підвищення їх досконалості для викладання, - є невід'ємними складовими діяльності університету.uk
dc.description.abstractIt is proposes an explanation of the processes of formation, transmission and dissemination of knowledge as a justified true belief from the standpoint of the existence of cognitive gaps between an individual and his text or speech, as well as the impossibility to preserve the knowledge identity in transmission between people. We think that the teacher, which not having a direct opportunity to obtain unquestionable knowledge «of others» as justified belief, is forced to repeat the study to gain his own beliefs and to systematize the educational material, his methodological elaboration for the students teaching. Such researches of lecturers use «weakened» versions of knowledge which are useful for the educational process, but in conditions of weakening of standards of science can lead to parascience. It is shown that due to cognitive gaps, the teacher's knowledge can't be equal to the knowledge of his research authors, but the textbooks and lectures do not represent all the knowledge of the teachers. In the chain from the researcher to the student there are several cognitive gaps not only through the so-called tacit knowledge, but also because of the inability to reproduce the entire context of researchers' and teachers' consciousness in the educational material. The presence of cognitive gaps should be taken into account when stimulating the cognitive activities of researchers and teachers which differ in their goals, values and research approaches. It should be borne in mind that both types of research - the acquisition of new knowledge at the forefront of science, and the search for systematization of knowledge and improving their excellence for teaching - are integral components of the University's activities.en
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofМатеріали ІV Міжнародної науково-практичної конференції "Знання. Освіта. Освіченість", м. Вінниця, 28–29 вересня 2018 р.uk
dc.relation.urihttps://conferences.vntu.edu.ua/index.php/znanosv/znanosv2018/paper/view/6003
dc.subjectуніверситетuk
dc.subjectдослідженняuk
dc.subjectнавчанняuk
dc.subjectзнанняuk
dc.subjectпереконанняuk
dc.subjectвиправданняuk
dc.subjectкогнітивний розривuk
dc.subjectuniversityen
dc.subjectresearchen
dc.subjectteachingen
dc.subjectknowledgeen
dc.subjectbeliefen
dc.subjectjustificationen
dc.subjectcognitive gapen
dc.titleУніверситетська наука і когнітивні розривиuk
dc.title.alternativeUniversity Science and Cognitive Gapsen
dc.typeThesis
dc.identifier.udc165:001.9:378.1
dc.relation.referencesПорев С.М. Шлях науки університету [Монографія] / С.М.Порев, І.В.Сандига. – Київ: Хімджест, 2016. – 112 с.uk
dc.relation.referencesПорев С.М. Економічна наука, практична мудрість і феномен паранауки / С.М.Порев // Збірник наукових праць ЧДТУ, Серія «Економічні науки», Вип.46. – 2017. – С.36 -45.uk


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію