Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorKutsyk, B. M.en
dc.contributor.authorNykyporets, S. S.en
dc.contributor.authorКуцик, Б. М.uk
dc.contributor.authorНикипорець, С. С.uk
dc.date.accessioned2024-05-13T07:55:40Z
dc.date.available2024-05-13T07:55:40Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.citationKutsyk B. M., Nykyporets S. S. The impact of artificial intelligence (AI) on language learning. Матеріали Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції «Молодь в науці: дослідження, проблеми, перспективи (МН-2024)», Вінниця, 11-20 травня 2024 р. Електрон. текст. дані. 2024. URL: https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/mn/mn2024/paper/viewFile/21169.uk
dc.identifier.urihttps://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/42407
dc.description.abstractThe influence of artificial intelligence on language learning is considered, examples and types are given. Various aspects of this influence are analysed, in particular, the development of interactive language programmes and adaptive courses based on machine learning algorithms.en
dc.description.abstractРозглянуто вплив штучного інтелекту на вивчення мов, наведено приклади, типи. Проаналізовано різні аспекти цього впливу, зокрема, розвиток інтерактивних мовних програм та адаптивних курсів, що базуються на алгоритмах машинного навчання.uk
dc.language.isoenen
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofМатеріали Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції «Молодь в науці: дослідження, проблеми, перспективи (МН-2024)», Вінниця, 11-20 травня 2024 р.uk
dc.relation.urihttps://conferences.vntu.edu.ua/index.php/mn/mn2024/paper/viewFile/21169
dc.subjectinformation technologyen
dc.subjectartificial intelligenceen
dc.subjectlanguage learningen
dc.subjectmachine learningen
dc.subjectindividualizationen
dc.subjectlearning efficiencyen
dc.subjectштучний інтелектuk
dc.subjectвивчення мовuk
dc.subjectмашинне навчанняuk
dc.subjectіндивідуалізаціяuk
dc.subjectефективність навчанняuk
dc.titleThe impact of artificial intelligence (AI) on language learningen
dc.typeThesis
dc.identifier.udc004.8
dc.relation.referencesFølstad, A., & Brandtzaeg, P. B. (2020). Users’ experiences with chatbots: findings from a questionnaire study. Quality and User Experience, 5(1), 1-14en
dc.relation.referencesDodigovic, M. (2007). Artificial intelligence and second language learning: An efficient approach to error remediation. Language Awareness, 16, 99–113.en
dc.relation.referencesDucar, C., & Schocket, D. H. (2018). Machine translation and the L2 classroom: Pedagogical solutions for making peace with Google translate. Foreign Language Annals, 51(4), 779-795en
dc.relation.referencesWoo, J. H., & Choi, H. (2021). Systematic Review for AI-based Language Learning Tools. arXiv preprint arXiv:2111.04455en
dc.relation.referencesGatt, A., & Krahmer, E. (2018). Survey of the state of the art in natural language generation: Core tasks, applications and evaluation. Journal of Artificial Intelligence Research, 61, 65-170.en
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-3546-1734


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію