dc.contributor.author | Корніленко, О. С. | uk |
dc.date.accessioned | 2024-04-30T07:52:18Z | |
dc.date.available | 2024-04-30T07:52:18Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.citation | Корніленко О. С. Застосування методів інтерактивного навчання в процесі викладання спеціалізованих дисциплін. Матеріали LІII науково-технічної конференції підрозділів ВНТУ, Вінниця, 20-22 березня 2024 р. Електрон. текст. дані. 2024. URI: https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/all-fitki/all-fitki-2024/paper/view/20872. | uk |
dc.identifier.uri | https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/41883 | |
dc.description.abstract | Презентуються результати досліджень з інтеграції в процес викладання спеціалізованих дисциплін методів
інтерактивного навчання, що дозволило здійснити перехід від традиційної лекційної освіти до більш привабливих її форм.
Аналізуються теоретичні основи інтерактивного навчання, які ґрунтуються на конструктивістських освітніх теоріях, а
також розглядається застосування цих методів у різних спеціалізованих галузях, таких як медицина, інженерія та
інформаційні технології. Доведено переваги активної участі та практичного застосування знань на результати навчанння
студентів, включаючи покращене розуміння, утримання та мотивацію. | uk |
dc.description.abstract | The results of research on the integration of interactive learning methods into the process of teaching specialized disciplines are
presented, which made it possible to make a transition from traditional lecture education to its more attractive forms. The theoretical
foundations of interactive learning, which are based on constructivist educational theories, are analyzed, and the application of these
methods in various specialized fields, such as medicine, engineering, and information technology, is considered. The benefits of active
participation and practical application of knowledge on student learning outcomes, including improved understanding, retention and
motivation, have been demonstrated. | en |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | ВНТУ | uk |
dc.relation.ispartof | Матеріали LІII науково-технічної конференції підрозділів ВНТУ, Вінниця, 20-22 березня 2024 р. | uk |
dc.relation.uri | https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/all-fitki/all-fitki-2024/paper/view/20872 | |
dc.subject | освітні стратегії | uk |
dc.subject | професійна освіта | uk |
dc.subject | спеціалізовані дисципліни | uk |
dc.subject | методи інтерактивного навчання | uk |
dc.subject | educational strategies | en |
dc.subject | professional education | en |
dc.subject | specialized disciplines | en |
dc.subject | interactive learning methods | en |
dc.title | Застосування методів інтерактивного навчання в процесі викладання спеціалізованих дисциплін | uk |
dc.type | Thesis | |
dc.identifier.udc | 681.12 | |
dc.relation.references | Dembitska S., Kobylianskyi O., Kobylyanska I., Rysynets N., & Kovtonyuk M. (2022). Information technology for organization
of the ascerting stage of pedagogical experiment. Modern Science – Moderni veda, 2, 157-165. | en |
dc.relation.references | Dembitska S., Kobylyanska I., Kobylianskyi O., Tatarchuk V., & Pugach S. (2022). Method of the assessment of the professional
competence formation. Modern Science – Moderni veda, 4, 31-41. | en |
dc.relation.references | Dembitska S., Kobylianskyi O., Kobylyanska I., Pugach S., & Akimova O. (2022). Methodology and information formation of
professional competency of the specialists in the system of postgraduate education. Modern Science – Moderni veda, 5, 77-87. | en |
dc.relation.references | Dembitska S., Kobylianskyi O., & Puhach V. (2022). Improvement of the procedure of the professional competence evaluation
of the students of technical specialties. Modern Science – Moderni veda, 3, 53-60. | en |
dc.relation.references | Dembitska S., Kobylyanska I., Kobylianskyi O., & Puhach V. (2023). Psychological and didactic fundamentals of modern
educational technologies of visualization. Педевтологія, 1, 36-43. | en |
dc.relation.references | Dewey, J. (1938). Experience and Education. New York: Collier Books | en |
dc.relation.references | Freeman, S., Eddy, S. L., McDonough, M., Smith, M. K., Okoroafor, N., Jordt, H., & Wenderoth, M. P. (2014). Active learning
increases student performance in science, engineering, and mathematics. Proceedings of the National Academy of Sciences, 111(23),
8410-8415. | en |
dc.relation.references | Hmelo-Silver, C. E. (2004). Problem-based learning: What and how do students learn? Educational Psychology Review, 16(3),
235-266. | en |
dc.relation.references | . Kobylianskyi, O., Stavnycha, Т., Dembitska, S., Kobylianska, I., & Miastkovska, M. (2024). Innovative Learning Technologies
in the Process of Training Specialists of Engineering Specialties in the Conditions of Digitalization of Higher Education. Towards a
Hybrid, Flexible and Socially Engaged Higher Education. ICL 2023. Lecture Notes in Networks and Systems, vol 911. Springer,
Cham. URL: https://doi.org/10.1007/978-3-031-53382-2_1. | en |
dc.relation.references | Miastkovska, M., Dembitska, S., Puhach, V., Kobylianska, I., & Kobylianskyi, O. (2024). Improving the Efficiency of Students’
Independent Work During Blended Learning in Technical Universities. Towards a Hybrid, Flexible and Socially Engaged Higher
Education. ICL 2023. Lecture Notes in Networks and Systems, vol 899. Springer, Cham. URL: https://doi.org/10.1007/978-3-031-
51979-6_21. | en |
dc.relation.references | McGaghie, W. C., Issenberg, S. B., Petrusa, E. R., & Scalese, R. J. (2010). A critical review of simulation-based medical
education research: 2003-2009. Medical Education, 44(1), 50-63 | en |
dc.relation.references | Prince, M. J. (2004). Does active learning work? A review of the research. Journal of Engineering Education, 93(3), 223-231. | en |
dc.relation.references | Vygotsky, L. (1978). Mind in Society: The Development of Higher Psychological Processes. Cambridge, MA: Harvard
University Press. | en |