Методика використання комп’ютерних технологій для активізації самостійної роботи студентів з теоретичної механіки
Анотації
У статті обґрунтовано необхідність самостійної роботи у студентів. Наведено приклад використання комп`ютерних технологій і програм для активізації та оптимізації їх роботи. Метою статті є обґрунтування наведеної методики використання комп’ютерних технологій і програм для активізації та оптимізації їх самостійної роботи з теоретичної механіки. Головна мета вищої освіти є формування зі студента спеціаліста який здатний до розвитку і освоєння нових знань відповідно до вимог сучасності. Тобто майбутній спеціаліст повинен не тільки засвоювати знання, а і творчо їх застосувати, уміти ставити нові проблеми, аналізувати варіанти їх виконання і знаходити вірні оптимальні результати. При самостійній роботі мета кожного завдання повинна бути осмислена, тобто для виконання завдання студенти спираються на свої знання, предметні вміння, досвід в вивченні даної дисципліни, а також уміння користуватися методами навчання. В процесі самостійної роботи студент може: засвоїти теоретичний матеріал з даної дисципліни; закріпити знання теоретичного матеріалу практичним шляхом (виконання розрахунково-графічних робіт (РГЗ), контрольних робіт (КР) тощо); використовувати отримані знання та практичні знання для аналізу ситуації та відпрацювання правильного рішення, для формування власної позиції, теорії, моделі. Тому самостійна робота студента лежить в основі освітнього процесу і формує такі риси особистості, як: самостійність; творче відношення до праці; відповідальність; вміння планувати роботу; вміння вибирати спосіб (способи) найбільш швидкого і раціонального розв’язання поставленої проблеми (задачі); вміння швидко і якісно вносити корективи в процесі виконання та аналізувати виконану роботу і будувати шляхи подальшої праці. Необхідно наголосити, що самостійна робота виконується в вищому навчальному закладі, гуртожитку, домашніх умовах, обчислювальному центрі без безпосередньої участі викладача. Але при виконанні роботи студент спирається на свої знання, уміння, досвід з дисципліни, який отримує під керівництвом викладача. The article substantiates the necessity of students' independent work. An example of the use of computer technologies and programs to activate and optimize their work is given. The purpose of the article is to substantiate the given methodology of using computer technologies and programs to activate and optimize their independent work on theoretical mechanics.The main goal of higher education is to make a student a specialist who is capable of developing and mastering new knowledge in accordance with modern requirements. That is, the future specialist must not only learn knowledge, but also creatively apply it, be able to pose new problems, analyze options for their implementation and find the right optimal results. When working independently, the purpose of each task must be understood, that is, to complete the task, students rely on their knowledge, subject skills, experience in studying this discipline, as well as the ability to use teaching methods. In the process of independent work, the student can: learn theoretical material from this discipline; consolidate knowledge of the theoretical material in a practical way (performance of calculation and graphic works (CGW), control works (CW) etc.); use acquired knowledge and practical knowledge to analyze the situation and work out the right decision, to form one's own position, theory, model. Therefore, the student's independent work is the basis of the educational process and forms such personality traits as: independence; creative attitude to work; responsibility; ability to plan work; the ability to choose the method (methods) of the fastest and most rational solution to the problem (task); the ability to quickly and qualitatively make corrections in the execution process and analyze the work performed and build ways for further work. It should be emphasized that independent work is performed in a higher educational institution, dormitory, home environment, computer center without the direct participation of a teacher. But when performing the work, the student relies on his knowledge, skills, experience in the discipline, which he receives under the guidance of the teacher.
URI:
https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/42500