dc.contributor.author | Klochko, Vitalii I. | en |
dc.contributor.author | Klochko, Oksana V. | en |
dc.contributor.author | Fedorets, Vasyl M. | en |
dc.contributor.author | Клочко, В. І. | uk |
dc.contributor.author | Клочко, О. В. | uk |
dc.contributor.author | Федорець, В. М. | uk |
dc.date.accessioned | 2024-12-24T09:48:34Z | |
dc.date.available | 2024-12-24T09:48:34Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.citation | Klochko V., Klochko O., Fedorets M. Visual modeling technologies in the mathematical training of engineers in modern conditions of digital transformation of approaches to creating visual content // CEUR Workshop Proceedings. 3rd Workshop on Digital Transformation of Education, co-located with the 19th International Conference on
ICT in Education, Research, and Industrial Applications (DigiTransfEd 2024), Lviv, September 23-27, 2024. 2024. Vol. 3771. Pp. 57-73. | en |
dc.identifier.issn | 1613-0073 | |
dc.identifier.uri | https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/43814 | |
dc.description.abstract | The article researches the problem of designing visualization technology for an advanced mathematics course by
students of engineering specialities. The main components of visual learning technology are highlighted: the formation of essential educational elements, models of images of learning objects, improving the quality of students`
analytical training, and forming their knowledge, abilities, and skills in the use of scientific and methodological
apparatus. A feature of the recommended pedagogical technology is that modern digital technologies are used in
its implementation. | en |
dc.description.abstract | У статті досліджується проблема проектування технології візуалізації для поглибленого курсу математики
студенти інженерних спеціальностей. Виокремлено основні компоненти візуальної технології навчання: формування невід`ємних навчальних елементів, моделей образів об`єктів навчання, підвищення якості навчання учнів.
аналітичної підготовки та формування у них знань, умінь і навичок використання науково-метод
апарат. Особливістю рекомендованої педагогічної технології є використання сучасних цифрових технологій
його виконання. | uk |
dc.language.iso | en | en |
dc.publisher | RWTH Aachen University | en |
dc.relation.ispartof | CEUR Workshop Proceedings. 3771 : 57–73. | en |
dc.subject | Advanced mathematics course | en |
dc.subject | mathematical training | en |
dc.subject | future engineers | en |
dc.subject | mathematical modeling | en |
dc.subject | visualization | en |
dc.subject | computer mathematics systems | en |
dc.title | Visual modeling technologies in the mathematical training of engineers in modern conditions of digital transformation of approaches to creating visual content | en |
dc.type | Article, Scopus-WoS | |
dc.type | Article | |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0002-9415-4451 | |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0002-6505-9455 | |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0001-9936-3458 | |