Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorРоманюк, О. Н.uk
dc.contributor.authorДудник, О. О.uk
dc.contributor.authorРоманюк, О. В.uk
dc.contributor.authorОзерчук, Д. А.uk
dc.contributor.authorRomanyuk, О. N.en
dc.contributor.authorDudnik, О. О.en
dc.contributor.authorRomanyuk, O. V.en
dc.contributor.authorOzerchuk, D. A.en
dc.date.accessioned2023-03-17T09:43:46Z
dc.date.available2023-03-17T09:43:46Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationМетод перспективно-коректного текстурування [Текст] / О. Н. Романюк, О. О. Дудник, О. В. Романюк, Д. А. Озерчук // Інформаційні технології та комп'ютерна інженерія. – 2021. – № 1. – С. 55-63.uk
dc.identifier.issn1999-9941
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/36473
dc.description.abstractТекстурування є одним із найскладніших етапів процесу кінцевої візуалізації, оскільки для кожної точки поверхні визнача-ються координати в дискретному просторі та значення інтенсивності кольору з урахуванням освітлення. Існуючі методи високоточного накладання текстур характеризуються суттєвою обчислювальною складністю, що в значній мірі впливає на час формування графічних зображень. Тому актуальними є питання підвищення продуктивності методів і засобів текстурування. Зменшити кількість операцій ділення при текстуруванні можливо за рахунок растеризації об’єкту в світовій системі координат за умови, що рядки растеризації на кожному етапі розміщено на фіксованій відстані від спостерігача. Неортогональний по відношення до координатних осей напрямок растеризації призведе до артефактів – наявності «просікань» і дублювання точок із-за зміщення по абсцисі початку рядків растеризації. Цього можна уникнути за умови, що провідне ребро три-кутника буде паралельним осі ординат, однак це передбачає виконання особливої тріангуляції поверхні та не відповідає вимогам графічних стандартів. Запропоновано растеризувати не трикутник, а прямокутник, у який його віртуально вписано. За пропоновано структурну схему блоку растеризації. Аналіз показав, що для трикутника, який включає T внутрішніх точок, вилучається (T-q) операцій ділення, де q- кількість горизон-тальних рядків растеризації трикутника.uk
dc.description.abstractTexturing is one of the most difficult stages of the final visualization process, as for each point of the surface the coordinates in the discrete space and the values of color intensity taking into account the lighting are determined. Existing methods of high-precision texture overlay are characterized by significant computational complexity, which significantly affects the time of formation of graphic images. Therefore, the issues of increasing the productivity of texturing methods and tools are relevant. It is possible to reduce the number of division operations during texturing by rasterizing the object in the world coordinate system, provided that the rasterization lines at each stage are placed at a fixed distance from the observer. Non-orthogonal in relation to the coordinate axes, the direction of rasterization will lead to artefacts - the presence of "perforations" and duplication of points due to the offset on the abscissa of the beginning of the rasterization lines. This can be avoided provided that the leading edge of the triangle is parallel to the y-axis, but this involves a special triangulation of the surface and does not meet the requirements of graphic standards. It is proposed to rasterize not a triangle, but a rectangle in which it is virtually inscribed. The structural scheme of the rasterization block is offered. The analysis showed that for a triangle that includes T inner points, the division operations (T-q) are removed, where q is the number of horizontal rasterization rows of the triangle.en
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.subjectтестуруванняuk
