Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorПоліщук, А.uk
dc.contributor.authorМалініч, І.uk
dc.date.accessioned2025-09-12T10:03:11Z
dc.date.available2025-09-12T10:03:11Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.citationuk
dc.identifier.urihttps://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/49211
dc.description.abstractВ даній публікації розглянуто підходи до створення класичних ретро-відеоігор з танковим управлінням.uk
dc.description.abstractDifferent approaches for creating classic retro video games with tank controls reviewed in this paper. Discovered which studies have focused on the classification of retro video games and what game mechanics were used in their development. An algorithm for a platform-adaptive method of controlling a game character in the Unreal Engine 5 environment is proposed, providing multimodal control across different platforms: personal computers, touchscreen mobile devices, and gaming consoles.en
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartof// Матеріали LIV науково-технічної конференції підрозділів ВНТУ, Вінниця, 24-27 березня 2025 р.uk
dc.relation.urihttps://conferences.vntu.edu.ua/index.php/all-fksa/all-fksa-2025/paper/view/24019
dc.subjectвідеоігриuk
dc.subjectкросплатформна розробкаuk
dc.subjectігровий AIuk
dc.subjectUnreal Engine 5AbstractDifferent approaches for creating classic retro video games with tank controls reviewed in this paper Discovered whichuk
dc.subjectvideo gamesuk
dc.subjectcross-platform developmentuk
dc.subjectin-game AIuk
dc.subjectUnreal Engine 5ВступЖанр ретро-відеоігор з танковим управлінням нечасто використовується у сучасних іграх Тому уuk
dc.titleПлатформно-адаптивний метод керування ігровим персонажем у середовищі Unreal Engine 5uk
dc.typeThesis
dc.identifier.udc004.42
dc.relation.references1. Kim B. Game mechanics, dynamics, and aesthetics // Library Technology Reports. 2015. Vol. 51, No. 2. P. 1719. URL: https://journals.ala.org/index.php/ltr/article/view/5630 2. Van Rozen R., Dormans J. Adapting game mechanics with micro-machinations // Foundations of Digital Games. Apr. 2014. Aboard Royal Caribbean Liberty of the Seas, sailing from Fort Lauderdale, Florida, United States. 3. Nvdal L. A comparative analysis of the relationship between gaming controllers and game mechanics: Masters thesis / The University of Bergen. 2013. URL: https://bora.uib.no/bora-xmlui/bitstream/handle/1956/7042/109090857.pdf?sequence=1&isAllowed=y 4. Fabricatore C. Gameplay and game mechanics design: a key to quality in videogames. 2007. DOI: 10.13140/RG.2.1.1125.4167. 5. Sashko Peremot. : [ ]. URL: https://gamedev.dou.ua/articles/mathematics-gamedev-interpolation/ ( : 07.03.2025).


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію