| dc.contributor.author | Поліщук, А. | uk |
| dc.contributor.author | Малініч, І. | uk |
| dc.date.accessioned | 2025-09-12T10:03:11Z | |
| dc.date.available | 2025-09-12T10:03:11Z | |
| dc.date.issued | 2025 | |
| dc.identifier.citation | | uk |
| dc.identifier.uri | https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/49211 | |
| dc.description.abstract | В даній публікації розглянуто підходи до створення класичних ретро-відеоігор з танковим управлінням. | uk |
| dc.description.abstract | Different approaches for creating classic retro video games with tank controls reviewed in this paper. Discovered which studies have focused on the classification of retro video games and what game mechanics were used in their development. An algorithm for a platform-adaptive method of controlling a game character in the Unreal Engine 5 environment is proposed, providing multimodal control across different platforms: personal computers, touchscreen mobile devices, and gaming consoles. | en |
| dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
| dc.publisher | ВНТУ | uk |
| dc.relation.ispartof | // Матеріали LIV науково-технічної конференції підрозділів ВНТУ, Вінниця, 24-27 березня 2025 р. | uk |
| dc.relation.uri | https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/all-fksa/all-fksa-2025/paper/view/24019 | |
| dc.subject | відеоігри | uk |
| dc.subject | кросплатформна розробка | uk |
| dc.subject | ігровий AI | uk |
| dc.subject | Unreal Engine 5AbstractDifferent approaches for creating classic retro video games with tank controls reviewed in this paper Discovered which | uk |
| dc.subject | video games | uk |
| dc.subject | cross-platform development | uk |
| dc.subject | in-game AI | uk |
| dc.subject | Unreal Engine 5ВступЖанр ретро-відеоігор з танковим управлінням нечасто використовується у сучасних іграх Тому у | uk |
| dc.title | Платформно-адаптивний метод керування ігровим персонажем у середовищі Unreal Engine 5 | uk |
| dc.type | Thesis | |
| dc.identifier.udc | 004.42 | |
| dc.relation.references | 1. Kim B. Game mechanics, dynamics, and aesthetics // Library Technology Reports. 2015. Vol. 51, No. 2. P. 1719. URL: https://journals.ala.org/index.php/ltr/article/view/5630 2. Van Rozen R., Dormans J. Adapting game mechanics with micro-machinations // Foundations of Digital Games. Apr. 2014. Aboard Royal Caribbean Liberty of the Seas, sailing from Fort Lauderdale, Florida, United States. 3. Nvdal L. A comparative analysis of the relationship between gaming controllers and game mechanics: Masters thesis / The University of Bergen. 2013. URL: https://bora.uib.no/bora-xmlui/bitstream/handle/1956/7042/109090857.pdf?sequence=1&isAllowed=y 4. Fabricatore C. Gameplay and game mechanics design: a key to quality in videogames. 2007. DOI: 10.13140/RG.2.1.1125.4167. 5. Sashko Peremot. : [ ]. URL: https://gamedev.dou.ua/articles/mathematics-gamedev-interpolation/ ( : 07.03.2025). | |