• English
    • українська
  • українська 
    • English
    • українська
  • Увійти
Дивитися документ 
  • Головна
  • Факультет будівництва, цивільної та екологічної інженерії
  • Кафедра іноземних мов
  • Навчальні видання каф. ІМ
  • Дивитися документ
  • Головна
  • Факультет будівництва, цивільної та екологічної інженерії
  • Кафедра іноземних мов
  • Навчальні видання каф. ІМ
  • Дивитися документ
Сайт інституційного репозитарію ВНТУ містить роботи, матеріали та файли, які були розміщені докторантами, аспірантами та студентами Вінницького Національного Технічного Університету. Для розширення функцій сайту рекомендується увімкнути JavaScript.

An empirical analysis of active and interactive pedagogical strategies in the context of distance learning environments: a comparative study

Автор
Nykyporets, S. S.
Ibrahimova, L. V.
Никипорець, С. С.
Ібрагімова, Л. В.
Дата
2023
Metadata
Показати повну інформацію
Collections
  • Навчальні видання каф. ІМ [40]
Анотації
This empirical analysis investigates the profound impact of active and interactive pedagogical strategies within the context of distance learning environments. Focused on assessing their effectiveness, identifying best practices, and informing pedagogical decisions, this study explores the multifaceted landscape of education in the digital age. Through a systematic methodology combining surveys, interviews, learning analytics, and content analysis, this research substantiates the assertion that active and interactive strategies elevate learner engagement, motivation, and knowledge retention. Learners immersed in problem-based learning, collaborative projects, discussions, and interactive multimedia materials exhibit enhanced critical thinking, problem-solving skills, and a deeper understanding of content. Moreover, this study identifies best practices and contextual considerations crucial for effective implementation across diverse distance learning environments. It emphasizes the significance of technological infrastructure, support mechanisms, alignment with learning objectives, and ongoing evaluation in optimizing these strategies. In the pursuit of fostering a culture of learner-centred education, this research endeavours to provide actionable insights that guide educators and institutions in refining and enhancing distance learning experiences. By embracing active and interactive pedagogical strategies, educators empower learners to not only acquire knowledge but also to become self-directed, adaptable, and adept at applying their learning to real-world challenges, thus preparing them for a lifetime of learning and growth.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/38571
Відкрити
138297.pdf (260.9Kb)

Інституційний репозиторій

ГоловнаПошукДовідкаКонтактиПро нас

Ресурси

JetIQСайт бібліотекиСайт університетаЕлектронний каталог ВНТУ

Перегляд

Всі архівиСпільноти та колекціїЗа датою публікаціїАвторамиНазвамиТемамиТипВидавництвоМоваУДКISSNВидання, що міститьDOIЦя колекціяЗа датою публікаціїАвторамиНазвамиТемамиТипВидавництвоМоваУДКISSNВидання, що міститьDOI

Мій обліковий запис

ВхідРеєстрація

Статистика

View Usage Statistics

ISSN 2413-6360 | Головна | Відправити відгук | Довідка | Контакти | Про нас
© 2016 Vinnytsia National Technical University | Extra plugins code by VNTU Linuxoids | Powered by DSpace
Працює за підтримки 
НТБ ВНТУ