Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorNykyporets, S. S.uk
dc.contributor.authorKot, S. O.uk
dc.contributor.authorHadaichuk, N. M.uk
dc.contributor.authorHerasymenko, N. V.uk
dc.contributor.authorKukharchuk, H. V.uk
dc.contributor.authorНикипорець, С. С.uk
dc.contributor.authorКот, С. О.uk
dc.contributor.authorГадайчук, Н. М.uk
dc.contributor.authorГерасименко, Н. В.uk
dc.contributor.authorКухарчук, Г. В.uk
dc.date.accessioned2025-08-19T10:56:09Z
dc.date.available2025-08-19T10:56:09Z
dc.date.issued2025uk
dc.identifier.citationNykyporets S. S., Kot S. O., Hadaichuk N. M., Herasymenko N. V., Kukharchuk H. V. Advancing critical thinking skills in future engineers through the analysis of AI-generated and AI-verified English-language sources // Актуальні питання у сучасній науці. 2025. № 8 (38). P. 1143-1155. DOI: https://doi.org/10.52058/2786-6300-2025-8(38)-1143-1155.uk
dc.identifier.issn2786-6300uk
dc.identifier.urihttps://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/48735
dc.description.abstractВ умовах російської агресії проти України розвиток критичного мислення набуває стратегічного значення в системі освіти. У статті представлено педагогічну модель формування критичного мислення через аналіз англомовних джерел, згенерованих або верифікованих штучним інтелектом, серед студентів технічних спеціальностей. Дослідження тривало шість місяців і охопило 79 студентів другого курсу факультету електроенергетики та електромеханіки ВНТУ. До навчальної програми з англійської мови були інтегровані завдання з оцінювання текстів, створених за допомогою ШІ: резюме, машинні переклади та аргументативні статті. Студенти аналізували точність, зв’язність, упередженість Актуальні питання у сучасній науці № 8(38) 2025 1145 і логічну структуру матеріалів, що сприяло розвитку незалежного мислення та рефлексії. Результати дослідження засвідчили покращення здатності критично оцінювати інформацію, порівнювати джерела та формулювати обґрунтовані висновки – навички, що мають вирішальне значення для академічної стійкості та громадянської свідомості, особливо в умовах війни. Досвід показав, що за цілеспрямованого педагогічного використання інструменти ШІ можуть слугувати не лише допоміжними засобами, а й каталізаторами аналітичного мислення. У процесі роботи також розглядалися етичні питання, зокрема конфіденційність даних, авторство та прозорість функціонування ШІ. У завершенні статті наведено практичні рекомендації для викладачів і окреслено перспективи подальших досліджень – зокрема щодо довготривалого ефекту, міждисциплінарного переносу навичок критичного мислення та адаптації моделі до середовищ із низьким рівнем доступу до цифрових технологій. Запропонована модель позиціонує викладання англійської мови як платформу для інтелектуального розвитку в умовах національних викликів.ru_RU
dc.description.abstractIn the context of the russian war of aggression against Ukraine, the development of critical thinking skills has become a strategic educational priority. This article presents a pedagogical framework for advancing critical thinking through the analysis of AI-generated and AI-verified English-language sources among students of technical specialities. Conducted over a six-month period with 79 second-year students of the Faculty of Power Engineering and Electromechanics in VNTU, the study integrated tasks involving the evaluation of AI-written summaries, machine translations, and argumentative texts into the English language curriculum. Students were guided to assess accuracy, coherence, bias, and logical structure, with a focus on fostering independent judgment and reflective engagement. The results demonstrate a measurable improvement in students` ability to question, compare, and critically evaluate information – skills essential for academic resilience and civic awareness, particularly in wartime. The study highlights that, when used purposefully, AI tools can serve not merely as aids for language production but as catalysts for analytical thinking. Ethical considerations such as data privacy, authorship, and AI transparency were also addressed throughout the intervention. The article concludes with practical recommendations for educators and outlines directions for future research, including long-term skill retention, cross-disciplinary transfer of critical thinking, and the adaptation of such frameworks for low-connectivity or high-risk learning environments. The proposed model positions English language education as a platform for intellectual empowerment in a time of national adversity.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherНаукові перспективиuk
dc.relation.ispartofАктуальні питання у сучасній науці. № 8 (38) : 1143-1155.uk
dc.relation.ispartofseriesСерія «Педагогіка», Серія «Право», Серія Економіка»,Серія «Державне управління», Серія «Техніка»,Серія «Історія та археологія»uk
dc.subjectcritical thinkinguk
dc.subjectartificial intelligenceuk
dc.subjectEnglish language teachinguk
dc.subjectAI literacyuk
dc.subjectwartime educationuk
dc.subjectкритичне мисленняuk
dc.subjectштучний інтелектuk
dc.subjectвикладання англійської мовиuk
dc.subjectІТ-грамотністьuk
dc.subjectосвіта в умовах воєнного стануuk
dc.titleAdvancing critical thinking skills in future engineers through the analysis of AI-generated and AI-verified English-language sourcesuk
dc.typeArticle, professional native edition
dc.identifier.udc[37.091.3:004.8]:811.111'276.6uk
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.52058/2786-6300-2025-8(38)-1143-1155uk
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-3546-1734uk
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0009-0001-6579-0360uk
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-8193-2376uk
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-0902-495Xuk
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0009-0003-7877-1921uk


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію