Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorКолесник, А. В.uk
dc.date.accessioned2024-04-30T07:55:17Z
dc.date.available2024-04-30T07:55:17Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.citationКолесник А. В. Інноваційні технології в закладах вищої освіти в Європейському Союзі. Матеріали LІII науково-технічної конференції підрозділів ВНТУ, Вінниця, 20-22 березня 2024 р. Електрон. текст. дані. 2024. URI: https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/all-fitki/all-fitki-2024/paper/view/20932.uk
dc.identifier.urihttps://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/41981
dc.description.abstractУ світі, де стали звичайні постійні зміни та інновації, заклади вищої освіти швидко перетворюються, часто відбувається це під впливом зовнішніх факторів, таких як нові технології. Один з ключових чинників, який впливає на розробку та розвиток механізмів надання освітніх послуг - це швидкі темпи розвитку освітніх технологій. Ці технології впливають не лише на технічні можливості закладу впроваджувати апаратне та програмне забезпечення в існуючу навчальну інфраструктуру, а й мають важливі наслідки для педагогічної практики, сприйняття нових технологій зацікавленими сторонами та адміністративних структур закладів вищої освіти.uk
dc.description.abstractIn a world where constant change and innovation are commonplace, higher education institutions are rapidly transforming, often under the influence of external factors such as new technologies. One of the key factors influencing the design and development of educational service delivery mechanisms is the rapid pace of development of educational technologies. These technologies affect not only the technical capabilities of the institution to integrate hardware and software into the existing educational infrastructure, but also have important implications for pedagogical practice, the perception of new technologies by stakeholders and the administrative structures of higher education institutions.en
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofМатеріали LІII науково-технічної конференції підрозділів ВНТУ, Вінниця, 20-22 березня 2024 р.uk
dc.relation.urihttps://conferences.vntu.edu.ua/index.php/all-fitki/all-fitki-2024/paper/view/20932
dc.subjectінноваційні технології в закладах освітиuk
dc.subjectвища освітаuk
dc.subjectосвіта в Європейському союзіuk
dc.subjectinnovative technologies in educational institutionsen
dc.subjecthigher educationen
dc.subjecteducation in the European Unionen
dc.titleІнноваційні технології в закладах вищої освіти в Європейському Союзіuk
dc.typeThesis
dc.identifier.udc378.4:004.738
dc.relation.referencesDembitska, S., Kobylyanska, I., Kobylianskyi, O., Tatarchuk, V., & Pugach, S. (2022). Method of the assessment of the professional competence formation. Modern Science – Moderni veda, 4, 31-41.en
dc.relation.referencesDembitska, S., Kobylyanska, I., Kobylianskyi, O., & Puhach, V. (2023). Psychological and didactic fundamentals of modern educational technologies of visualization. Педевтологія, 1, 36-43.en
dc.relation.referencesDembitska, S., Kobylianskyi, O., & Puhach, V. (2022). Improvement of the procedure of the professional competence evaluation of the students of technical specialties. Modern Science – Moderni veda, 3, 53-60.en
dc.relation.referencesDembitska, S., Kobylianskyi, O., Kobylyanska, I., Pugach, S., & Akimova, O. (2022). Methodology and information formation of professional competency of the specialists in the system of postgraduate education. Modern Science – Moderni veda, 5, 77-87.en
dc.relation.referencesKobylianskyi, O., Stavnycha, Т., Dembitska, S., Kobylianska, I., & Miastkovska, M. (2024). Innovative Learning Technologies in the Process of Training Specialists of Engineering Specialties in the Conditions of Digitalization of Higher Education. Towards a Hybrid, Flexible and Socially Engaged Higher Education. ICL 2023. Lecture Notes in Networks and Systems, vol 911. Springer, Cham. URL: https://doi.org/10.1007/978-3-031-53382-2_1.en
dc.relation.referencesMiastkovska, M., Dembitska, S., Puhach, V., Kobylianska, I., & Kobylianskyi, O. (2024). Improving the Efficiency of Students’ Independent Work During Blended Learning in Technical Universities. Towards a Hybrid, Flexible and Socially Engaged Higher Education. ICL 2023. Lecture Notes in Networks and Systems, vol 899. Springer, Cham. URL: https://doi.org/10.1007/978-3- 031-51979-6_21.en
dc.relation.referencesCherusheva, G., Nowak, B., Maksymenko, A., Kabysh, M., & Vakerych, M. (2023). Higher pedagogical education in the European Union: Innovative technologies. Revista Eduweb, 17(2), 257-266. https://doi.org/10.46502/issn.1856-7576/2023.17.02.22.en
dc.relation.referencesChugh, R., Turnbull, D., Cowling, M. A., & Vanderburg, R. (2023). Implementing educational technology in Higher Education Institutions: A review of technologies, stakeholder perceptions, frameworks and metrics. Education and Information Technologies, 28, 16403–16429. https://doi.org/10.1007/s10639-023-11846-x.en
dc.relation.referencesKhatamov, Z. N. (2023). The role of modern pedagogical technologies in the development of the science of pedagogy. Open Access Repository, 9(9), 103–108. URL: https://www.oarepo.org/index.php/oa/article/view/3576.en
dc.relation.referencesMaiboroda, R. (2024). Foregn language training of specialists in higher educational institutions of Ukraine and the republic of Poland in the context of the European language policy: experience and prospects. International Science Journal of Education and Linguistics, 3(1), 47-62. doi: 10.46299/j.isjel.20240301.06.en


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію