Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorСтадній, А. С.uk
dc.contributor.authorЗозуля, І. Є.uk
dc.date.accessioned2025-07-14T08:52:36Z
dc.date.available2025-07-14T08:52:36Z
dc.date.issued2025uk
dc.identifier.citationСтадній А. С., Зозуля І. Є. Cпособи подолання комунікативних бар`єрів у студентів технічних спеціальностей // Науковий вісник Вінницької академії безперервної освіти. Серія «Педагогіка. Психологія». Одеса : Гельветика, 2025. С. 232-239.uk
dc.identifier.urihttps://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/46860
dc.description.abstractThe article is dedicated to the study of communication barriers among students of technical specialties and the search for effective ways to overcome them. We are convinced that the development of communication skills is an integral part of the training of highly qualified specialists in technical specialties, who are able to work effectively in the modern information society. The scientific novelty of the work is that for the first time in recent years, based on the results of studies of psychological, linguistic, socio-cultural features of communication barriers among students of technical specialties, effective ways to overcome them are proposed. The purpose of the study is to identify and analyze communication barriers in the interpersonal communication of students of technical specialties and to propose effective ways to overcome them. A communication barrier is an obstacle that arises during interpersonal interaction and leads to ineffective communication, negative emotional state of interlocutors, and conflicts. The reasons for the emergence of communication barriers among future engineers may include: prolonged exposure to digital space; long hours of individual work, that limits the ability to communicate with others; focus on the development of hard skills and less attention to soft skills; the pecularities of educational programs, according to which little attention is paid to the formation of communicative and social skills. In addition, many students belong to the introverted personality type, which has much less experience in communication, but more obstacles in interacting with other people, inadequate self-esteem of students, and a low level of emotional intelligence. Among the communicative barriers of students of technical specialties, we distinguish: psychological, language (linguistic), sociocultural barriers. The consequences of these barriers can be different: from the inability to accurately convey information and establish understanding to the emergence of a conflict situation. Problems of young specialists in professional communication lead to difficulties in communication, termination of contracts, agreements, and loss of employement. The results of the experiment showed that one third of students have a low level of communicative skills, which may be the cause of communicative barriers. Most students have a high and the highest level of organizational skills. Taking into account the types of communication on barriers and their causes, various methods and approaches of corrective work with students of technical specialties have been developed to overcome them: individual work, communicative games, socio-psychological trainings, educational activities. The positive dynamics of the experimental results proved the effectiveness of the proposed methods.en_US
dc.description.abstractCтаття присвячена дослідженню комунікативних бар’єрів у студентів технічних спеціальностей та пошуку ефективних способів їх подолання. Переконані, що розвиток комунікативних навичок є невід’ємною частиною підготовки висококваліфікованих фахівців технічних спеціальностей, здатних ефективно працювати в умовах сучасного інформаційного суспільства. Наукова новизна роботи полягає в тому, що вперше за останній час на основі результатів досліджень психологічних, лінгвістичних, соціально-культурних особливостей комунікативних бар’єрів у студентів технічних спеціальностей запропоновано ефективні способи їх подолання. Мета дослідження – виявити та проаналізувати комунікативні бар’єри в міжособистісній комунікації студентів технічних спеціальностей та запропонувати дієві способи їх подолання. Комунікативний бар’єр – це перешкоди, які виникають під час міжособистісної взаємодії, та призводять до неефективної комунікації, негативного емоційного стану співрозмовників, конфліктів. Причинами виникнення комунікативних бар’єрів у майбутніх інженерів можуть бути: тривале перебування в цифровому просторі; багатогодинна індивідуальна робота, яка обмежує можливості спілкування з іншими; зосередження на розвитку hard skils та приділення меншої уваги soft skils; особливості навчальних програм, відповідно до яких мало уваги приділено формуванню комунікативних та соціальних навичок. Окрім цього, чимало студентів належать до інтровертного типу особистості, який має значно менший досвід у спілкуванні, але більше перешкод у взаємодії з іншими людьми, неадекватна самооцінка студентів, низький рівень емоційного інтелекту. Серед комунікативних бар’єрів студентів технічних спеціальностей виокремлюємо: психологічні, мовні (лінгвістичні), соціально-культурні бар’єри. Наслідки цих бар’єрів можуть бути різні: від неможливості точно передати інформацію та встановлення порозуміння до виникнення конфліктної ситуації. Проблеми молодих спеціалістів у фаховому спілкуванні призводять до ускладненої комунікації, розірвання договорів, угод, втрати роботи. За результатами проведеного експерименту встановлено, що третина студентів має низький рівень комунікативних здібностей, який може бути причиною виникнення комунікативних бар’єрів. Більшість студентів мають високий і найвищий рівень організаторських здібностей. Зважаючи на види комунікативних бар’єрів та причини розроблено різні методи корекційної роботи зі студентами технічних спеціальностей для їх подолання: індивідуальна робота, комунікативні ігри, соціально-психологічні тренінги, виховні заходи. Позитивна динаміка результатів експерименту довела ефективність запропонованих методівuk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВінницька академія безперервної освітиuk
dc.relation.ispartofНауковий вісник Вінницької академії безперервної освіти : 232-239.uk
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка. Психологіяuk
dc.subjectкомунікативний бар’єрuk
dc.subjectстудент технічної спеціальностіuk
dc.subjectкомунікативні схильностіuk
dc.subjectорганізаторські схильностіuk
dc.subjectподолання комунікативних бар’єрівuk
dc.subjectcommunicative barrieruk
dc.subjectstudent of a technical specialtyuk
dc.subjectcommunicative inclinationsuk
dc.subjectorganizational inclinationuk
dc.subjectovercoming communicative barriersuk
dc.titleСпособи подолання комунікативних бар`єрів у студентів технічних спеціальностейuk
dc.title.alternativeWays to overcome communication barriers in students of technical specialitiesen_US
dc.typeArticle, professional native edition
dc.identifier.udc316.77:[378.091.212:62]uk
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-7125-5970uk
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-1496-6143uk


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію