Dependence of wear of friction pairs of the mechanism for loading solid household waste into a garbage truck on the characteristics of antifriction materials
Автор
Bereziuk, O. V.
Savulyak, V. I.
Kharzhevskyi, V. O.
Serdіuk, O. V.
Yavorskyі, V. Ye.
Дата
2024Metadata
Показати повну інформаціюCollections
- JetIQ [40]
Анотації
Стаття присвячена встановленню регресійної закономірності зносу вузлів тертя механізму
завантаження сміттєвоза від властивостей антифрикційних матеріалів. За допомогою використання
планування експерименту першого порядку з ефектами взаємодії першого порядку методом Бокса-Уілсона
визначено адекватну закономірність зносу вузлів тертя механізму завантаження сміттєвоза від
властивостей антифрикційних матеріалів. Встановлено, що за критерієм Стьюдента серед досліджених
факторів впливу найбільше на знос вузлів тертя механізму завантаження сміттєвоза впливає тиск в зоні
тертя, а найменше – твердість антифрикційного матеріалу за Бринелем. Показано поверхні відгуку цільової
функції – зносу вузлів тертя механізму завантаження сміттєвоза та їхні двомірні перерізи в площинах
параметрів впливу, які дозволяють наглядно проілюструвати вказану залежність даної цільової функції від
окремих параметрів впливу. Встановлено, що підвищення тиску в зоні тертя та швидкості ковзання на 60%
призводить до зростання зносу вузлів тертя механізму завантаження сміттєвоза при реверсивному русі на
6,3...34% в залежності від властивостей антифрикційних матеріалів. Показано доцільність проведення
наступних досліджень з визначення шляхів подальшого підвищення зносостійкості вузлів тертя механізму
завантаження твердих побутових відходів у сміттєвоз. The article is dedicated to the establishment a regression dependence of wear of friction units of the
mechanism of loading a garbage truck on the properties of antifriction materials. By using a first-order planning
of experiment with first-order interaction effects using the Box-Wilson method, an appropriate regularity of wear
of friction units of the garbage truck loading mechanism on the properties of antifriction materials has been
determined. It is established that, according to the Student's criterion, among the studied factors of influence, the
wear of friction units of the garbage truck loading mechanism is most influenced by the pressure in the friction
zone, and the least – by the Brinell hardness of the antifriction material. The response surfaces of the objective
function – wear of friction units of the garbage truck loading mechanism and their two-dimensional cross-sections
in the planes of the influence parameters are shown, which allow to clearly illustrate the specified dependence of
this objective function on individual influence parameters. It has been established that an increase in the pressure
in the friction zone and sliding speed by 60% leads to an increase in the wear of friction units of the garbage truck
loading mechanism during reverse motion by 6.3...34%, depending on the properties of antifriction materials. The
expediency of conducting further research to determine ways to further improve the wear resistance of friction
units of the mechanism for loading solid household waste into a garbage truck has been shown.
URI:
https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/47603