dc.contributor.author | Кудрик, О. В. | uk |
dc.contributor.author | Хом'юк, І. В. | uk |
dc.date.accessioned | 2023-04-03T17:22:14Z | |
dc.date.available | 2023-04-03T17:22:14Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.citation | Кудрик О. В. Проєктування інноваційних технологій в освітньому процесі ЗВО [Електронний ресурс] / О. В. Кудрик, І. В. Хом’юк // Матеріали III Міжнародної науково-методичної інтернет-конференції «Проблеми вищої математичної освіти: виклики сучасності», Вінниця, 11–12 жовтня 2022 р. – 2022. – Режим доступу: https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/pmovc/pmovc22/paper/viewFile/15418. | uk |
dc.identifier.uri | http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/36639 | |
dc.description.abstract | У даній роботі досліджується питання проєктування інноваційних технологій навчання в освітній процес ЗВО. Визначено критерії-питання, що можуть використовуватися для оцінки актуальності та рівня інтеграції інновації в навчальному контексті. | uk |
dc.description.abstract | This paper investigates the issue of designing innovative learning technologies in the educational process of freelance
education. The criteria-questions that can be used to assess the relevance and level of integration of innovation in the
educational context are identified. | en |
dc.language.iso | uk | uk |
dc.publisher | ВНТУ | uk |
dc.relation.ispartof | Матеріали III Міжнародної науково-методичної інтернет-конференції «Проблеми вищої математичної освіти: виклики сучасності», Вінниця, 11–12 жовтня 2022 р. | uk |
dc.relation.uri | https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/pmovc/pmovc22/paper/viewFile/15418 | |
dc.subject | освіта | uk |
dc.subject | технології навчання | uk |
dc.subject | інновації | uk |
dc.subject | освітні технології | uk |
dc.subject | education | en |
dc.subject | learning technologies | en |
dc.subject | innovation | en |
dc.subject | educational technologies | en |
dc.title | Проєктування інноваційних технологій в освітньому процесі ЗВО | uk |
dc.type | Thesis | |
dc.relation.references | A. M. Huberman. Comment s’opèrent les changements en éducation: Contribution à l’étude de
l’innovation. Unesco, BIE, Paris, 1973. | fr |
dc.relation.references | Albero, M. Linard, and J.-Y. Robin. Petite fabrique de l’innovation à l’université : Quatre parcours de
pionniers. L’Harmattan, Paris, 2008 | fr |
dc.relation.references | D. Bédard and J.-P. Béchard. Innover dans l’enseignement supérieur. P.U.F., Paris, 2009. | fr |
dc.relation.references | Dede, C., Honan, J., & Peters. L., (Eds). Scaling Up Success: Lessons Learned from Technology-Based
Educational Improvement. New York: Jossey-Bass, 2005 | en |
dc.relation.references | P. Dessus. Designing cognitive tools for teaching: A knowledge-based model, pages 87–96. Sense
Publishers, Rotterdam, 2006. | en |
dc.relation.references | Moore, G. A., Crossing the chasm: Marketing and selling high-tech products to mainstream customers.
New York: HarperBusiness, 2006 | en |
dc.relation.references | Coburn C. E., Rethinking scale: Moving beyond numbers to deep and lasting change. Educational
Researcher 2003, 32(6), pp. 3-12. | en |
dc.relation.references | Wiske, M.S., & Perkins, D., Dewey Goes Digital: Scaling Up Constructivist Pedagogies and the Promise
of New Technologies. In C. Dede, J. Honan, & L. Peters, (Eds.), Scaling Up Success: Lessons Learned from
Technology-Based Educational Innovation. San Francisco: Jossey-Bass, 2005. | en |
dc.relation.references | K. Popper. La connaissance objective. Flammarion, Paris, ed. originale, 1972, 1re éd. fr., 1991 edition,
1998. | fr |
dc.relation.references | D. Vernant. L’innovation à l’aune des nanotechnologies. Revue de Métaphysique et de Morale, 2014,
83(3):327–340. | fr |
dc.relation.references | P. Dillenbourg and P. Jermann. Technology for classroom orchestration, Springer, New York, 2010, pp.
525–552. | en |