dc.subjectметод Хесбергаuk
dc.subjectреалістичністьuk
dc.subjectрастеризаціяuk
dc.subjectперспективно-коректне накладання текстурuk
dc.subjecttestingen
dc.subjectHesberg methoden
dc.subjectrealismen
dc.subjectrasterizationen
dc.subjectperspective-correct texture overlayen
dc.titleМетод перспективно-коректного текстуруванняen
dc.title.alternativePerspective correct texturing methoden
dc.typeArticle
dc.identifier.udc004.93
dc.relation.referencesО. Н. Романюк, Комп'ютерна графіка: навч. Посіб. Вінниця, Україна: ВДТУ, 2001, 130 с.uk
dc.relation.referencesО. Н. Романюк, та А. В. Чорний, Високопродуктивні методи та засоби зафарбовування триви мірних графічних об’єктів. Монографія. Вінниця, Україна: УНІВЕСУМ-Вінниця, 2006, 190 с.uk
dc.relation.referencesО. Н. Романюк, та О. О. Дудник, «Підвищення реалістичності зафарбовування тривимірних графічних об'єктів», Вісник ХНТУ, № 3, с. 269-272, 2016.uk
dc.relation.referencesО. Н. Романюк, М. Д. Обідник, О. В. Романюк, та Н. С. Костюкова, «Особливості архітектурної побудови систем формування тривимірних зображень», Наукові праці Донецького національно-го технічного університету. Серія «Інформатика, кібернетика та обчислювальна техніка», 2010, № 12(165), c. 87-93.uk
dc.relation.referencesД. Херн, и М. П. Бейкер, Компьютерная графика и стандарт OpenGL, 3-е издание. Изда-тельский дом «Вильямс», 2005, 1168 с.ru
dc.relation.referencesА. М. Данилов, и И. А. Гарькина, Интерполяция, аппроксимация, оптимизация: анализ и син-тез сложных систем. Монография. 2014.ru
dc.relation.referencesЕ. Янке, Ф. Эмде, и Ф. Леш, Специальные функции: Формулы, графики, таблицы. Directmedia, 2016.ru
dc.relation.referencesД. С. Яковлев, и М. Н. Фаворская, «Технологии фильтрации текстур», Актуальные проблемы авиации и космонавтики, 2011.ru
dc.relation.referencesО. О. Дудник, та О. Н. Романюк, «Аналіз методів фільтрації текстур», Матеріали міжнародної науково-практичної Інтернет-конференції «Молодь в технічних науках: дослідження, пробле-ми, перспективи» (МТН-2015), Вінниця, 16-17 квітня 2015 р. [Електронний ресурс]. Режим до-ступу: http://conf.inmad.vntu.edu.ua/fm/index.php?page=materials&line=11&mat=115. Дата звер-нення: Лют. 10, 2021.uk
dc.relation.referencesО. Н. Романюк, та О. О. Дудник, «Метод підвищення продуктивності перспективно-коректного текстурування», Наукові праці ДонНТУ, № 1 (22), с. 43-46, 2016.uk
dc.relation.referencesО. Н. Романюк, та О. О. Дудник, «Підвищення продуктивності текстурування з виконанням процедурних операцій в об’єктному просторі», Наукові праці ДонНТУ. Серія «Інформатика, кібернетика та обчислювальна техніка», № 2 (23), с. 45-51, 2016.uk
dc.relation.referencesО. Н. Романюк, та О. О. Дудник, «Розробка методів текстурування для задач фотореалістично-го рендерингу», Матеріали сьомої міжнародної науково-технічної конференції «Моделювання і комп’ютерна графіка», 18-24 вересня 2017 р, с. 26-33, 2017.uk
dc.relation.referencesО. Н. Романюк, та О. О. Дудник, «Підвищення реалістичності зафарбовування тривимірних графічних об'єктів», Вісник ХНТУ, № 3 (58), с. 269-272, 2016.uk
dc.relation.referencesA. N. Romanyuk, and O. O. Dudnyk, «Ways to improve performance of anisotropic texture filtering», Control and Communications (SIBCON), 2017 International Siberian Conference on. IEEE, 2017, [Online]. Available: https://ieeexplore.ieee.org/document/7998589. Accessed on: February 01, 2021.en
dc.relation.referencesО. Н. Романюк та О. О. Дудник, «Підвищення продуктивності перспективно-коректного текс-турування з використанням анізотропної фільтрації», Вимірювальна та обчислювальна техніка в технологічних процесах, № 3, с. 192-195, 2016.uk
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31649/1999-9941-2021-50-1-55-63
dc.identifier.doiІнформаційні технології та комп'ютерна інженерія. № 1 : 55-63.uk


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію