dc.contributor.author | Baryshev, Y. | uk |
dc.contributor.author | Hands, N. | uk |
dc.contributor.author | Баришев. Ю. В. | uk |
dc.contributor.author | Хендс, Ніколь | uk |
dc.date.accessioned | 2024-03-14T18:52:00Z | |
dc.date.available | 2024-03-14T18:52:00Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.citation | Baryshev Y. Facilitating student learning of cybersecurity: adapting us experience [Electronic resource] / Y. Baryshev, N. Hands // Матеріали L Науково-технічної конференції підрозділів ВНТУ, Вінниця, 10-12 березня 2021 р. – Електрон. текст. дані. – 2021. – Режим доступу: https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/all-fitki/all-fitki-2021/paper/view/12469. | uk |
dc.identifier.uri | http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/39857 | |
dc.description.abstract | The cyber security teaching methodology at US universities using Purdue University's experience analysis is presented. Educational models are shown. The essential aspects of curriculum learning improving are determined and their integration experience at VNTU's information protection department is described. | en |
dc.description.abstract | Представлено аналіз методик викладання кібербезпеки в університетах США на основі досвіду Purdue University. Розглянуто моделі освітнього процесу. Виділено важливі аспекти для покращення викладання дисциплін та описано досвід їх впровадження на кафедрі захисту інформації ВНТУ. | uk |
dc.language.iso | en_US | en_US |
dc.publisher | ВНТУ | uk |
dc.relation.ispartof | Матеріали L Науково-технічної конференції підрозділів ВНТУ, Вінниця, 10-12 березня 2021 р. | uk |
dc.relation.uri | https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/all-fitki/all-fitki-2021/paper/view/12469 | |
dc.subject | кібербезпека | uk |
dc.subject | педагогіка | uk |
dc.subject | контроль знань | uk |
dc.subject | cybersecurity | uk |
dc.subject | pedagogic | uk |
dc.subject | assessments | uk |
dc.title | Facilitating student learning of cybersecurity: adapting us experience | en |
dc.type | Thesis | |
dc.identifier.udc | 004.056 : 378.14 | |
dc.relation.references | All Nobel Prizes. URL: https://www.nobelprize.org/prizes/lists/all-nobel-prizes (accessed 05.03.2021) | en |
dc.relation.references | Cybersecurity URL: https://polytechnic.purdue.edu/degrees/cybersecurity (accessed 05.03.2021) | en |
dc.relation.references | K. Neubauer and others. Teamwork Makes the Dream Work: Purdue' s IMPACT Course
Transformation Faculty Learning Community. Purdue University Purdue e-Pubs. 2018. URL:
https://docs.lib.purdue.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1036&context=impactpres (accessed 05.03.2021) | uk |
dc.relation.references | David R. Krathwohl. A Revision of Bloom’s Taxonomy: An Overview. Theory into Practice, Volume
41, Number 4, Autumn 2002. P. 212-218. URL: https://www.depauw.edu/files/resources/krathwohl.pdf (accessed 05.03.2021). | en |
dc.relation.references | Yurii Baryshev and Olesia Voitovych. IT audit course development for cybersecurity curricula students
using USA's methodology. "Інформаційні технології та комп’ютерне моделювання"; матеріали статей
Міжнародної науково-практичної конференції, м. Івано-Франківськ, 18-22 травня 2020 року. ІваноФранківськ, п. Голіней О.М., 2020. С. 135-136 URL: http://itcm.comp-sc.if.ua/2020/zbirnyk2020.pdf
(accessed 05.03.2021). | en |
dc.relation.references | Y. Baryshev. Analysis of USA cybersecurity teaching methodology implementation at Vinnytsia National Technical University. Матеріали XLIX науково-технічної конференції підрозділів ВНТУ,
Вінниця, 27-28 квітня 2020 р. URL:
http://ir.lib.vntu.edu.ua/bitstream/handle/123456789/29416/9456.pdf?sequence=3 (accessed 05.03.2021). | en |