dc.contributor.author | Колесник, А. В. | uk |
dc.date.accessioned | 2024-04-30T07:55:17Z | |
dc.date.available | 2024-04-30T07:55:17Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.citation | Колесник А. В. Інноваційні технології в закладах вищої освіти в Європейському Союзі. Матеріали LІII науково-технічної конференції підрозділів ВНТУ, Вінниця, 20-22 березня 2024 р. Електрон. текст. дані. 2024. URI: https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/all-fitki/all-fitki-2024/paper/view/20932. | uk |
dc.identifier.uri | https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/41981 | |
dc.description.abstract | У світі, де стали звичайні постійні зміни та інновації, заклади вищої освіти швидко перетворюються, часто відбувається це під впливом зовнішніх факторів, таких як нові технології. Один з ключових чинників, який впливає на розробку та розвиток механізмів надання освітніх послуг - це швидкі темпи розвитку освітніх технологій. Ці технології впливають не лише на технічні можливості закладу впроваджувати апаратне та програмне забезпечення в існуючу навчальну інфраструктуру, а й мають важливі наслідки для педагогічної практики, сприйняття нових технологій зацікавленими сторонами та адміністративних структур закладів вищої освіти. | uk |
dc.description.abstract | In a world where constant change and innovation are commonplace, higher education institutions are rapidly transforming, often under the influence of external factors such as new technologies. One of the key factors influencing the design and development of educational service delivery mechanisms is the rapid pace of development of educational technologies. These technologies affect not only the technical capabilities of the institution to integrate hardware and software into the existing educational infrastructure, but also have important implications for pedagogical practice, the perception of new technologies by stakeholders and the administrative structures of higher education institutions. | en |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | ВНТУ | uk |
dc.relation.ispartof | Матеріали LІII науково-технічної конференції підрозділів ВНТУ, Вінниця, 20-22 березня 2024 р. | uk |
dc.relation.uri | https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/all-fitki/all-fitki-2024/paper/view/20932 | |
dc.subject | інноваційні технології в закладах освіти | uk |
dc.subject | вища освіта | uk |
dc.subject | освіта в Європейському союзі | uk |
dc.subject | innovative technologies in educational institutions | en |
dc.subject | higher education | en |
dc.subject | education in the European Union | en |
dc.title | Інноваційні технології в закладах вищої освіти в Європейському Союзі | uk |
dc.type | Thesis | |
dc.identifier.udc | 378.4:004.738 | |
dc.relation.references | Dembitska, S., Kobylyanska, I., Kobylianskyi, O., Tatarchuk, V., & Pugach, S. (2022). Method of the assessment of the
professional competence formation. Modern Science – Moderni veda, 4, 31-41. | en |
dc.relation.references | Dembitska, S., Kobylyanska, I., Kobylianskyi, O., & Puhach, V. (2023). Psychological and didactic fundamentals of
modern educational technologies of visualization. Педевтологія, 1, 36-43. | en |
dc.relation.references | Dembitska, S., Kobylianskyi, O., & Puhach, V. (2022). Improvement of the procedure of the professional competence
evaluation of the students of technical specialties. Modern Science – Moderni veda, 3, 53-60. | en |
dc.relation.references | Dembitska, S., Kobylianskyi, O., Kobylyanska, I., Pugach, S., & Akimova, O. (2022). Methodology and information
formation of professional competency of the specialists in the system of postgraduate education. Modern Science – Moderni veda, 5,
77-87. | en |
dc.relation.references | Kobylianskyi, O., Stavnycha, Т., Dembitska, S., Kobylianska, I., & Miastkovska, M. (2024). Innovative Learning
Technologies in the Process of Training Specialists of Engineering Specialties in the Conditions of Digitalization of Higher
Education. Towards a Hybrid, Flexible and Socially Engaged Higher Education. ICL 2023. Lecture Notes in Networks and Systems,
vol 911. Springer, Cham. URL: https://doi.org/10.1007/978-3-031-53382-2_1. | en |
dc.relation.references | Miastkovska, M., Dembitska, S., Puhach, V., Kobylianska, I., & Kobylianskyi, O. (2024). Improving the Efficiency of
Students’ Independent Work During Blended Learning in Technical Universities. Towards a Hybrid, Flexible and Socially Engaged
Higher Education. ICL 2023. Lecture Notes in Networks and Systems, vol 899. Springer, Cham. URL: https://doi.org/10.1007/978-3-
031-51979-6_21. | en |
dc.relation.references | Cherusheva, G., Nowak, B., Maksymenko, A., Kabysh, M., & Vakerych, M. (2023). Higher pedagogical education in the
European Union: Innovative technologies. Revista Eduweb, 17(2), 257-266. https://doi.org/10.46502/issn.1856-7576/2023.17.02.22. | en |
dc.relation.references | Chugh, R., Turnbull, D., Cowling, M. A., & Vanderburg, R. (2023). Implementing educational technology in Higher
Education Institutions: A review of technologies, stakeholder perceptions, frameworks and metrics. Education and Information
Technologies, 28, 16403–16429. https://doi.org/10.1007/s10639-023-11846-x. | en |
dc.relation.references | Khatamov, Z. N. (2023). The role of modern pedagogical technologies in the development of the science of pedagogy.
Open Access Repository, 9(9), 103–108. URL: https://www.oarepo.org/index.php/oa/article/view/3576. | en |
dc.relation.references | Maiboroda, R. (2024). Foregn language training of specialists in higher educational institutions of Ukraine and the republic
of Poland in the context of the European language policy: experience and prospects. International Science Journal of Education and
Linguistics, 3(1), 47-62. doi: 10.46299/j.isjel.20240301.06. | en |