Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorПугач, В.uk
dc.contributor.authorPuhach, V.en
dc.date.accessioned2024-05-29T07:47:38Z
dc.date.available2024-05-29T07:47:38Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationПугач В. Дефінітивний аналіз ключових понять з професійної підготовки майбутніх правозахисників у закладах вищої освіти [Текст] / В. Пугач // Педагогіка безпеки. – 2022. – № 1-2. – С. 16-29.uk
dc.identifier.issn2524-1079
dc.identifier.issn2524-1087
dc.identifier.urihttps://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/42506
dc.description.abstractУ статті здійснено дефінітивний аналіз ключових понять з професійної підготовки майбутніх правозахисників у ЗВО. Проблема підготовки майбутніх фахівців до різних аспектів професійної діяльності, зокрема і правового захисту привертає сьогодні увагу вітчизняної наукової спільноти. Результатом цього є поява наукових напрацювань, що презентують результати пошуків ефективних шляхів формування правової компетентності майбутніх фахівців неюридичних спеціальностей, розвитку правової культури молоді та вдосконалення правової обізнаності дорослих.Метою статті є аналіз термінологічного апарату стосовно формування професійної компетентності майбутніх фахівців у галузі права.В процесі всебічного та ґрунтовного аналізу проблеми професійної підготовки майбутніх правозахисників у закладах вищої освіти було виокремлено такі провідні терміни проблеми дослідження: «компетентність», «професійна компетентність», «правова компетентність», «правозахисник», «правозахисна діяльність», «професійна компетентність правозахисника», «професійна підготовка майбутніх правозахисників» та «модель професійної підготовки майбутніх правозахисників у закладах вищої освіти засобами дистанційного навчання». Відтак, побудова моделі професійної підготовки майбутніх правознавців у закладах вищої освіти дозволить визначити умови розвитку їхньої професійної компетентності та підвищити ефективність освітнього процесу. Тому в межах нашого дослідження модель професійної підготовки майбутніх правознавців у закладах вищої освіти – це спосіб формалізації досліджуваного педагогічного явища, за допомогою якого відстежуються основні його риси та властивості. Враховуючи багатоаспектість і складність теми дослідження, потрібно продовжити подальші теоретичні розробки та практичну апробацію розробленої моделі професійної підготовки майбутніх правозахисників у закладах вищої освіти засобами дистанційного навчання.uk
dc.description.abstractThe article provides a definitive analysis of key concepts in the professional training of future human rights defenders in higher education institutions. The problem of training future specialists for various aspects of professional activity, in particular legal protection, attracts the attention of the domestic scientific community today. The result of this is the emergence of scientific works that present the results of the search for effective ways of forming the legal competence of future specialists in non-legal specialties, the development of the legal culture of young people, and the improvement of legal awareness of adults.The purpose of the article is to analyze the terminological apparatus related to the formation of professional competence of future specialists in the field of law.In the process of a comprehensive and thorough analysis of the problem of professional training of future human rights defenders in institutions of higher education, the following leading terms of the research problem were singled out: “competence”, “professional competence”, “legal competence”, “human rights defender”, “human rights protection activity”, “professional competence of a human rights defender”, “professional training of future human rights defenders” and “model of professional training of future human rights defenders in higher education institutions by means of distance learning”. Therefore, building a model of professional training of future legal scholars in institutions of higher education will allow to determine the conditions for the development of their professional competence and increase the efficiency of the educational process. Therefore, within the scope of our research, the model of professional training of future legal scholars in institutions of higher education is a way of formalizing the studied pedagogical phenomenon, with the help of which its main features and properties are tracked. Taking into account the multifaceted nature and complexity of the research topic, it is necessary to continue further theoretical development and practical testing of the developed model of professional training of future human rights defenders in higher education institutions by means of distance learning.en
