Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorKlochko, Vitalii I.en
dc.contributor.authorKlochko, Oksana V.en
dc.contributor.authorFedorets, Vasyl M.en
dc.contributor.authorКлочко, В. І.uk
dc.contributor.authorКлочко, О. В.uk
dc.contributor.authorФедорець, В. М.uk
dc.date.accessioned2024-12-24T09:48:34Z
dc.date.available2024-12-24T09:48:34Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.citationKlochko V., Klochko O., Fedorets M. Visual modeling technologies in the mathematical training of engineers in modern conditions of digital transformation of approaches to creating visual content // CEUR Workshop Proceedings. 3rd Workshop on Digital Transformation of Education, co-located with the 19th International Conference on ICT in Education, Research, and Industrial Applications (DigiTransfEd 2024), Lviv, September 23-27, 2024. 2024. Vol. 3771. Pp. 57-73.en
dc.identifier.issn1613-0073
dc.identifier.urihttps://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/43814
dc.description.abstractThe article researches the problem of designing visualization technology for an advanced mathematics course by students of engineering specialities. The main components of visual learning technology are highlighted: the formation of essential educational elements, models of images of learning objects, improving the quality of students` analytical training, and forming their knowledge, abilities, and skills in the use of scientific and methodological apparatus. A feature of the recommended pedagogical technology is that modern digital technologies are used in its implementation.en
dc.description.abstractУ статті досліджується проблема проектування технології візуалізації для поглибленого курсу математики студенти інженерних спеціальностей. Виокремлено основні компоненти візуальної технології навчання: формування невід`ємних навчальних елементів, моделей образів об`єктів навчання, підвищення якості навчання учнів. аналітичної підготовки та формування у них знань, умінь і навичок використання науково-метод апарат. Особливістю рекомендованої педагогічної технології є використання сучасних цифрових технологій його виконання.uk
dc.language.isoenen
dc.publisherRWTH Aachen Universityen
dc.relation.ispartofCEUR Workshop Proceedings. 3771 : 57–73.en
dc.subjectAdvanced mathematics courseen
dc.subjectmathematical trainingen
dc.subjectfuture engineersen
dc.subjectmathematical modelingen
dc.subjectvisualizationen
dc.subjectcomputer mathematics systemsen
dc.titleVisual modeling technologies in the mathematical training of engineers in modern conditions of digital transformation of approaches to creating visual contenten
dc.typeArticle, Scopus-WoS
dc.typeArticle
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-9415-4451
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-6505-9455
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-9936-3458


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію