• English
    • українська
  • English 
    • English
    • українська
  • Login
View Item 
  • Frontpage
  • Матеріали конференцій ВНТУ
  • Науково-технічні конференції підрозділів Вінницького національного технічного університету (НТКП ВНТУ)
  • LIII НТКП ВНТУ (2024)
  • НТКП ВНТУ. Факультет будівництва, цивільної та екологічної інженерії (2024)
  • View Item
  • Frontpage
  • Матеріали конференцій ВНТУ
  • Науково-технічні конференції підрозділів Вінницького національного технічного університету (НТКП ВНТУ)
  • LIII НТКП ВНТУ (2024)
  • НТКП ВНТУ. Факультет будівництва, цивільної та екологічної інженерії (2024)
  • View Item
Сайт інституційного репозитарію ВНТУ містить роботи, матеріали та файли, які були розміщені докторантами, аспірантами та студентами Вінницького Національного Технічного Університету. Для розширення функцій сайту рекомендується увімкнути JavaScript.

Enhancing critical thinking skills in higher education through english language instruction: modern approaches and strategies

Author
Гадайчук, Н. М.
Hadaichuk, N.
Date
2024
Metadata
Show full item record
Collections
  • НТКП ВНТУ. Факультет будівництва, цивільної та екологічної інженерії (2024) [180]
Abstract
У статті досліджуються сучасні підходи та стратегії розвитку навичок критичного мислення у студентів вищих навчальних закладів через викладання англійської мови. Підкреслюється фундаментальна важливість критичного мислення у вищій освіті, що дозволяє студентам глибоко занурюватися в навчальний матеріал, ставити під сумнів припущення, розвивати незалежні погляди та вирішувати складні проблеми.
 
This article explores contemporary approaches and strategies to advance critical thinking skills among higher education students through English language instruction. It underscores the foundational importance of critical thinking in higher education, enabling students to engage deeply with course material, question assumptions, develop independent perspectives, and solve complex problems. Various pedagogical approaches are examined. The study presents a comprehensive exploration of this multifaceted problem. Scientific results substantiate the efficacy of the innovative pedagogical strategies, showcasing statistically significant improvements in critical thinking skills among students.
 
URI:
https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/42305
View/Open
20698.pdf (269.8Kb)

Institutional Repository

FrontpageSearchHelpContact UsAbout Us

University Resources

JetIQLibrary websiteUniversity websiteE-catalog of VNTU

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypePublisherLanguageUdcISSNPublicationDOIThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypePublisherLanguageUdcISSNPublicationDOI

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

ISSN 2413-6360 | Frontpage | Send Feedback | Help | Contact Us | About Us
© 2016 Vinnytsia National Technical University | Extra plugins code by VNTU Linuxoids | Powered by DSpace
Працює за підтримки 
НТБ ВНТУ