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofПедагогіка безпеки. № 1-2 : 16-29.uk
dc.relation.urihttps://pedbezpeka.vntu.edu.ua/index.php/pb/article/view/126
dc.subjectправозахисникuk
dc.subjectзаклад вищої освітиuk
dc.subjectпрофесійна компетентністьuk
dc.subjectправова компетентністьuk
dc.subjectпрофесійна компетентність правозахисникаuk
dc.subjectмодель професійної підготовки майбутніх правознавцівuk
dc.subjecthuman rights defenderen
dc.subjectnstitution of higher educationen
dc.subjectprofessional competenceen
dc.subjectlegal competenceen
dc.subjectprofessional competence of a human rights defenderen
dc.subjectmodel of professional training of future juristsen
dc.titleДефінітивний аналіз ключових понять з професійної підготовки майбутніх правозахисників у закладах вищої освітиuk
dc.title.alternativeDefinitive analysis of key concepts of the professional training of future human rights defenders in institutions of higher educationen
dc.typeArticle
dc.relation.referencesАракелян, М. Р. (2018). Правозахисна діяльність адвокатури: теоретико-правовий ракурс: монографія. 386 с.uk
dc.relation.referencesБалінська, Є. В. (2012). Адвокатура: монографія. Харків: Олді-Плюс.uk
dc.relation.referencesБілозьоров, Є. В., & Кривицький, Ю. В. (2015). Дискреційні повноваження судових органів як суб’єктів здійснення правозахисної діяльності в Україні. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 18: Економіка і право, 30, 126–134.uk
dc.relation.referencesБондаренко, А. (2014). Форми реалізації правозахисної функції сучасної держави: до постановки проблеми. Юридичний вісник, 6, 282-288.uk
dc.relation.referencesБудас, А. (2012). Методика навчання правознавства студентів економічної спеціальності.(автореф. дис. канд. пед. наук). Інститут педагогіки НАПН України, Київ.uk
dc.relation.referencesВерлан-Кульшенко, О. (2013). Правова компетенція як вагомий чинник діяльності медичного працівника. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія Право, 21(ІІ), 1, 20–23.uk
dc.relation.referencesВітвицька, С. С. (2019). Моделювання як метод системного дослідження та проектування освітнього простору у вищому навчальному закладі. Моделювання професійної підготовки фахівців в умовах євроінтеграційних процесів. Монографія. За ред. С. С. Вітвицької. Житомир: Вид. О. О. Євенок.uk
dc.relation.referencesВишковська, В. І. (2014). Форми здійснення правозахисної діяльності в Україні. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 18: Економіка і право, 25, 136–142.uk
dc.relation.referencesЗахарова, О. С., Карабань, В. Я., & Ковальський, В. С. (2004). Суд, правоохоронні та правозахисні органи України. Київ: Юрінком Інтер.uk
dc.relation.referencesЗошій, І. В. (2018). Психолого-педагогічні умови формування професійної компетентності майбутніх юристів (дис. канд. псих. наук). Національний університет «Острозька академія», Острог.uk
dc.relation.referencesІвашкевич, І. (2017). Психологічні чинники становлення професійної компетентності майбутніх юристів (дис. канд. псих. наук). Рівненський державний гуманітарний університет, Рівне.uk
dc.relation.referencesКарпенко, О. Г. (2008). Професійна підготовка майбутніх соціальних працівників в умовах університетської освіти (дис. д-ра пед. наук). Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, Київ.uk
dc.relation.referencesКерівні принципи щодо захисту правозахисників БДІПЛ ОБСЄ. URL: https://www.osce.org/uk/odihr/150476?download=true.uk
dc.relation.referencesКічук, Я. В. (2010). Теоретичні і методичні засади формування правової компетентності майбутнього соціального педагога в умовах університетської педагогічної освіти(автореф. дис. д-ра пед. наук). Південноукраїнський національний педагогічний університет іменіК. Д. Ушинського, Одеса.uk
dc.relation.referencesКічук, Я. (2010). Правова компетенція – інваріантна суб’єктна характеристика сучасної студентської молоді. Педагогічна наука: історія, теорія, практика, тенденції розвитку, 3. URL: http://intellect-invest.org.ua/pedagog_editions_e-magazine_pedagogical_science_vypuski_n3_2010_st_13/.uk
dc.relation.referencesКоваленко, Д. (2013). Професійно-правова компетентність інженера-педагога як мета професійно-правової підготовки майбутнього фахівця. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах, 33, 194–202.uk
dc.relation.referencesКоваленко, Д. В. (2015). Професійно-правова компетентність майбутнього інженера-педагога як результат професійно-правової підготовки фахівця. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: Педагогіка, 1, 69-74. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NZTNPU_ped_2015_1_14.uk
