dc.contributor.author | Безсмертна, О. В. | uk |
dc.contributor.author | Білоконь, Т. М. | uk |
dc.contributor.author | Шварц, І. В. | uk |
dc.date.accessioned | 2021-11-19T12:51:27Z | |
dc.date.available | 2021-11-19T12:51:27Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | Безсмертна О. В. Соціальне підприємництво: особливості та можливості створення в Україні [Електронний ресурс] / О. В. Безсмертна, Т. М. Білоконь, І. В. Шварц // Інфраструктура ринку. – 2019. – № 30. – С. 92-97. – Режим доступу: http://www.market-infr.od.ua/journals/2019/30_2019_ukr/16.pdf. | uk |
dc.identifier.issn | 2519-2868 | |
dc.identifier.uri | http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/34352 | |
dc.description.abstract | У статті розглянуто сутність та особливості соціального підприємництва, критерії, яким воно повинно відповідати, а саме
соціальний зміст, новизна, самоокупність,
тиражованість; аспекти функціонування
соціального підприємництва за кордоном
та можливості його створення в Україні.
Зокрема, розглянуто особливості законодавчого регулювання соціального підприємництва в Україні, ресурсні можливості для
такого бізнесу, перспективи аутсорсингової
партнерської співпраці, можливість формування лояльності споживачів до продукції
соціального підприємства, шляхи міжнародної співпраці з різними фондами в соціальному підприємництві. Також здійснено
порівняння соціального підприємства з благодійними організаціями та традиційним бізнесом за факторами структури, джерелами
фінансування, метою діяльності та спрямуванням прибутку. Наведено приклади актуальних напрямів соціального бізнесу, а також
перспективні сфери діяльності. | uk |
dc.description.abstract | В статье рассмотрены сущность и особенности социального предпринимательства, критерии, которым оно должно
соответствовать, а именно социальное
содержание, новизна, самоокупаемость,
тиражированость; аспекты функционирования социального предпринимательства
за рубежом и возможности его создания в
Украине. В частности, рассмотрены особенности законодательного регулирования
социального предпринимательства в Украине, ресурсные возможности для такого
бизнеса, перспективы аутсорсингового партнерского сотрудничества, возможность
формирования лояльности потребителей
к продукции социального предприятия, пути
международного сотрудничества с различными фондами в социальном предпринимательстве. Также осуществлено сравнение
социального предприятия с благотворительными организациями и традиционным
бизнесом по факторам структуры, источникам финансирования, целью деятельности и направлением прибыли. Приведены
примеры актуальных направлений социального бизнеса, а также перспективные
сферы деятельности. | ru |
dc.description.abstract | The article deals with the essence and features of social entrepreneurship, the criteria it should meet (social content, novelty, self-sufficiency, reproduction),
aspects of the functioning of social entrepreneurship abroad and the possibilities for its creation in Ukraine. In particular, the peculiarities of the legislative
regulation of social entrepreneurship in Ukraine, resource opportunities for such business, prospects of outsourcing cooperation, the possibility of forming
consumer loyalty to the products of a social enterprise, and ways of international cooperation in social entrepreneurship are considered. It is noted that
in the absence of a social entrepreneurship law regulation, there is a great opportunity to choose the most optimal organizational and legal form, both in
terms of the business model and in terms of the features of taxation. That is, the created social enterprise can be from the common commercial project to
a public joint stock company. It is expedient to use effectively the human resources including vulnerable groups of the population and material resources
that have not found their application and are hopelessly idle. The urgency and efficiency of outsourcing cooperation of a social enterprise with external firms
are emphasized. The indisputable opportunity is also the formation of consumer loyalty to the products of the social enterprise, which is an integral part of
the consumer culture of Ukrainians. Finally, the opportunity and prospects for international cooperation in the field of social business are emphasized. To
this end, the United Nations Development Program, the International Organization for Migration, the Rural Development Program, and the Social Investment Program work. A comparison of the social enterprise with charitable organizations and traditional business is also made at the factors of the structure,
sources of financing, the purpose of the activity and the direction of profit. Examples of topical areas of social business in Ukraine, as well as promising areas
of activity are given. The relevance of rural development is emphases. | en |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій | uk |
dc.relation.ispartof | Інфраструктура ринку. № 30 : 92-97. | uk |
dc.relation.uri | http://www.market-infr.od.ua/journals/2019/30_2019_ukr/16.pdf | |
dc.subject | соціальне підприємництво | uk |
dc.subject | бізнес | uk |
dc.subject | соціальна проблема | uk |
dc.subject | вразливі верстви населення | uk |
dc.subject | працевлаштування | uk |
dc.subject | прибуток | uk |
dc.subject | саморозвиток | uk |
dc.subject | социальное предпринимательство | ru |
dc.subject | бизнес | ru |
dc.subject | социальная проблема | ru |
dc.subject | уязвимые слои населения | ru |
dc.subject | трудоустройство | ru |
dc.subject | прибыль | ru |
dc.subject | саморазвитие | ru |
dc.subject | social entrepreneurship | en |
dc.subject | business | en |
dc.subject | social problem | en |
dc.subject | vulnerable segments of the population | en |
dc.subject | employment | en |
dc.subject | profit | en |
dc.subject | self-development | en |
dc.title | Соціальне підприємництво: особливості та можливості створення в Україні | uk |
dc.title.alternative | Social enterprise: peculiarities and possibilities of creation in Ukraine | en |
dc.type | Article | |
dc.identifier.udc | 334.722:364.46 | |