Особливості інтеграції ігрових методів на заняттях з української мови як іноземної
Автор
Азарова, Л. Є.
Горчинська, Л. В.
Дата
2024Metadata
Показати повну інформаціюCollections
- Наукові роботи каф. МЗ [509]
Анотації
The article examines the issue of the relevance of game methods in classes on
Ukrainian as a foreign language, focusing on their integration into the educational
process, which opens up wide opportunities for effective learning, the formation of
foreign language communicative competence, and the development of language,
speech and linguistic and cultural competences of foreign students. It has been proven
that game methods activate students' speech activity, contribute to increasing
motivation, create conditions for the practical application of language knowledge, give
students the opportunity to master the necessary communication skills, adapt to everyday realities and needs. The concept of "game" as a pedagogical technique is
singled out, the main purpose of using educational games is determined - the
formation of students' ability to combine theoretical knowledge with practical
activities, and attention is also focused on the main functions of game methods,
among which communicative, motivational, developmental, entertaining, corrective
and the function of self-realization.
Game methods presented in various types of education are described and
systematized, each of which has its own characteristics, purpose, specificity of use in
educational situations at various stages of language learning, their main functions and
teaching techniques are indicated. A system of game exercises and tasks for foreign
students of various levels of training is proposed, attention is focused on examples of
phonetic, lexical and grammatical games as a means of forming students' foreign
language competence. Materials for conducting role-playing and business games are
presented, the use of which in the learning process contributes not only to the solution
of complex tasks of assimilation and consolidation of new material, the development
of spontaneous speech, but also forms the experience of solving certain professional
tasks, value orientations of future specialists, provides for the improvement of their
communicative skills competence at the psycholinguistic level. It has been proven that
the successful integration of game technologies, principles and techniques into the
educational process contributes to the effectiveness of linguistic education and creates
comfortable learning conditions for foreign students. У статті розглянуто питання актуальності ігрових методів на заняттях з
української мови як іноземної, акцентовано увагу на їх інтеграції в навчальний
процес, що розкриває широкі можливості для ефективного навчання,
формування іншомовної комунікативної компетентності, розвитку мовної,
мовленнєвої та лінгвокультурознавчої компетентностей іноземних студентів.
Доведено, що ігрові методи активізують мовленнєву діяльність студентів,
сприяють підвищенню мотивації, створюють умови для практичного
застосування мовних знань, дають можливість студентам оволодіти
необхідними комунікативними навичками, адаптуватися до реалій і потреб
повсякдення. Виокремлено поняття «гри» як педагогічного прийому, визначено
основну мету використання навчальних ігор – формування у здобувачів освіти
уміння поєднувати теоретичні знання із практичною діяльністю, а також акцентовано увагу на основних функція ігрових методів, серед яких зазначено
комунікативну, спонукальну, розвивальну, розважальну, корекційну та функцію
самореалізації.
Описано та систематизовано ігрові методи, представлені у навчанні
різноманітними видами, кожен з яких має свої особливості, мету, специфіку
використання в навчальних ситуаціях на різних етапах вивчення мови,
зазначено їх основні функції та прийоми навчання. Запропоновано систему
ігрових вправ та завдань для іноземних студентів різного рівня підготовки,
ацентовано увагу на прикладах фонетичних, лексичних та граматичних ігор, як
засобів формування іншомовної компетентності студентів. Презентовано
матеріали для проведення рольових та ділових ігор, використання яких у
процесі навчання сприяє не тільки розв’язанню комплексних задач засвоєння та
закріплення нового матеріалу, розвитку спонтанного мовлення, але й формує
досвід вирішення певних професійних завдань, ціннісних орієнтацій майбутніх
фахівців, передбачає удосконалення їх комунікативної компетентності на
психолінгвістичному рівні. Доведено, що успішна інтеграція ігрових технологій,
принципів та прийомів у навчальний процес сприяють ефективності
лінгвістичної освіти та створюють для іноземних студентів комфортні умови
навчання
URI:
https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/43618