dc.relation.referencesКовчина, І. М. (2008). Теорія та практика підготовки майбутніх соціальних педагогів до соціально-правової діяльності (автореф. дис. д-ра пед. наук). Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, Київ.uk
dc.relation.referencesКорнієнко, П. С. (2018) Основи правозахисної діяльності в Україні як об’єкт конституційно-правових досліджень. Вісник Луганського державного університету внутрішніх справ імені Е. О. Дідоренка, 2 (82), 29–37.uk
dc.relation.referencesКрижанівський, А. (2001). Компетентна правова свідомість: до постановки проблеми. Актуальні проблеми держави і права: збірник наук. праць ОНЮА, 11, 34–39.uk
dc.relation.referencesКремень, В. Г. (Ред.). (2008). Енциклопедія освіти. Київ: Юрінком Інтер. 1040 с.uk
dc.relation.referencesМруга, М. (2007). Структурно-функціональна модель професійної компетентності майбутнього лікаря як основа діагностування його фахових якостей. (дис. канд. пед. наук). Центральний інститут післядипломної педагогічної освіти АПН України, Київ.uk
dc.relation.referencesМудрик, А., & Кихтюк, О. (2020). До питання професійної компетентності юриста. Психологічні перспективи, 35, 83–100.uk
dc.relation.referencesОнищук, Л. А. (2005). Проектна парадигма розвитку початкової і основної шкіл. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка,22, 36-39.uk
dc.relation.referencesПометун, О. І. (2004). Теорія та практика послідовної реалізації компетентнісного підходу в досвіді зарубіжних країн. Київ: К.І.С.uk
dc.relation.referencesПугач, С. C. (2018). Методологічні підходи та принципи формування правової компетенції майбутніх економістів у процесі фахової підготовки. Збірник наукових праць «Педагогічні науки Національної академії Державної прикордонної служби України», 4(15), 355–370.uk
dc.relation.referencesПугач, С. C. (2019). Модель розвитку правової компетентності майбутніх фахівців з обліку і оподат-кування. Педагогіка безпеки, No 1, 43–53. https://doi/org/10.31649/2524-1079-2019-4-1-043-053.uk
dc.relation.referencesРадченко, К. (2018). Педагогічні умови формування професійної компетентності майбутніх військових юристів у процесі фахової підготовки(дис. канд. пед. наук). Українська інженерно-педагогічна академія, Харків.uk
dc.relation.referencesРибалка, Н. (2016). Правозахисна діяльність прокуратури України в період реформування. Актуальні проблеми правознавства, 2,142–148.uk
dc.relation.referencesРябовол, Л. (2013). Правова предметна компетентність: поняття, структура, правові предметні компетенції. URL: http://www.kspu.kr.ua/download/conf2013/section5/ article_ryabovol.pdf.uk
dc.relation.referencesСавельєв, А. Я. (2005). Модель формування фахівця з вищою освітою на сучасному етапі. Київ: НІІВО.uk
dc.relation.referencesСавченко, О. П. (2010). Компетентнісний підхід у сучасній вищій школі. Педагогічна наука: історія, теорія, практика, тенденції розвитку, 3. URL: http://intellect-invest.org.ua/pedagog_editions_emagazine_pedagogical_science_vypuski_n3_2010_st_16.uk
dc.relation.referencesТимченко, Г. П.(2002). Способи та процесуальні форми захисту цивільних прав (автореф. дис. канд. юрид. наук). Національна юридична академія України імені Ярослава Мудрого, Харків.uk
dc.relation.referencesЧерновський, О. К. (2017). Професійна компетентність юриста. Право і суспільство, 6, 35-40.uk
dc.relation.referencesCordis.europa.eu. URL: http://cordis.europa.eu/result/rcn/182126_en.html.en
dc.relation.referencesDefinition and Selection of Competencies: Theoretical and Conceptual Foundations (DeSeCo) Annual Report 2001/spring 2002. Definition and Selection of Competencies. Theoretical and Conceptual Foundations (DESECO). Strategy Paper on Key Competencies. An Overarching Frame of Reference for an Assessment and Research. URL: https://www.deseco.ch/bfs/deseco/en/index/01.parsys.70925.downloadList.59988.DownloadFile.tmp/2001annualreport.pdf.en
dc.relation.referencesHoffman, T. (1999). The meanings of competency. Journal of European Industrial Training, Vol. 23, 6, 277.en
dc.relation.referencesModel Law. ISHR – International Service for Human Rights. Now available in four languages. URL: https://ishr.ch/latest-updates/model-law-now-available-four-languages/.en
dc.relation.referencesUN Declaration on Human Rights Defenders. URL: https://www.ohchr.org/en/civic-space/declaration-human-rights-defenders.en
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31649/2524-1079-2022-7-1-016-029
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-1653-7473


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію