Системний аналіз процесу реформування вищої технічної освіти на університетському рівні
Author
Войцеховська, О. О.
Мокін, Б. І.
Voitsekhovska, O. O.
Mokin, B. I.
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Запропоновано для дослідження процесів функціонування закладів вищої освіти використовувати системний підхід як ідеологію і системний аналіз як метод та визначено усі складові цих процесів на перших двох етапах застосування методу. Удосконалено математичну модель «кривої забування», породженої Г. Еббінгаузом. Розроблено нову математичну модель інтелектуального стану суспільства. Здійснено системну трансформацію математичної моделі процесу забування знань, отриманих студентами на лекції. На основі системного підходу математично обґрунтовано, що викладення на початку кожної поточної лекції ключових понять матеріалу, донесеного лектором студентам на попередніх лекціях, суттєво підвищує ступінь засвоєння ними нового матеріалу на поточній лекції. Для оцінювання якості процесу засвоєння знань студентами вищих технічних навчальних закладів з конкретної навчальної дисципліни, отриманих в онлайн-режимі, запропоновано використовувати в адаптованому вигляді відому ідеологію чіткого оцінювання якості інтеграції навчання з виробництвом на нечітких математичних моделях. Запропоновано підхід до системного планування розвитку університету на основі нечіткого варіанту багатокритеріальної оптимізації. It is proposed to use the system approach as an ideology and system analysis as a method for studying the processes
of functioning of institutions of higher education and to determine all the components of these processes in the first two
stages of the application of the method. The mathematical model of the "forgetting curve" generated by H. Ebbinghaus
has been improved. A new mathematical model of the intellectual state of society has been developed. Systematic
transformation of the mathematical model for the process of forgetting the knowledge obtained by students at the lectures
has been performed. Based on a system approach, it is mathematically substantiated that the presentation at the beginning
of each current lecture of key concepts of material delivered by the lecturer to students in previous lectures, significantly
increases the degree of assimilation of new material that the lecturer informs them at this current lecture. To estimate the
quality of the learning process for students of higher technical educational institutions in a particular discipline, obtained
online, it is proposed to use an adapted form of the well-known ideology of clear estimation of the quality of integration
of education with manufacture on fuzzy mathematical models.An approach to system planning of university development
based on a fuzzy variant of multicriteria optimization is proposed.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/36043