Створення на базі мікротунеля універсальної системи екологічного діагностування транспортних двигунів і котелень
Author
Полив'янчук, А. П.
Парсаданов, І. В.
Строков, О. П.
Каслін, О. І.
Скурідіна, О. О.
Date
2019Metadata
Show full item recordCollections
Abstract
A description is given of an experimental sample of a universal system for the environmental diagnosis of transport engines
and boiler plants, developed by specialists from O.M. Beketov National University of Urban Economy in Kharkiv and the National Technical University "Kharkiv Polytechnic Institute". The distinctive features of this system are noted: universality, multifunctionality, compactness, mobility, ease of operation, high degree of automation and information content of the results provided, possibility of use in research and educational fields. The following are examined: the structure, composition and functionality
of the main modules of this system: 1) a measuring device, which includes a sampling device - MKT-2 microtunnel, instruments
and equipment for direct monitoring of indicators of chemical and physical pollution of the environment; 2) testing and demonstration, consisting of a stand-alone installation for the study of aerodynamic processes in the exhaust systems of engines and
chimneys of boilers, a transformer laboratory rack for mounting various test benches, a multimedia complex equipped with a
tablet PC and a 43" diagonal information panel for demonstration operation of instruments, equipment, application programs,
research results, etc.; 3) laboratory, consisting of instruments and equipment for laboratory analysis of samples, from collected in
the course of environmental studies of natural objects. Systematic methods and techniques to determine and analyze indicators
characterizing chemical and physical pollution of the environment by transport engines and boiler plants. The results of experimental testing of the measuring system at full-scale objects: gasoline engine of a car - VAZ-21081 , automotive diesel engine -
4ЧН12/14, gas boilers - ДКВР-20/13, AOGV-100E, solid fuel boiler - КЧ-М-2М-4. Tests have confirmed the practical suitability of the created measuring system Наведено опис експериментального зразка універсальної системи екологічного діагностування транспортних двигунів і котельних установок, розробленої фахівцями Харківського національного університету міського господарства ім. О.М. Бекетова і Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут». Відзначено відмінні властивості цієї системи: універсальність, багатофункціональність, компактність, мобільність, простота в експлуатації, високі ступінь автоматизації та інформативність одержуваних результатів, можливість використання в науково-дослідній та у навчальній сферах. Розглянуто:
структуру, склад та функціональні можливості основних модулів цієї системи: 1) вимірювального, що включає в себе пробовідбірний пристрій – мікротуннель МКТ-2, прилади та обладнання для безпосереднього контролю показників хімічного і фізичного забруднення навколишнього середовища; 2) тестувальнодемонстраційного, що складається з автономної установки для дослідження аеродинамічних процесів у вихлопних системах двигунів і димових трубах котелень, лабораторної стійки-трансформера для монтажу
різних випробувальних стендів, мультимедійного комплексу, оснащеного планшетним ПК і інформаційною
SMART-панеллю з діагоналлю 43 "для демонстрації роботи приладів, обладнання, прикладних програм, результатів досліджень та ін.; 3) лабораторного, що складається з приладів та обладнання для лабораторного аналізу проб, відібраних в ході екологічних досліджень натурних об'єктів. Систематизовані методи і методики, що дозволяють визначати і аналізувати показники, що характеризують хімічні і фізичні забруднення навколишнього середовища транспортними двигунами і котельнями. Представлені результати експериментального відпрацювання вимірювальної системи на натурних об'єктах: бензиновому двигуні легкового
автомобіля - ВАЗ-21081, автотракторному дизелі - 4ЧН12/14, газових котлах - ДКВР-20/13, АОГВ-100Е,
твердопаливному котлі - КЧ-М-2М-4. Випробування підтвердили практичну придатність створеної вимірювальної системи.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/37803