Modern approaches to teaching a foreign language in a technical university to students of computer science in the conditions of blended learning
Анотації
This paper explores modern methodologies for teaching foreign languages to computer science students in a technical university setting, leveraging a blended learning approach. Techniques such as gamification, project-based learning, the flipped classroom model, online language exchanges, AI-powered tools, code-switching exercises, multimedia learning, microlearning, and peer-to-peer learning are discussed. The aim is to enhance language acquisition, engagement, and practical application, making the learning process more interactive, efficient, and relevant for computer science students. У статті досліджуються сучасні методики викладання іноземних мов студентам IT спеціальностей в технічному університеті, використовуючи підхід до змішаного навчання. Обговорюються такі методи, як гейміфікація, навчання на основі проектів, «flipped classroom» модель, онлайн-обмін мовами, навчальні засоби на базі штучного інтелекту, вправи на перемикання кодів, мультимедійне навчання, мікронавчання та навчання peer-to-peer. Мета полягає в тому, щоб покращити засвоєння мови, залучення та практичне застосування, зробивши процес навчання більш інтерактивним, ефективним та актуальним для студентів, які вивчають комп`ютерні науки.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/37181