Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorМокін, Б. І.uk
dc.contributor.authorМокін, О. Б.uk
dc.contributor.authorВойцехівська, О. О.uk
dc.contributor.authorПасєка, Б. В.uk
dc.contributor.authorMokin, B.en
dc.contributor.authorMokin, O.en
dc.contributor.authorVoytsehivska, O.en
dc.contributor.authorPasieka, B.en
dc.date.accessioned2024-09-10T12:48:09Z
dc.date.available2024-09-10T12:48:09Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.citationМокін Б. І., Мокін, О. Б., Войцехівська О. О., Пасєка Б. В. Ідентифікація еквівалентної моделі процесу забування знань в кожній зі «смуг абування». Вісник Вінницького політехнічного інституту. 2024. № 3. С. 56-65.uk
dc.identifier.issn1997-9266
dc.identifier.urihttps://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/43254
dc.description.abstractПоказано, що впродовж достатньо значного відрізку часу групою науковців Вінницького націона-льного технічного університету за програмою роботи науково-дослідної лабораторії «Проблем вищої школи» (НДЛ ПВШ), яку створено спільним наказом ректора ВНТУ, академіка НАПН України Бориса Мокіна та директора Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України, ака-деміка НАПН України Івана Зязюна, здійснювались дослідження процесів засвоєння студентами за-кладів вищої освіти (ЗВО) знань, отриманих від викладачів на лекціях і практичних заняттях з пев-них навчальних дисциплін. Розглянуто добірку наукових публікацій, присвячених моделюванню процесів забування інформації, отриманої студентами на лекціях та практичних заняттях, які опубліковано протягом 2010—2021 років. Показано, що завдяки цим дослідженням відома психоло-гам «крива забування Г. Еббінгауза» спочатку була розширена до «смуг забування», а математич-на модель процесу забування інформації, запропонована в монографії Л. М. Приснякової «Системний аналіз поведінки особистості», опублікованій у Дніпропетровську у 2007 році, доповнена синергетич-ною складовою, трансформованою до кожної з шести «смуг забування». Розроблено метод ідентифікації синтезованих в попередніх роботах авторів еквівалентних математичних моделей верхніх меж «смуг забування» для людей з відмінною, доброю, посередньою, поганою та дуже поганою пам’яттю. Створено Python-програми для реалізації розробленого методу ідентифікації верхніх меж «смуг забування» для людей з відмінною, доброю, посередньою, поганою та дуже поганою пам’яттю. Запропоновано алгоритм віднесення конкретних людей до однієї зі «смуг забування», визначених авторами для людей з відмінною, доброю, посередньою, поганою та дуже поганою пам’яттю.uk
dc.description.abstractIt is shown that over a fairly significant period of time, a group of scientists of Vinnytsia National Technical University un-der the program of the research laboratory “Problems of the Higher School” (SRL PHS), which was created by a joint order of the rector of the VNTU, Academician of the National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine Borys Mokin and the director of the Institute of Pedagogical Education and adult education of the National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine, Academician of the National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine Ivan Zyazyun, research was carried out of the processes of knowledge assimilation by the students of higher education institutions, which they received from teach-ers during lectures and practical classes in certain educational disciplines. A selection of scientific publications dedicated to the modeling of processes of forgetting information obtained by the students at lectures and practical classes, which was published during 2010-2021, is presented. It is shown that thanks to these studies, the “H. Ebbinghaus forgetting curve”, known to psychologists was initially expanded to “forgetting bands”, and the mathematical model of the process of forgetting information, proposed in L. M. Prysniakova’s monograph “Systemic analysis of personality behavior”, published in Dnipropetrovsk in 2007, supplemented by a synergistic component transformed to each of the six “forgetting bands”. A method of identifying equivalent mathematical models of the upper limits of the “forgetting bands” for people with excellent, good, average, bad and very bad memory synthesized in the previous works of the authors has been developed. Python programs to implement the developed method of identifying the upper limits of the “forgetting bands” for people with excel-lent, good, average, poor and very poor memory were created. An algorithm for assigning specific people to one of the “forgetting bands” defined by the authors for people with excellent, good, mediocre, bad and very bad memory is proposed.en
