Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorІваненко, Л. М.uk
dc.contributor.authorБоєнко, О. Ю.uk
dc.contributor.authorIvanenko, L.en
dc.contributor.authorBoienko, O.en
dc.date.accessioned2023-06-14T08:12:53Z
dc.date.available2023-06-14T08:12:53Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationІваненко Л. М. Дослідження якості освітньої програми маркетологів та розробка моделі їх професійної діяльності [Текст] / Л. М. Іваненко, О. Ю. Боєнко // Innovation and Sustainability. – 2022. – № 2. – С. 147–154.uk
dc.identifier.issn2786-5940
dc.identifier.issn2786-5959
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/37417
dc.description.abstractУ статті представлені результати опитування представників українських компаній і підприємств, котрі працюють на внутрішньому ринку споживчих товарів, промисловості та сервісних послуг. Мета дослідження – визначення ступеню взаємодії між маркетинговою освітою та вимогами роботодавців. У ході дослідження авторами встановлено, що ключовими професійними напрямами навчання та підготовки маркетологів є наступні: соціально- економічне та загально-професійне навчання; адекватний рівень системного мислення; високий рівень інформаційної компетентності; розуміння маркетингу відносин та інтернет- маркетингу; здатність приймати маркетингові рішення у невизначеній ситуації. Згідно результатів експертного дослідження встановлено, що маркетингова комунікаційна функція є найбільш розвиненою у порівнянні з іншими функціями, котрі виконують спеціалісти- маркетологи на українських підприємствах. Проведене опитування роботодавців дозволило виявити найважливіші компетентнісні вимоги, що висуваються стейкголдерами (потенційними роботодавцями) до випускників-маркетологів, а саме: навички міжособистісного спілкування; відповідальність; інтуїтивне, нестандартне та аналітичне мислення. Зазначені вимоги тісно корегують з найбільш важливими маркетинговими завданнями компаній по визначенню потреб клієнтів, їх задоволенню, а також аналізу даних та оцінці конкурентоспроможності продукції. На основі проведеного дослідження авторами запропоновано модель професійної діяльності маркетолога, що складається з трьох рівнів: оперативного (виконання поточних маркетингових завдань), аналітичного (дослідження зовнішнього й внутрішнього середовища підприємства) та продуктивного (прийняття нових інноваційних маркетингових рішень). Знання основних положень представленої моделі дозволить гнучко змінювати і оптимально удосконалювати структуру освітньої програми з маркетингу, враховуючи всі акредитаційні та ліцензійні вимоги МОН України до випускової кафедри у майбутньому.uk
dc.description.abstractThe article the survey of representatives of Ukrainian companies and enterprises operating in the domestic market of consumer goods, industry and services are presented in the article. The purpose of the study is to determine the degree of interaction between marketing education and employers "requirements. During the study, the authors found that the key professional areas of training and training of marketers are the following: socio-economic and general-professional training; adequate level of systemic thinking; high level of information competence; understanding of relationship marketing and internet marketing; ability to make marketing decisions in an uncertain situation. According to the results of the expert research, it is established that the marketing communication function is the most developed compared to other functions performed by specialist marketers at Ukrainian enterprises. The conducted survey of employers allowed to identify the most important competence requirements put forward by stakeholders (potential employers) to graduate marketers, namely: interpersonal communication skills; responsibility; intuitive, non-standard and analytical thinking. These requirements are closely adjusted with the most important marketing tasks of companies to determine the needs of customers, their satisfaction, as well as data analysis and evaluation of the competitiveness of products. Based on the research, the authors proposed a model of professional activity of a marketer, consisting of three levels: operational (execution of current marketing tasks), analytical (research of the external and internal environment of the enterprise) and productive (adoption of new innovative marketing decisions). Knowledge of the main provisions of the presented model will flexibly change and optimally improve the structure of the educational marketing program, taking into account all the accreditation and licensing requirements of the Ministry of Education and Science of Ukraine to the graduation department in the future.en
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofInnovation and Sustainability. № 2 : 147–154.en
dc.subjectмаркетингова освітаuk
dc.subjectкомпетентністьuk
dc.subjectстейкголдериuk
dc.subjectрівень освітиuk
dc.subjectекспертне опитуванняuk
dc.subjectфахівці відділів маркетингуuk
dc.subjectmarketing educationen
dc.subjectcompetenceen
dc.subjectstakeholdersen
dc.subjectlevel of educationen
dc.subjectexpert surveyen
dc.subjectspecialists of marketing departmentsen
dc.titleДослідження якості освітньої програми маркетологів та розробка моделі їх професійної діяльностіuk
dc.title.alternativeResearch of the quality of educational programs of marketers and development of a model of their professional activityen
dc.typeArticle
dc.identifier.udc338.3
dc.relation.referencesНаумова О. Сучасний маркетолог: вимоги ринку праці. Формування ринкової економіки: зб. наук. пр. Київ, 2009. С. 99 -108.uk
dc.relation.referencesАблязова Н. Р. Сучасні механізми збалансування вищої освіти та ринку праці. Економічний аналіз. 2020. Том 30. № 4. С. 15-22.uk
dc.relation.referencesГжещук В. Сучасна модель підготовки маркетологів для роботи у виробничо-промисловій діяльності. Молодь і ринок. № 7. 2014. С. 120-125.uk
dc.relation.referencesГолубьонкова О.О., Брайко М.Г. Ключові компетенції маркетолога: сучасні вимоги. Формування ринкової економіки: зб. наук. пр. Київ, 2011. С. 35 - 43.uk
dc.relation.referencesГорбуліч І.О. Підготовка майбутніх фахівців з маркетингу до ділового спілкування засобами професійно-орієнтованої технології: дис. … канд. пед. наук: 13.00.04 / Луганський національний університет імені Тараса Шевченка. Старобільськ, 2016. 293 с.uk
dc.relation.referencesЛавриненко Л.М. Взаємодія та взаємозв’язок ринку праці та ринку освітніх послуг. Глобальні та національні проблеми економіки. № 9. 2016. С. 592-596.uk
dc.relation.referencesМозгова Г.В., Євтушенко В.А., Мозгова А.Д. Формування soft skills фахівця в галузі маркетингу на основі компетентнісного підходу. Економіка та суспільство. № 22. 2020. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/98uk
dc.relation.referencesІваненко Л.М., Боєнко О.Ю. Розробка моделі професійної підготовки фахівців-маркетологів на основі компетентнісного підходу. Бізнес-Інформ. № 5. 2020. С. 492–502.uk
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31649/ins.2022.2.147.154
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-4482-0903
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-2209-7731


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію