dc.contributor.author | Rudnytska, Т. | en |
dc.contributor.author | Рудницька, Т. Г. | uk |
dc.date.accessioned | 2024-01-10T12:36:25Z | |
dc.date.available | 2024-01-10T12:36:25Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.citation | Рудницька Т. Г. Teaching techniques for promoting vocabulary learning [Електронний ресурс] / Т. Г. Рудницька // Матеріали L науково-технічної конференції підрозділів ВНТУ, Вінниця, 10-12 березня 2021 р. – Електрон. текст. дані. – 2021. – Режим доступу: https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/all-hum/all-hum-2021/paper/view/12118. | uk |
dc.identifier.uri | http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/38933 | |
dc.description.abstract | В статті розглядаються методичні прийоми навчання термінологічних одиниць науково-технічних текстів. Аналізуються напрями практичної діяльності на уроках іноземної мови з метою розвитку мовної і комунікативної компетенції студентів на основі вивченої лексики і граматичних структур. | uk |
dc.description.abstract | The article considers the methodological aspects of vocabulary teaching and learning in the language classroom. Practical techniques and activities for developing linguistic and communicative competence with focus on vocabulary and grammar are suggested. | en |
dc.language.iso | en | en |
dc.publisher | ВНТУ | uk |
dc.relation.ispartof | Матеріали L науково-технічної конференції підрозділів ВНТУ, Вінниця, 10-12 березня 2021 р. | uk |
dc.relation.uri | https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/all-hum/all-hum-2021/paper/view/12118 | |
dc.subject | термінологія | uk |
dc.subject | навчальні засоби | uk |
dc.subject | схема | uk |
dc.subject | діяльність спрямована на вирішення проблем | uk |
dc.subject | лексична одиниця | uk |
dc.subject | terminology teaching | uk |
dc.subject | visual aids | en |
dc.subject | pictorial schemata | en |
dc.subject | matching activity | en |
dc.subject | problem-solving | en |
dc.subject | lexical unit | en |
dc.title | Teaching techniques for promoting vocabulary learning | en |
dc.type | Thesis | |
dc.identifier.udc | 378.147.091.33:811.111'373 | |
dc.relation.references | DeKeyser, Robert Beyond focus on form: Cognitive perspectives on learning and practicing second language grammar. In C. Doughty & J. Williams (Eds.), Focus on form in classroom second language acquisition. Cambridge, UK: Cambridge University Press, 1998. | en |
dc.relation.references | Crowl Thomas, Kaminsky Sally, Podell David Educational Psychology: Windows on Teaching. – Madison, WI: Brown & Benchmark Publishers, 1997. | en |
dc.relation.references | Ellis, Rod Understanding Second Language Acquisition. 2nd Edition. Oxford, UK: Oxford University Press, 2015. | en |
dc.relation.references | Larsen-Freeman, Diane Teaching Grammar. In Marianne Celce-Murcia, ed. Teaching English as a Second or Foreign language. 2nd ed. New York, USA: Newbury House, 1991. | en |