Метод виявлення неактуальної інформації в сервісно-орієнтованих корпоративних системах на прикладі систем оцінювання якості грунтів
Автор
Мельник, А. М.
Дивак, М. П.
Пасічник, Р. М.
Melnyk, A. M.
Dyvak, M. P.
Pasichnyk, R. M.
Дата
2021Metadata
Показати повну інформаціюCollections
Анотації
У статті розглянуто важливу науково-прикладну задачу розробки методу виявлення неактуальної інформації, яка є ак-туальним напрямком розвитку та реалізації веб-орієнтованих інформаційних систем. Проведено аналіз сучасних методів та засобів оцінки неактуальної та недостовірної інформації в сервісно-орієнтованих корпоративних системах та виділено основні проблемні напрямки, які виникають в процесі їх функціювання. Розроблено метод фільтрування даних на основі метрики для оцінки актуаль-ності інформації. Наведено приклад застосування метрики для оцінювання результатів використання різних сервісів аналізу якості грунтів та грунтових вод. Основними результатами досліджень, наведеними в статті є: метрика оцінки актуальності інформації, яка отримана з використанням сервісів в корпоративних інформаційних системах; метод фільтрування даних на основі метрики оцінки актуальності інформації в рамках досліджуваної предметної області. Особливістю розробленого методу є те, що він може бути реалізований як програмна надбудова до сервісно-орієнтованих інформаційних систем. Використання запропонованих інтелектуа-льних методів обробки даних, які отримують з використанням сервісів, доволить підвищити ефективність аналізу неактуальної інформації та скоротить час визначення нерелевантних джерел її надання. The article considers an important scientific and applied task of developing a method for detecting irrelevant information, which is an important area of development and implementation of web-based information systems. The analysis of modern methods and means of evaluation of irrelevant and unreliable information in service-oriented corporate systems is carried out and the main problem areas that arise in the process of their functioning are identified. A method of filtering data based on metrics to assess the relevance of information has been developed. An example of the application of metrics for evaluating the results of using various services for the analysis of soil and ground-water quality. The main results of research presented in the article are: metrics for assessing the relevance of information obtained using services in corporate information systems; method of data filtering based on the metrics of assessing the relevance of information within the studied subject area. The peculiarity of the developed method is that it can be implemented as a software add-on to service-oriented infor-mation systems. The use of the proposed intelligent methods of data processing, which are obtained with the use of services, will increase the efficiency of analysis of irrelevant information and reduce the time to identify irrelevant sources of its provision.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/36471