Період дорослішання (студентський вік) як етап «зустрічі» та взаємопосилення самовизначення та суб’єктності особистості
Abstract
Досліджено та визначено суть та зміст самовизначення та розвитку суб’єктності особистості в перід дорослішання (студентський вік), який є етапом «зустрічі» та взаємопосилення самовизначення та суб’єктності особистості. Визначено компоненти (властивості) самовизначення та суб’єктності особистості в цей віковий період. Особливу увагу приділено дослідженню взаємовпливу суб’єктного самовизначення та суб’єктності особистості. Abstract: The essence and content of self-determination and development of personality subjectivity in adulthood (student age), which is a stage of «meeting» and mutual strengthening of self-determination and personality personality, are studied and determined. The components (properties) of self-determination and subjectivity of the personality in this age period are determined. Particular attention is paid to the study of the interaction of subjective self-determination and subjectivity of the individual. The essence and content of self-determination and development of personality subjectivity in adulthood (student
age), which is a stage of «meeting» and mutual strengthening of self-determination and personality personality, are studied and
determined. The components (properties) of self-determination and subjectivity of the personality in this age period are
determined. Particular attention is paid to the study of the interaction of subjective self-determination and subjectivity of the
individual
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/37701