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofВісник Вінницького політехнічного інституту. № 3 : 56–65.uk
dc.relation.urihttps://visnyk.vntu.edu.ua/index.php/visnyk/article/view/3034
dc.subjectкрива забування Еббінгаузаuk
dc.subjectсмуги забування для людей з відмінноюuk
dc.subjectдоброюuk
dc.subjectпосередньоюuk
dc.subjectпоганою та дуже поганою пам’яттюuk
dc.subjectмежі смуг забуванняuk
dc.subjectквівалентні математичні моделі меж смуг забуванняuk
dc.subjectметод ідентифікації межuk
dc.subjectEbbinghaus forgetting curveen
dc.subjectforgetting bands for people with excellenten
dc.subjectgooden
dc.subjectaverageen
dc.subjectpoor and very poor memoryen
dc.subjectlimits of forgetting bandsen
dc.subjectequivalent mathematical models of the forgetting bands limitsen
dc.subjectmethod of identifying limitsen
dc.titleІдентифікація еквівалентної моделі процесу забування знань в кожній зі «смуг абування»uk
dc.title.alternativeIdentification of the equivalent model of the knowledge-forgetting process in every “forgetting band”en
dc.typeArticle
dc.identifier.udc004.942:159.953.6.07(045)
dc.relation.referencesБ. І. Мокін, А. В. Писклярова, і Ю. В. Мокіна, «Математичні моделі процесу засвоєння студентом навчальної ди-сципліни на фазовій площині,» Вісник Вінницького політехнічного інституту, № 5, с. 109-112, 2010.uk
dc.relation.referencesБ. І. Мокін, Ю. В. Мокіна, і А. В. Писклярова, «Дослідження характеру особливих точок на фазовій площині про-цесу засвоєння студентом програми навчальної дисципліни,» Вісник Вінницького політехнічного інституту, № 6, с. 108-113, 2010.uk
dc.relation.referencesБ. І. Мокін, Ю. В. Мокіна, і А. В. Писклярова, «Дослідження на фазовій площині процесу засвоєння програми на-вчальної дисципліни студентом середніх здібностей,» Інформаційні технології та комп’ютерна інженерія, № 3, с. 40-49, 2010.uk
dc.relation.referencesБ. І. Мокін, Ю. В. Мокіна, і А. В. Писклярова, «Дослідження на фазовій площині процесу засвоєння програми на-вчальної дисципліни здібним студентом,» Наукові праці ВНТУ, № 1, 2011.uk
dc.relation.referencesБ. І. Мокін, «Фазова площина в якості простору моделювання процесу засвоєння навчальної дисципліни та її осо-бливі точки,» в кн. Педагогічна і психологічна науки в Україні, т. 5, до 20-річчя НАПН України. Київ, Україна: Педагогі-чна думка, 2012.uk
dc.relation.referencesБ. І. Мокін, А. В. Писклярова, і О. Б. Мокін, «Дослідження впливу синергетичної складової у математичній моде-лі процесу засвоєння студентом навчальної дисципліни,» Інформаційні технології та комп’ютерна інженерія, № 2, с. 9-14, 2013.en
dc.relation.referencesБ. І. Мокін, і А. В. Писклярова, «Синергетичний ефект у процесі засвоєння студентом навчальної дисципліни,» Вища освіта України: теоретичний та науково-методичний часопис, № 2, с. 144-149, 2013.uk
dc.relation.referencesБ. І. Мокін, і О. Б. Мокін, «Підвищення ступеня адекватності моделі процесу забування знань,» Вісник Вінницького політехнічного інституту, № 4, с. 116-121, 2013.uk
dc.relation.referencesБ. І. Мокін, і О. О. Войцеховська, «Удосконалення ймовірнісної математичної моделі процесу забування інфор-мації, отриманої студентом на лекції,» Вісник Вінницького політехнічного інституту, № 4, c. 49-57, 2019. https://doi.org/10.31649/1997-9266-2019-145-4-49-57 .uk
dc.relation.referencesО. О. Войцеховська, Б. І. Мокін, і Д. О. Шалагай, «Моделювання процесу оцінювання інтелектуального стану суспільства,» Вісник Вінницького політехнічного інституту, № 5, с. 49-55, 2019. https://doi.org/10.31649/1997-9266-2019-146-5-35-41 .uk
dc.relation.referencesБ. І. Мокін, і О. О. Войцеховська, «Системна трансформація математичної моделі процесу забування знань, отриманих студентом на лекції, та спосіб її ідентифікації,» Вісник Вінницького політехнічного інституту, № 2, с. 50-57, 2020. https://doi.org/10.31649/1997-9266-2020-149-2-50-57 .uk
dc.relation.referencesО. О. Войцеховська, Б. І. Мокін, і О. Б. Мокін, «Адаптація методики чіткого оцінювання якості знань в галузі інформаційних технологій, отриманих в онлайн-режимі, на нечітких моделях процесів їх засвоєння,» Вісник Вінницького політехнічного інституту, № 1, с. 57-69, 2021. https://doi.org/10.31649/1997-9266-2021-154-1-57-69 .uk
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31649/1997-9266-2024-174-3-56-65


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію