Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorАзарова, Л. Є.uk
dc.contributor.authorРадомська, Л. А.uk
dc.contributor.authorГорчинська, Л. В.uk
dc.date.accessioned2023-02-06T10:07:13Z
dc.date.available2023-02-06T10:07:13Z
dc.date.issued2022uk
dc.identifier.citationАзарова Л. Є. Формування мовної компетенції студентів під час вивчення фразеології в курсі українська мова за професійним спрямуванням [Текст] / Л. Є. Азарова, Л. А. Радомська, Л. В. Горчинська // Закарпатські філологічні студії. – 2022. – Вип. 21, т. 1. – С. 9–15.uk
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/36315
dc.description.abstractУ статті з’ясовано значення фразеології для формування мовної компетенції студентів закладів вищої освіти під час вивчення дисципліни «Українська мова за професійним спрямуванням». Показано, що фразеологія, хоч і відносно молода лінгвістична наука, проте має розроблені теоретичні основи, ґрунтовні дослідження різних її аспектів. Специфіка ж вивчення фразеології як розділу науки про мову у вищих навчальних закладах є актуальним об’єктом дослідження. Адже вміння послуговуватися доречно фразеологізмами, широкий запас таких одиниць свідчать про високий рівень мовної компетенції фахівця. З огляду на те, що з 16 липня 2021 року став обов’язковим іспит для визначення рівня володіння державною мовою (набула чинності норма закону «Про забезпечення функціонування української мови як державної»), системне вивчення різних розділів мовознавства, зокрема й фразеології, набуває актуального значення. Визначено, що формування в студентів закладів вищої освіти стійких умінь та навичок використання фразеологізмів у професійному мовленні є одним із завдань викладача дисципліни «Українська мова за професійним спрямуванням». Система знань про фразеологізми уможливлює адекватну вербальну комунікацію в професійному мовленні, а також удосконалює культуру ділового спілкування. У роботі запропоновано систему завдань із використанням фразеологічного матеріалу для систематизації й закріплення вивченого з розділу «Фразеологія». Зокрема, подано завдання для роботи з текстами, що містять фразеологізми, з’ясування їхнього значення, встановлення синонімійних та антонімійних відношень, визначення джерел окремих фразеологізмів тощо. Зроблено висновки про ефективність нестандартних, різнотипних завдань для вивчення фразеології в курсі «Українська мова за професійним спрямуванням». Знання та вміння, пов’язані з фразеологією, є обов’язковими у формуванні мовної компетенції студентів як майбутніх фахівців, їхня робота з фразеологічним матеріалом сприятиме виробленню стійкого інтересу до розмаїття української мови загалом, розширення професійного лексикону.uk
dc.description.abstractThe article clarifies the importance of phraseology for the formation of language competence of students of higher education institutions during the study of the discipline "Ukrainian language for professional purposes". It is shown that phraseology, although a relatively young linguistic science, but it has developed theoretical foundations, thorough research of its various aspects. The specifics of the study of phraseology as a branch of the science of language in higher education is a relevant object of study. After all, the ability to use appropriate phraseology, a wide range of such units indicates a high level of linguistic competence of the specialist. Given that on July 16, 2021 the exam to determine the level of proficiency in the state language became mandatory (the norm of the law "On ensuring the functioning of the Ukrainian language as the state language" came into force), systematic study of various sections of linguistics, including phraseology, becomes relevant value. It is determined that the formation of students of higher education institutions of stable skills and abilities to use phraseology in professional speech is one of the tasks of the teacher of the discipline "Ukrainian language for professional purposes". The system of knowledge about phraseology allows to adequate verbal communication in professional speech, as well as improves the culture of business communication. The system of tasks with the use of phraseological material for systematization and consolidation of the studied from the section "Phraseology" is offered in the work. In particular, there are tasks for working with texts that contain phraseology, clarifying their meaning, establishing synonymous and antonymous relationships, identifying sources of individual phraseology. Conclusions are made about the effectiveness of non-standard, different types of tasks for the study of phraseology in the course "Ukrainian language for professional purposes". Knowledge and skills related to phraseology are required in the formation of language competence of students as future professionals, their work with phraseological material will help to develop a lasting interest in the diversity of the Ukrainian language in general and expand professional vocabulary.en
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherУжгородський національний університетuk
dc.relation.ispartofЗакарпатські філологічні студії. Вип. 21, т. 1 : 9–15.uk
dc.subjectфразеологізмиuk
dc.subjectстійкі словосполученняuk
dc.subjectфраземиuk
dc.subjectфразеологіяuk
dc.subjectмовна компетенціяuk
dc.subjectphraseologyen
dc.subjectstable phrasesen
dc.subjectidiomsen
dc.subjectphraseologyen
dc.subjectlanguage competenceen
dc.titleФормування мовної компетенції студентів під час вивчення фразеології в курсі українська мова за професійним спрямуваннямuk
dc.title.alternativeFormation of students 'language competence during the study of phraseology in the course of the ukrainian language for professional purposesen
dc.typeArticle
dc.identifier.udc811.161.2’243’373.7


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію